آشنایی با قبر ذی الکفل، حله عراق

مقبره ذوالکفل، پیامبر بنی‌اسرائیل، در شهر کفل واقع در استان بابل عراق قرار دارد. این مکان حدود ۳۰ کیلومتر از شهر حله فاصله دارد و در کنار رود فرات واقع شده است.

شهر حله، مرکز استان بابل در عراق، در ۹۰ کیلومتری جنوب بغداد واقع شده است. این شهر تاریخی به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش در کنار رودخانه حله و نزدیکی به ویرانه‌های بابل اهمیت دارد. حله در قرن‌های پنجم و ششم هجری قمری به عنوان مرکز علم و اجتهاد شیعه شناخته شد و محل ظهور بسیاری از علما و فقهای بزرگ مانند علامه حلی بود.جمعیت آن در سال ۲۰۱۵ حدود ۹۷۰,۰۰۰ نفر برآورد شده که عمدتاً شیعه دوازده‌ امامی هستند. شهر حله آثار باستانی و مکان های زیبای زیادی دارد که مقبره ذی الکفل یکی از آنهاست.

مقبره زیبای ذی الکفل 

مقبره ذوالکفل، پیامبر بنی‌اسرائیل، در شهر کفل واقع در استان بابل عراق قرار دارد. این مکان حدود ۳۰ کیلومتر از شهر حله فاصله دارد و در کنار رود فرات واقع شده است.ذوالکفل به عنوان یک شخصیت مذهبی مورد احترام یهودیان و مسلمانان است و این مقبره به عنوان زیارتگاه شناخته می‌شود.مرقد او اخیراً تحت مرمت و بازسازی قرار گرفته است.
مقبره ذی الکفل در عراق، یکی از مهم‌ترین مکان‌های زیارتی و تاریخی است که به پیامبر بنی‌اسرائیل، ذی الکفل، نسبت داده می‌شود. این مقبره در ۴۰ کیلومتری جاده نجف به حله و در کنار رود فرات واقع شده است. معماری آن شامل گنبدی مخروطی و دیوارهایی با کاشی‌کاری‌های هندی و کتیبه‌های عبری است.پشت مقبره، مسجدی وجود دارد که گفته می‌شود چهار حواریون و دختر ذی الکفل در آن دفن شده‌اند.زائران یهودی به طور مرتب به این مکان سفر می‌کنند.

ویژگی های مهم مقبره ذی الکفل

مقبره ذی الکفل در حله، عراق، یکی از مهم‌ترین مکان‌های زیارتی و تاریخی است. این مقبره به پیامبر بنی‌اسرائیل، ذی الکفل، نسبت داده می‌شود و در کنار رود فرات واقع شده است.آرامگاه در یک قلعه آجری کوچک قرار دارد و در پشت آن مسجدی وجود دارد که گفته می‌شود چهار تن از حواریون و دختر ذی الکفل در آن دفن شده‌اند.این مکان به عنوان زیارتگاه یهودیان نیز شناخته می‌شود و سالانه زائران زیادی را جذب می‌کند.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ