معرفی متل قو

یکی از جاذبه های دیدنی در استان سرسبز مازندران که همه ساله میزبان مسافران و گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور است، متل قو می‌باشد . این مجتمع ساختمانی عظیم چشمان هر بیننده ای را به خود مبهوت کرده است. اگر به دنبال منطقه ای هستید که برای تفریح و گذراندن اوقات خوش به آنجا سفر کنید، پیشنهاد تاریخ ما به شما این است که به استان مازندران و متل قو سلمانشهر سری بزنید.

متل قو کجاست؟

چندسالی است نمایی از یک مجتمع ساختمانی عظیم در مسیر رامسر به نوشهر، در متل قو چشم نواز مسافرینی است که از این مسیر عبور می کنند. این مجتمع چیزی نیست جز مجتمع تجاری مسکونی تفریحی قو الماس خاورمیانه که هتلی ۵ ستاره نیز در دل خود جای داده است. این هتل ۵ ستاره قرار است در ۳۵ طبقه و ۲۴۰ سوئیت شیک در خدمت مسافرین همیشگی شمال باشد. همچنین اخیرا شرکت هتلهای زنجیره ای ملیا قصد راه اندازی هتل جدیدی در کنار این هتل را دارد.

هتل ۵ ستاره ی دولوکس بین المللی الماس در ۳۵ طبقه و ۲۴۰ سوئیت فوق العاده زیبا و مجلل همراه با تجهیزات کامل رفاهی طراحی و در حال ساخت است . این مجموعه به همراه بخش برندینگ تجاری ، جمعاً به مساحت ۷۲ هزار مترمربع ، ۱۴ واحد رویال سوئیت استثنائی، ۸ سوئیت ویژه، ۸ واحد رستوران ، سالنهای جشن و کنفرانس به منظور برگزاری مراسم، همایش و جشنهای بزرگ، فروشگاههای مختلف، گالری آثار هنری، کتابخانه، سایت اختصاصی کامپیوتر و فضاهای خدماتی و رفاهی به همراه لابی با طراحی فوق مدرن و چشم نواز را در خود جای داده است.

متل قو در شب
متل قو در شب

سلمان شهر نام جدیدی است که بعد از انقلاب اسلامی برای این شهر انتخاب شده است. در گذشته به این شهر «ساقی کلایه» گفته می‌شد و به دلیل وجود متلی بنام قو در این شهر آن را متل قو نیز می‌شناختند. سلمانشهر، شهر جدیدی است که با شروع شهرک سازی در اوایل سال ۱۳۴۰ پا گرفت و در سال ۱۳۴۱ دارای شهرداری شد. اولین شهرک در این منطقه، «دریا گوشه» نام داشت.

متل قو سلمان شهر که در مجاورت دریا واقع شده است دارای یکی از بهترین سواحل استان مازندران است که در این سواحل تماشای امواج دریا بسیار لذت بخش است. در سرتاسر خط ساحلی این شهر، ساحل ماسه ای مناسب در دسترس شما قرار دارد و فاصله کوتاه بین ساحل دریا و دامنه کوه به زیبایی های این منطقه افزوده است.

دیدنی ها و خوشگذرانی در متل قو:

ساحل دریای خزر

متل قو یا سلمانشهر، شهری در مجاورت دریاست و سواحل آن از جمله بهترین ساحل های استان مازندران به شمار می روند؛ در این سواحل می توان به تماشای رقص امواج نشست و از دیدن این بیکران زیبا، لذت برد. ساحل ماسه ای مناسب در تمامی نواحی شمالی شهر در دسترس شما قرار دارد و فاصله اندک بین ساحل دریا و دامنه کوه زیبایی متل قو را دو چندان کرده است.

ساحل دریای خزر
ساحل دریای خزر
ساحل دریای خزر
ساحل دریای خزر

جنگل تماشایی

از سواحل زیبای این شهر که بگذریم، پوشش جنگلی آن به شما این امکان را می دهد تا دقایقی را در میان طبیعت و درختان سر به فلک کشیده سپری کنید. این جنگل زیبا که در دامنه رشته کوه البرز و در نواحی جنوبی شهر واقع شده است، فضایی بسیار متفاوت و سرسبز را ایجاد کرده است. جنگل نوردی، عکاسی و پیک نیک ار جمله تفریحاتی است که می توانید در این جنگل دوست داشتنی تجربه کنید.

جنگل متل قو ( سلمانشهر)
جنگل متل قو ( سلمانشهر)

پروژه قو الماس خاورمیانه

بیشتر از همه جاذبه های این شهر، آنچه که چهره این شهر ساحلی را متفاوت کرده است، دو برج دوقلوی ۲۵ طبقه ای هستند که با نمایی جالب و جذاب و با بکارگیری از جدیدترین متدهای مهندسی در حاشیه دریای خزر ساخته شده اند. این دو برج با نام پروژه الماس قوی خاورمیانه شناخته می شوند و علاوه بر آن، بخش ها و امکاناتی نظیر مجتمع مسکونی قو، مجتمع تجاری قوی الماس خاورمیانه، مجتمع ورزشی الماس، هتل ۵ ستاره دولوکس بین المللی الماس را شامل شده است. وجود این پروژه در متل قو سلمان شهر بر جذابیت های این شهر افزوده و موجب شده تا گردشگران بیشتری این شهر را مقصد تفریحی خود قرار دهند.

پروژه قو الماس خاورمیانه
پروژه قو الماس خاورمیانه

مراکز خرید متل قو

با وجود همه آنچه که موجب جذابیت های این شهر شده است، در کنار زیبایی های ساحل، جنگل و پروژه قو، مراکز خرید نیز به گرم شدن بازار گردشگری متل قو سلمان شهر به صورت قابل توجهی کمک کرده است. این مراکز خرید با امکانات مناسب و تنوع محصولات و برندها و مارک های معتبر داخلی و خارجی می توانند نیازهای مختلف شما را برطرف کنند و علاقه مندان به گشت و گذار در بازار ها را به سوی خود بکشاند.

معرفی مراکز خرید متل قو
معرفی مراکز خرید متل قو

غار آبی دانیال

برای رفتن به غار در میدان مرکزی متل قو باید وارد جاده آسفالتی شوید که به سمت جنوب و روستای دانیال می‌رود و پنج کیلومتری با شهر فاصله دارد. بعد از روستا و گذشتن از پل رودخانه، حدود هزار متر جلوتر باید خودرو را پارک کنید و پیاده عازم شوید. بقیه راه را باید از کنار رودخانه ادامه دهید. از اینجا و از لابه لای درختان یک نوار صخره‌های بلند می‌بینید که دهانه غار است. از اینجا تا دهانه غار باید حدود ۱۵۰ متر مسیر سربالا را ادامه دهید تا به زیر همان نوار صخره‌های بلند برسید، از محل پارک خودرو تا دهانه غار حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه باید پیاده‌روی کنید.

غار آبی دانیال
غار آبی دانیال

برای گشت‌وگذار در غار باید دست‌کم ۳ تا ۴ ساعت وقت بگذارید. دانیال یک شعبه یا دالان اصلی دارد که طولش حدود دو کیلومتر و عرضش تقریباً یک و نیم متر است. تمام مسیر پیاده‌روی پرپیچ‌وخم است، حوضچه و آبشارهای کوچک دارد و به دالان‌های تنگ و باریک ختم می‌شود. به دلیل دالان‌های کم‌عرض و ارتفاع کم گاهی مجبور خواهید شد که نشسته یا سینه خیز حرکت کنید.

پلاژ ساحلی متل قو

این پلاژ ساحلی که همواره گردشگران بسیاری را به خود جذب میکند سبب شده که گردشگران به راحتی در دریای خزر به شنا بپردازند و بازی های ساحلی نظیر فوتبال و والیبال ساحلی  را تجربه کنند.

همچنین در این پلاژ، تفریحات هیجان انگیز مفرح دیگری نظیر جت اسکی فراهم بوده و می توان تجربه عبور از روی آب با سرعت و هیجانی وصف نشدنی را با آن در این مکان تجربه کرد.

تفریحات دریایی در سلمانشهر
تفریحات دریایی در سلمانشهر

قایق سواری، سوار شدن بر قایق و دور شدن از ساحل و همچنین حس اینکه بر روی موجهای دریا سوار شده اید تجربه ای وصف نشدنی دیگری است.

پاراسل، نوعی چتر بازی برفراز موجهای آبی دریا که به وسیله طنابی به قایق موتوری متصل است سبب می شود بر بلندای آب های دریا به پرواز در بیایید.

برای رفتن به متل قو چه فصلی را انتخاب کنیم

اواسط اردیبهشت‌ماه شاید یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به متل قو  باشد که هم آب و هوای خوش دارد و هم دیدن شکوفه‌های بهار نارنج گردشگران را به وجد می‌آورد. آب‌وهوای دل‌چسب این منطقه در خرداد ماه نیز گردشگران را به سوی خود فرا می‌خواند و در تیر ماه مردم متل قو میزبان مسافرانی هستند که برای فرار از گرمای شهرشان و گذران تعطیلات تابستانی سری به این منطقه می‌زنند.

آسمان زیبا و شهر دوست داشتنی
آسمان زیبا و شهر دوست داشتنی

مسیر دسترسی

متل قو یا سلمانشهر در در فاصله ۱۹۴ کیلومتری غرب ساری مرکز استان مازندران، قرار دارد. برای دسترسی به این شهر باید راهی استان مازندران شوید و با توجه به تابلوهای راهنما و دنبال نمودن نام سلمانشهر، به آن برسید. برای دسترسی به این شهر می توانید از مسیرهای زیر استفاده کنید:

جاده چالوس – چالوس – متل قو

اتوبان قزوین – رشت – شهر رشت – لاهیجان – رامسر – متل قو

جاده هراز – محمودآباد – چالوس – متل قو

مسیر رسیدن به متل قو
مسیر رسیدن به متل قو

 

*ممنون که با تاریخ ما همراه بودید.

 

منابع

۱ – هتل الماس متل قو سلمانشهر- ایران بوکینگ

۲ – متل قو کجاست؟ – کجارو

۳ – متل قو | خوشگذرانی در سواحل سلمانشهر – کارناوال

۴ – تجربه سفری شیرین و به یاد ماندنی به مقصد متل قو سلمان شهر- الی گشت

۵ – متل قو ؛ جذابیت های گردشگری سلمانشهر – اقامت

 

 

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها