از شهر بولینا چه میدانید؟

شهر بولینا

مرکز ناحیه‌ی امیلیا رومانیا و استان بولینا در مرکز ایتالیا، موقعیت جغرافیایی شهر بولینا است. ایتالیا به خاطر قرارگیری در دوره حکومت رومیان، دارای تاریخی غنی و با اصالت است. شهر بولینا هم از این قاعده مستثنی نیست و مکان‌های تاریخی و البته مدرن زیادی دارد. قدم زدن در این شهر تاریخی حس بی‌نظیری می‌تواند داشته باشد. شهر بولینا برای اکثر مسافران جذاب است زیرا که هیچ روزی در این شهر تکراری نیست و به قدری جاذبه‌های دیدنی دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. برای آشنایی بیشتر با شهر بولینا با ما همراه باشید.

تحصیل در بولینیا

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که اولین دانشگاه تاریخ جهان در این شهر بنا شده است و سپس به سایر شهرها و کشورهای اروپایی و بعد در کل دنیا گسترش یافته است. امروزه هم این دانشگاه در وضع مطلوبی قرار دارد و پذیرای دانشجویان زیادی از سرتاسر دنیا است. مدارس هم در تمامی پایه‌ها استانداردهای بین‌المللی را دارد.

جاذبه‌های گردشگری بولینا

جاذبه‌های زیادی در شهر بولینا وجود دارد که به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

شهر بولینا

میدان piazza Maggi ore

اصلی‌ترین  و یکی از قدیمی‌ترین میدان‌های ایتالیا در این شهر قرار دارد. این میدان که در قلب خود از یک برج برخوردار است، در گذشته برای اعلام خبرهای مربوط به وضعیت کشور و اعدام‌ها استفاده می‌شد.

 ایوان سن لوکا

یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری شهر بولینا و ایتالیا، ایوان سن لوکا می‌باشد. این ایوان بزرگترین در نوع خود در دنیا است و مساحتی نزدیک به ۴ کیلومتر را پوشش می‌دهد. بعد از آشنایی با این ایوان تماشای منظره‌ی اطراف هم می‌تواند گزینه بعدی در تفریح شما در بولینا باشد.

جاذبه های گردشگری ماماریس

Torre Asinelli

از برج Torre Asinelli  بالا بروید. این برج که در اواخر قرن ۱۱م ساخته شده بود،‌ یکی از نمادهای شهر بولونیا است. برج توره آسینلی  ۴۹۸ پله‌ی کوتاه دارد که به بالای برج می رسند. در بالای برج مناظر فوق العاده ای انتظار شما را می کشند که ارزش پیمودن این مقدار پله را دارند!

Archiginnasio 

از Archiginnasio و اولین ساختمان دانشگاه بولونیا دیدن کنید. اینجا در حقیقت قدیمی‌ترین دانشگاه در دنیای غرب است که در سال ۱۰۸۸ افتتاح شد. بنای Archiginnasio در سال ۱۵۶۲ الی ۱۵۶۳ ساخته شد. قبل از آن دروس در خانه های شخصی، اجازه‌ شده، مکان های مذهبی و گاهی هم در میدان های شهر تدریس می شدند. این ساختمان دو طبقه تا سال ۱۸۰۳ دانشگاه بولونیا بود. هنگام بازدید از Archiginnasio مطمئن باشید از کز بخش های مختلف، مثل بخش تشریح اجساد و یا کتاب‌خانه آن دیدن کنید. این کتاب خانه بیش از ۵۰۰،۰۰۰ نوشته و ۱۲،۰۰۰ نسخه خطی مختلف دارد که آن را تبدیل به بزرگترین کتابخانه مطالعه عموم اجتماعی در ایتالیا رده است.

شهر بولینا

نتیجه گیری

بولینا شهر تاریخی است و قدیمی‌ترین مرکز آموزشی دنیا در این شهر قرار دارد. بناهای تاریخی و زیادی در این شهر هستند که همه را به دیدن آن فرا می‌خواند. میدان پیازا و سن لوکا از مهم‌ترین بناهای تاریخی این شهر هستند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها