حقایق جالب درباره ارسطو،فیلسوف یونان باستان

ارسطو (۳۸۴ ق.م تا ۳۲۲ ق.م)، فیلسوف و دانشمند یونان باستان که آثارش در زمینه های متعدد، در غرب برای دو هزار سال ماندگار و تاثیرگذار بود. به خاطر مطالعاتش در زمینه های مختلف، او تنها کسی بود که همه چیز می دانست. او نظریه های مضحکی در زمینه های مختلف ارائه کرد که بعدها ثابت شد اشتباه بوده است. به خاطر سهیم بودن او در بسیاری از تحقیقات، نام او را زیاد می شنوید. مثلا دهانه ای در ماه و یا کوهی در آنتارکتیا به  نام او ثبت شده است. ارسطو زیاد اشتباه می کرد و دیدگاه های او تا قرن ها باعث سرکوب زنان شد. با ما باشید تا حقایق جالب درباره ارسطو،فیلسوف یونان باستان را مطرح کنیم.

 

۱.ارسطو تنها عالم دانا!

حقایق جالب درباره ارسطو،فیلسوف یونان باستان
حقایق جالب درباره ارسطو،فیلسوف یونان باستان

ارسطو در طول عمر خود در زمینه های مختلفی مثل نجوم، آناتومی، جنینی، زمین شناسی، زمین شناسی، جغرافیا، هواشناسی، زیست شناسی، فیزیک، اخلاق، زیبایی شناسی، سیاست، متافیزیک، اقتصاد، سخنرانی، روانشناسی و الهیات نوشت. همچنین در زمینه هنرهایی مثل ادبیات، شعر، درام و دکلمه مطالعاتی کرد. او به “مردی که همه چیز میداند” معروف بود. بعدها در قرن سیزدهم، توماس آکویناس، او را فیلسوف نامید. در قرون وسطی، شاعر معروف دانته، از ارسطو به معنوان “استاد” در کمدی الهی یاد کرد. او آخرین کسی بود که همه چیز می دانست چرا که علوم در طول زمان پیشرفت زیادی کرد و کمتر کسی توان یادگیری همه آنها را دارد.


۲.متن سخنرانی ، تنها آثار بازمانده ارسطو!

ارسطو آثار خود را به صورت یادداشت نگه می داشت که به منظور حفظ محتوی باید از آن محافظت می شد. به همین دلیل است که از بین ۲۰۰ نوشته او تنها ۳۱ متن در اختیار دنیای مدرن قرار دارد. پیروان ارسطو در تاریخ جایگاه مهمی برخوردارند چرا که از آثار ارسطو محافظت کردند. ارسطو متن های گفت و گوی زیادی برای عموم می نوشت که هیچکدام برای دنیای مدرن حفظ نشده است. تنها آثار به جا مانده از ارسطو، متن های سخنرانی می باشد که برای جمع های خصوصی نوشته شده بود.


۳.ارتباط صمیمی ارسطو با یک مرد!

حقایق جالب درباره ارسطو،فیلسوف یونان باستان

ارسطو هنگام بازدید از هرمیس در آتارنئوس در آسیای کوچک، با دختر هرمیس، فتیاس آشنا شد. با هم ازدواج کردند و صاحب یک دختر شدند که نام او را هم فتیاس گذاشتند. در ۳۳۵ قبل از میلاد، همسر ارسطو فوت شد. او دیگر ازدواج نکرد ولی با یک مرد به نام هرپیلیس رابطه ای صمیمی برقرار کرد. همچنین عاشق مردی به نام پالافاتوس از آبیدوس شد که یک مورخ بود. پلافاتوس یک نویسنده یونانی محبوب بود که اساطیر یونان باستان را نوشته است. برای مردان یونانی این امری عادی بود که مردها وارد رابطه عاشقانه با مردی دیگر شوند.

 

منبع learnodo-newtonic
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها