همه چیز درباره عربی کنکور

عربی کنکور سراسری

عربی، از دروس تخصصی رشته انسانی و از دروس عمومی رشته ریاضی و تجربی است. از عربی رشته انسانی در امتحانات نهایی به صورت تخصصی سوال طرح می شود، همچنین در کنکور به صورت مستقیم تاثیر دارد. اگرچه این درس به عنوان درس عمومی از کنکور حذف شده است اما در نظر بگیرید که در امتحانات نهایی از ضریب بالایی برخوردار است.

درس عربی در کنکور ۱۴۰۳ رشته انسانی، ضریب ۵ را به خود اختصاص و تاثیر غیر مستقیم آن از طریق سوابق تحصیلی به ۶.۲۶ رسید. متقاضیان کنکور در رشته انسانی، باید به ۲۰ سوال در ۲۰ دقیقه پاسخ که این سوالات شامل ترجمه، قواعد، درک مطلب، اعراب، و تحلیل صرفی هستند.

درس عربی خواهد توانست تا حد زیادی با بالا بردن تراز سوابق تحصیلی، کاستی های تراز آزمون سراسری را جبران کند. تاثیر دروس عمومی را باید در کنکور سال ۱۴۰۴ بسیار جدی گرفت. چرا که نسبت به سال ۱۴۰۳ تاثیر نمرات شما ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

برای دستیابی به این تسلط، شما نیازمند منابع معتبر آموزش عربی خواهید شد.

روش مطالعه عربی

اولین چیزی که باید به آن توجه کرد، این است که در ترجمه تسلط پیدا کنیم. واژگانی که در کتاب بیان می شوند را باید با دقت تمام مطالعه کرد. از طرفی جملاتی که در تمارین و متن دروس نوشته شده اند و دانش آموزان باید در سال تحصیلی خود آن ها را ترجمه کنند بسیار مهم هستند.

گاهی آنچه که در سوالات کنکور طرح می شود همان چیزی است که در کتاب آمده. پس داوطلبان کنکور قبل از هر چیزی باید بر مطالب کتاب مسلط باشند.

دانش آموزانی که درس عربی برای آن ها تخصصی نیست باید بدانند با تسلط بر ترجمه های کتاب می توانند به راحتی ۱۳ نمره امتحان نهایی خود را کسب کنند.

اما در کنار ترجمه، موردی که می تواند در کسب نمره کامل ترجمه شما تاثیر داشته باشد، قواعد عربی است. این قواعد در کتاب های درسی عربی ذکر شده اند و تدریس گسترده آن ها بر عهده دبیران گرامی است. قواعد عربی در امتحانات نهایی در حد و اندازه کتاب ذکر خواهند شد. اما در کنکور انسانی شرایط این گونه نیست و معمولا سوالات کنکور فرا تر و ترکیبی تر از آنچه که کتاب بیان کرده طرح خواهند شد.

صادقانه هیچکس بدون تمرین و تکرار نمی تواند در هیچ آزمونی موفق شود. پس دانش آموزان باید توجه داشته باشند که حل تمرین ها و مسائل مختلف بسیار مهم و حائز اهمیت است. از طرفی از تمرین هاغی کتاب به هیچ عنوان غافل نباشید که معمولا سبک طراحی سوالات امتحانات نهایی بر اساس این تمارین است.

عربی عمومی

طبق مصوبه ای که برای کنکور سال ۱۴۰۲ تصویب شده است، درس های عمومی حذف شده اند. درس عربی برای رشته های ریاضی و تجربی یکی از درس های عمومی می باشد. اما از طرفی این درس های عمومی تاثیر خود را به صورت غیر مستقیم می گذارند. یعنی مطالعه این درس ها برای امتحانات نهایی بسیار مهم است و سوابق تحصیلی شما را دست خوش تغییر  می کنند. متقاضیان کنکور سال ۱۴۰۴ باید توجه داشته باشند که این سوابق تحصیلی برای آن ها به تاثیر ۶۰ درصد خواهد رسید.

بهترین منابع عربی کنکور

همان طور که ذکر کردیم، اولین و مهم ترین منبع برای موفق شدن در آزمون های سراسری و امتحانات نهایی، مطالعه کتاب های درسی است. اولین چیزی که توجه طراح سوال را به خود جلب می کند، شیوه آموزش و سوالات و تمرین هایی است که در کتاب مطرح شده اند.

حتی گاهی ممکن است دقیقا خود سوال در آزمون طرح شود. پس نخستین حرکت برای دستیابی به نتیجه های خوب، تسلط بر کتاب درسی است.

مورد دوم که برای دانش آموزان رشته انسانی بیشتر مورد تاکید است، این خواهد بود که اگر در موضوعی از کتاب مشکل داشتید هر دبیری نمی تواند مشکل شما را در درس عربی رفع کند و حتی گاهی باعث می شود آنچه را که خود بلدید نیز از یاد ببرید!

مورد بعدی که باز هم برای دانش آموزان انسانی کارآمد تر خواهد بود، نکته هایی است که در مطالب کتاب نهفته اند. بسیاری از این مطالب اگر چه توسط طراحان سوال کنکور مطرح خواهند شد. اما تقریبا هیچ دبیری وقت نمی گذارد تا کاملا این نکات را بررسی کند. از این جانب باید حواستان باشد. این نکته ها معمولا در کلاس های کنکوری بررسی می شوند. ولی باید توجه داشته باشید که هر کلاس کنکوری و هر استادی که شیوه تدریس مناسبی ندارد نمی تواند آن ها را به شما به درستی آموزش دهد.

بهترین اساتید عربی

بهترین اساتید عربی کلاسینو

در ادامه به معرفی بهترین اساتید عربی که مورد تایید بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان کنکور بوده اند می پردازیم.

استاد محمد واعظی: استاد محمد واعظی یکی از محبوب ترین اساتید برترتدرس عربی است. استاد واعظی مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد زبان و ادبیات عرب خود را از دانشگاه علامه طباطبایی اخذ کرد. محمد واعظی سابقه ۲۲ سال تدریس در زمینه عربی به صورت حضوری و مجازی دارد. استاد واعظی اکنون در کلاسینو فعالیت می کند.

روش تدریس استاد بسیار پر انرژی و شاداب است. بنابراین از همان ابتدای کار خود، توجه بسیاری از داوطلبان کنکور را به خود جلب کرد. کلاسهای استاد محمد واعظی همچنان یکی از پر مخاطب ترین کلاس هاست. دوره هایی که استاد واعظی تدریس می کند، به صورت عمومی و تخصصی هستند. دانش آموزان رشته ریاضی و تجربی در دوره های عمومی و دانش آموزان رشته انسانی در دوره های تخصصی می توانند شرکت کنند.  

استاد عمار تاجبخش : استاد عمار تاجبخش، از اساتید مجرب و معروف عربی می باشد. استاد تاجبخش مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته اقتصاد از دانشگاه تهران اخذ کرد. زبان مادری ایشان عربی است. استاد تاجبخش در کلاسینو علاوه بر تدریس برای دهم و یازدهم و کنکور، به تدریس عربی برای دانش آموزان هفتم و هشتم و نهم نیز می پردازد.

سبک تدریس استاد عمار تاجبخش پر از شور و شتیاق است و باعث می شود دانش آموزان به کلاسهای درس ایشان جذب شوند. کتاب های عمار قلمچی به تالیف ایشان می باشد و سابقه تدریس در مدارس فرزانگان و علامه حلی را دارد.

استاد محمد مهدی شاهرودی: استاد محمد مهدی شاهرودی، دارای مدرک کارشناسی معماری از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد زبان و ادبیات عرب از دانشگاه علامه طباطبایی است. استاد شاهرودی سابقه تدریس در مدارس برتر و طراحی آزمون های گروه آلا را در کارنامه خود ثبت کرد. ایشان اکنون به تدریس عربی کنکور در کلاسینو مشغول هستند.

روش تدریس استاد محمد مهدی شاهرودی تا حد زیادی کتاب محور است و ابتدا مطالب کتاب را با دقت مورد بررسی قرار می دهد. این باعث می شود یک جزوه کامل و جامع در اختیار دانش آموزان قرار گیرد که برای مطالعه عربی کنکور سراسری بسیار مفید واقع می شود.

کلاس های استاد شاهرودی نیز شادابی خود را حفظ می کند. استاد شاهرودی پس از تدریس قواعد به بررسی نکاتی می پردازد که اکثر دانش آموزان ممکن است در آنها به مشکل بخورند و اشتباه کنند.

استاد وهاب اصغری: استاد وهاب اصغری سابقه ۱۲ سال تدریس دارد. ایشان مدرس پروازی و طراح تست آزمون های کشوری گزینه دو و طراح تست بانک سوال موسسه بام تست است.

استاد وهاب اصغری در کلاسینو به تدریس عربی در پایه های هفتم و هشتم و نهم و دهم می پردازد.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ