همه چیز درباره ترکیب عجیب دوغ و گوشفیل اصفهان

همه چیز درباره ترکیب عجیب دوغ و گوشفیل اصفهان

گوشفیل یکی از جمله شیرینی‌های خوشمزه‌ای است که اغلب مردم آن را به همراه زولبیا و بامیه میل می‌کنند. شاید خوردن آن با دوغ کار غیرعادی و عجیبی به نظر برسد اما مردم اصفهان به این ترکیب علاقه دارند. البته اگر شما هم ترکیب دوغ و گوشفیل اصفهان را امتحان کنید، نظرتان عوض خواهد شد.  برای آشنایی بیشتر با این ترکیب شگفت انگیز و خواص آن همراه ما باشید.

شهر اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی ایران دارای شیرینی‌های خوشمزه و مخصوصی است که طرفداران بی‌شماری را در میان گردشگران خارجی و داخلی به خود جذب کرده است. اما از میان شیرینی‌های این شهر مانند گز، پولکی، برشتوک سوهان عسلی و شیرینی برنجی، گوشفیل از محبوبیت خاصی برخوردار است. چرا که مردم اصفهان، گوشفیل را در کنار دوغ محلی می‌خورند.

در واقع وجه تمایز گوشفیل نسبت به دیگر رقبای خود، طعم خوشمزه‌ی این ترکیب است. ناگفته نماند که فرهنگ غذایی خاص این منطقه عامل اصلی خوشمزگی این ترکیب در ذائغه‌ی اصفهانی‌ها است؛ زیرا مردم این شهر از گذشته تا به امروز به خوردن این ترکیب عجیب علاقه داشته‌اند. برای امتحان کردن ترکیب دوغ و گوشفیل اصفهان کافی است تا سری به مغاز‌ه‌ها و سفره‌خانه‌های اصفهان بزنید و این ترکیب لذیذ را سفارش دهید.

خواص درمانی ترکیب دوغ و گوشفیل

به گفته‌ی برخی از اطبای طب سنتی چون شیخ بهایی و ابن سینا، ترکیب دوغ و گوشفیل اصفهان علاج بیماری‌های فشارخون است؛ زیرا خوردن این ترکیب مانند سرم قندی و نمکی به بدن کمک می‌کند تا فشار خون منظمی داشته باشد. در واقع دو طعم شوری و شیرینی در کنار هم باعث می‌شود تا فشار خون فرد تنظیم شده و به حالت نرمال خود برگردد. ناگفته نماند که دوغی که به همراه گوشفیل نوشیده می‌شود باید مخلوط دوغ محلی و برگ گل سرخ و نعناع باشد.

همه چیز درباره ترکیب عجیب دوغ و گوشفیل اصفهان

دستور پخت گوشفیل

برای تهیه گوشفیل در ابتدا باید ماست، تخم مرغ، زعفران دم کرده و روغن مایع را با هم ترکیب کرده و خوب با همزن دستی یا برقی هم بزنید. پودر هل سابیده شده را با آرد مخلوط کرده و به ترکیب داخل ظرف بیفزایید. ترکیب داخل ظرف را تا حدی هم بزنید تا مخلوط خمیر یکدست شود. در نهایت خمیر بدست آمده که چسبندگی خاصی ندارد را به شکل توپ در آورده و بر روی پیشخوان قرار دهید و با چاقو بر روی خمیر دو برش سطحی ایجاد کنید.

بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه خمیر را از پلاستیک خارج کنید. با چاقو طول و عرض خمیر خود را ببرید تا خمیر به قسمت های مربعی شکل تقسیم شود. در داخل سینی کاغذ روغنی قرار داده و روی آن را با آرد بپوشانید. زمانی که مطمئن شدید گوشفیل‌ها کاملا سرخ و کمی برشته شده­اند، آن ها از ظرف خارج کنید و داخل شربت بار گرم بریزید و کاملا آن ها را در شربت غوطه ور کنید. در نهایت گوشفیل لذیذ شما آماده صرف کردن با دوغ محلی همراه با نعنا و گل سرخ است!

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها