دیدنی ترین پل های جهان

دیدنی ترین پل های جهان

ساخت پل علاوه بر مهارت مهندسی سازنده، می‌تواند زیبایی خاصی را به منطقه ببخشد. مهندسان می‌توانند با خلاقیت خود با ساخت پل زیبایی مکان را چندین برابر کنند. اگر پل ها به صورتی خاص طراحی شوند علاوه بر کار اصلی خود یعنی وظیفه نقل و انتقال می‌توانند زیبایی چشم نوازی را به محیط ببخشند و باعث جذب گردشگر در آن محیط شوند. در ادامه همراه ما باشید تا با دیدنی ترین پل های جهان آشنا شوید.

دیدنی ترین پل های جهان

پل راکوتز

این پل در کروملائوی کشور آلمان قرار دارد. قدمت این پل به سال ۱۸۶۰ بر می‌گردد، که در قدیم به پل شیطان معروف بوده است. برای ساخت این پل از سنگ بازالت استفاده شده است، که به شکل نیم دایره طراحی شده که بازتاب نقش این پل در آب مانند یک حلقه می‌باشد. در حال حاضر دیگر از این پل برای عبور و مرور استفاده نمی‌شود.

پل شهاراه

این پل برای اتصال دو روستا شهارا و شهارات ساخته شده است، که در کشور یمن قرار دارد. قدمت این پل به قرن ۱۶ بر می‌گردد. انتهای دو طرف این پل به راه پله ای سنگی ختم می‌شود.

پل موج های هندرسن

این کوه فیبر پارک را به تلوک بلانگا هیل پارک متصل می‌کند. این پل در ارتفاعی ۳۶ متری از جاده هندرسن در سنگاپور بنا شده است. در ساخت این پل از نوار های پولادی و چوب هایی به رنگ زرد استفاده شده است. نور پردازی که در این پل استفاده شده است زیبایی چشم نوازی را به این پل بخشیده است.

۱۷ منطقه حیرت انگیز در جهان

پل مارپیچ

این پل در سنگاپور قرار دارد، و وظیفه آن متصل کردن مارینا مرکزی به مارینا جنوبی است. مصالح به کار رفته در ساخت این پل شیشه و فولاد است. این پل بر روی چهار پایه بنا شده است و با نورپردازی های بی نظیر طراحی و تزئین شده است.

پل مارپیچ

پل جزیره آیولا

این پل علاوه بر آن که عبور از رودخانه مور را در گرانز میسر می‌سازد، بلکه یک بار هم محسوب می‌شود و در آن امکان استفاده از حمام آفتاب، کافی شاپ، تئاتر در فضای باز و شهربازی برای کودکان نیز میسر است. این پل در سال ۲۰۰۳ توسط ویتو آکونچی طراحی شد. حالا این پل سبب شده این جزیره نزد توریست ها بسیار محبوب گردد.

پل فواره آب بانپو

این پل با نام فواره رنگین کمان مهتاب نیز شناخته می‌شود و روی رودخانه هان ساخته شده و بلوک های سئوچو و یونگسان را به هم متصل می‌کند. یگانگی این پل از آن جهت است که این پل، روی پل پیشین جامسو ساخته شد و پلی دو مسیره ایجاد شد. از این سازه، ۱۹۰ تن آب در دقیقه فواره می‌کند. این آب ها با شعاعی بیست متری مستقیما وارد رودخانه می‌شود. با نورپردازی های پل، این جریان آب مانند رنگین کمان به نظر می‌رسد.

پل کین تای

این پل چوبی، روی رودخانه نیشیکی قرار دارد. و از ۵ سازه قوسی تشکیل شده که در سال ۱۶۷۳ بنا گردیده است. این پل، در نزدیکی کوه یوکویاما قرار دارد و در فصل شکفتن درختان گیلاس در بهار و پاییز، مکانی توریستی محسوب می‌شود.

پل کین تای

پل صلح

این پل رود رودخانه کالگری قرار دارد. این پل، توسط آرشیتکت اسپانیایی، سانتیاگو کالاتراوا طراحی شد و حالتی مارپیچی با سقف شیشه ای دارد. رنگ سرخ و سفید استفاده شده در این پل، یادآور پرچم کانادا است. برای ساخت این پل، ۲۴ میلیون دلار هزینه صرف شده و روزانه ۶ هزار نفر از آن استفاده می‌کنند. در سال ۲۰۱۲ طراحی این پل چندین جایزه را نصیب مهندس سازنده آن نمود.

منبع بیتوته
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها