نکاتی برای نجات از گم شدن در بیابان

نکاتی برای نجات از گم شدن در بیابان

یکی از رمزآلود ترین سفر‌ها و ماجراجویی‌ها مربوط به سفر‌های کویری می‌باشد! در سفر به کویر شما باید به ۹۹ درصد اتفاقاتی که در طول مدت زمانی که در این منطقه هستید فکر کنید، چراکه در صورت بروز هر گونه اتفاق غیر مترقبه‌ای امداد رسانی بسیار سخت و حتی غیر ممکن است، ما در این مقاله قصد داریم تا با بیان نکاتی برای نجات از گم شدن در بیابان رعایت کنید را خدمتتان شرح دهیم تا در صورت گم شدن در بیابان بدانید که چه کار‌هایی باید انجام دهید.

نکاتی برای نجات از گم شدن در بیابان

اگر در بیابان گم شدید نکات زیر را حتما رعایت کنید

  • برای نجات از گم شدن در بیابان اولین کاری که باید انجام دهید حفظ آرامش و روحیه‌ی خود جهت اندیشدین به یک راه‌حل کار آمد برای رهایی است.
  • اگر آب کمی همراه خود دارید سعی کنید حتی الامکان در طول شب به علت خنک بودن هوا به مسیر خود ادامه دهید.
  • سعی کنید در طول روز با تجهیزاتی که همراه خود دارید خلاقیت به خرج دهید و برای خود یک سایبان درست کنید تا گرمای کمتری را متحمل شوید.
  • تا جایی که آنتن و اینترنت موبایلتان یاری می‌کند به دوستانتان مسیر و مکان خود را گزارش کنید.
  • اگر نتوانستید برای خود سایبان یا همان جان پناه پیدا کنید همانند حیواناتی که در بیابان زندگی می‌کنند بدن خود را بجز سرتان را در زیر شن مدفون کنید و با چفیه و کوله ای که با خود به همراه دارید سرتان را نیز بپوشانید.
  • با استفاده از سنگ چین کلمه‌ی SOS را بزرگ بر روی زمین بنویسید تا هواپیما یا بالگردی که از آسمان آنجا عبور می‌کنند با دیدن این کلمه متوجه کمک خواستن شما خواهد شد و به یاری شما می‌آید.

نجات یافتن از نیش‌های زهرآگین در بیابان

این نکته را به خاطر بسپارید تا زمانی که حیوانات از جانب ما احساس خطر نکنند هیچ گونه صدمه‌ای توسط آن‌ها به ما وارد نخواهد شد، پس اگر در بیابان گم شدید تمام تلاش خود را بکنید که وارد قلمرو جانداران سمی نظیر مار، عنکبوت، رتیل، عقرب و… نشوید و هنگام خواب پاچه‌های شلوار و آستین پیراهن خود را با کش ببندید یا گره بزنید همچنین پیراهن خود را زیر شلوارتان کنید تا جانوران وارد لباستان نشوند، اگر شما دچار گزیدگی توسط این جانوران سمی شدید حتما چند سانت بالاتر‌ از محل گزیدگی را با یک پارچه‌ی محکم ببندید تا سم در کل بدن پخش نشود.

نکاتی برای نجات از گم شدن در بیابان

گرم ترین بیابان های جهان

چگونه در کویر به آب دسترسی پیدا کنیم

شما برای نجات از گم شدن در بیابان و عدم نبود آب با کمک روش‌هایی که در زیر ذکر می‌شود می‌توانید آب مورد نیاز خود را تهیه کنید.

  • در این روش شما به دنبال خاکی بگردید که رطوبت بیشتری نسبت به سایر خاک‌های دیگر داشته باشد اگر چنین خاکی را یافتید حدودا ۳۰ الی ۴۰ سانت از آن خاک را گود کنید و یک کاسه یا لیوان را درون ناحیه‌ی کنده شده قرار دهید سپس روی گودالی را که ایجاد کره‌اید را با یک نایلون یا پلاستیک کامل بپوشانید و اطراف پلاستیک را کاملا با سنگ کیپ کنید به طوری که هوا جریان نکند سپس در وسط نایلون چند قطعه سنگ کوچک بگذارید تا از این طریق شما بتوانید بخاری که بدلیل گرمای زیاد از این زمین بلند می‌شود را تبدیل به آب کنید و به صورت قطره قطره در ظرف تعبیه شده جمع کنید.
  • اگر خاک نمناکی را پیداکردید احتمال این که در زیر آن چشمه‌ای وجود داشته باشد بسیار زیاد است و با کندن بیشتر زمین حدودا یک متر امکان دست یافتن به آب برایتان فراهم خواهد شد.
منبع الی گشت

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ