۳ الهه معروف هند باستان

هندوئیسم دارای خدای زن و مرد بود که جهان را تحت تسلط خود داشتند. این بدان معنی ست که تمام خدایان در تاریخ هند یک همتای مرد و زن دارند. الهه های هندو بسیار قدرتمند و مورد احترام بودند و نقش اصلی در خلقت، مراقبت و نابودی دنیا را دارند. در اینجا به معرفی ۳ الهه معروف هند باستان می پردازیم.

 

۳.رادا

رادا
Radha

رادا همیشه در کنار کریشنا به تصویر کشیده می شود. همچنین به اسم های رادیکا و رادارانی شناخته می شود. برخی بر این باورند که رادا و کریشنا بدون یکدیگر ناقص هستند و رادا همراه و دوست کریشنا می باشد که قدرت و شوکت الهی خود را نمایش می دهد. رادا خود را بالاتر از راکمینی (همسر کریشنا و الهه لاکشمی) می داند . او قدرت زیادی داشت و به الهه تبدیل شد و مورد پرستش بسیاری قرار گرفت.


۲.کامادهنو

کامادهنو
Kamadhenu

کامادهنو مادر همه گاو و الهه فراوانی بود. او میتوانست آرزوهای پیروانش را براورده کند. تصویر او نماد یک گاو با سر و سینه زنانه می باشد. به خاطر الهه کامادهنو ، گاوها مورد احترام قرار می گرفتند. هر بخش از بدن کامادهنو یک اهمیت نمادین دارند. به طور مثال، شاخ هایش نماد خدایان و پشتش نماد هیمالیا بود. گاو به عنوان مادر زمین ستایش می شد.


۱.سیتا

سیتا
Sita

سیتا معروف به جاناکی مشابه لاکشمی بود. او دختر یانک ، پادشاه جاناکپور می باشد. اسم او، جاناکی، از محل تولدش ، جاناکی ماندیر واقع در جاناکپور در نپال، گرفته شده است. او معتقد بود از بهومی پدید آمده و دختر مادر زمین می باشد. او سازنده شخصیت رام در حماسه رامایانا می باشد. سیتا رام را که ۱۴ سال تبعید شده بود دنبال می کرد که توسط شاهزاده شیطانی، لانکا ربود شد. همین امر موجب درگیری شد و رام، راوانا را کشت و سیتا را نجات داد.

منبع ancienthistorylists
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
دوست دار هند

عاشق و دلباخته هندم