هر آنچه که پیش از رزرو تور کیش باید بدانیم

کیش را می‌توان یکی از دیدنی ترین جزایر خلیج فارس دانست. این جزیره علاوه بر زیبایی امکانات و جاذبه های توریستی فراوانی دارد تا سفر به آن را راحت تر و دلنشین تر کند. تعداد زیاد گردشگران این جزیره در هر سال ثابت می‌کند که کیش پتانسیل لازم برای این حجم از علاقه مند را دارد. یکی از بهترین گزینه ها برای سفر به این منطقه استفاده از آژانس‌های مسافربری است که گزینه های متعددی در رابطه با تور کیش ارائه می‌دهند.

بررسی موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی کیش

جزیره کیش در استان هرمزگان واقع شده و آمارها نشان داده است که در هر سال بیش از ۱ میلیون بازدید کننده دارد. طبق آخرین سرشماری انجام شده جمعیت این جزیره به ۲۴۸۱۹ نفر می‌رسد. از آنجایی که این جزیره در جنوب ایران واقع شده به همین خاطر طبیعی است که هوای گرمی داشته باشد. تابستان این جزیره گرم و زمستان هوای مطلوبی بر این منطقه حاکم می‌شود. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود که حتما تور کیش را به زمستان موکول کنید.

مناطق دیدنی کیش

بهتر است پیش از این که تور کیش را رزرو کنید حتما از مناطق دیدنی این جزیره آگاه شوید. به این خاطر که تور های مختلف بازدید از مناطق مختلفی را در برنامه دارند. پیشنهاد می‌شود که برنامه بازدید تورهای مختلف را مطالعه کرده و سپس اقدام به ثبت نام کنید. در این قسمت قصد داریم تا تعدادی از دیدنی ترین مناطق کیش را به شما معرفی کنیم.

شهر زیرزمینی کاریز

می‌توان جذاب ترین بخش از تور کیش را بازدید از شهر زیرزمینی کاریز در نظر گرفت. این شهر حدود ده هزار متر وسعت دارد و در واقع یک قنات بوده است. اما به دلیل وسعت بالا ، به آن شهر می‌گویند. برای این که بتوانید وارید این شهر جذاب شوید باید شانزده متر از سطح زمین پایین بروید. اما ورود و خروج از کاریز تنها جاذبه ی آن نیست. هنگامی که وارد این شهر می‌شوید با تعداد زیادی از رستوران ها ، نمایشگاه های صنایع دستی و موزه های متفاوت و متنوع مواجه خواهید شد که احتمالا به سختی بتوانید از آن دل بکنید.

پارک دلفین

بازدید از دلفین ها از مشهورترین جاذبه های دیدنی کیش است. از جمله فعالیت هایی که می‌توانید در پارک دلفین انجام دهید ایت است که با خرید بلیط با دلفین ها شنا کنید و حتی چند تصویر ثبت کنید ، همچنین می‌توانید حرکات جالب دلفین ها و هنرهایی که یاد گرفته اند مانند نقاشی کشیدن را ببینید. اگر همراه با فرزندانتان به این تور می‌روید بهتر است که به این بخش از گردشگری تان توجه کنید. به این خاطر که احتمالا یکی از خاطره های جذاب فرزندتان خواهد شد.

کشتی یونانی

این کشتی در کشور اسکاتلند و توسط ویلیام همیلتون ساخته شده است اما در سال ۱۳۴۵ در کیش به گل نشست. پس از این حادثه یونانی‌ها تلاش بسیاری برای نجات دادن این کشتی انجام دادند اما از آن جایی که میزان آسیب به کشتی زیاد بود، موفق به انجام این کار نشدند. به همین خاطر محتویات آن را تخلیه کردند و این کشتی مثل یک یادگار در کیش ماند. تصاویر زیادی از این کشتی در اینترنت است.

اسکله کیش

قطعا تماشای دریای بی نظیر کیش را باید در برنامه خود بگنجانید. اما چه خوب است دریای این جزیره را از طریق اسکله جذاب آن ببینید. می‌توانید یکی دو ساعتی را روی اسکله زیبا ایستاده و حرکات آرام دریا و انعکاس نور خورشید روی آب را تماشا کنید. اسکله چوبی خود یک سازه بسیار زیبا و دیدنی است که می‌تواند به یکی از بهترین نقاط برای عکاسی و گرفتن چند تصویر یادگاری تبدیل شود.

نکاتی که پیش از رزرو تور کیش باید بدانید

دریای کیش ممکن است توتیا داشته باشد به همین خاطر لازم است که در مناطق مشخص شده شنا کنید. البته در بعضی از نقاط این دریا کوسه هم وجود دارد که البته خطرناک نیستند و فقط ماهی های کوچک را می‌خورند. اما به هر حال بهتر است که در مناطق مشخص شده شنا کنید.

اولین نکته که باید به آن توجه کنید این است که قسمت ها در کیش اندکی از سایر نقاط گران تر است. مواد غذایی ، حمل و نقل ، لوازم الکترونیک و … در این دسته قرار می‌گیرند. اما پوشاک حدود ده الی بیست درصد ارزان تر از سایر مناطق کشور است.

اگر قصد سفر به کیش را دارید بهترین گزینه پیش رو استفاده از تور است. به این خاطر که تورها ارزان تر و مقرون به صرفه تر هستند.

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها