عکسی از سیم کشی دندان مردگان در مصر باستان

در تاریخ مصر باستان شواهد بسیار زیادی بر فعالیت دندانپزشکان در آن دوره وجود دارد.

مصر باستان تحولات شگرفی را پشت‌سر گذاشته و مبدأ بسیاری از پیشرفت‌ها در دنیا بوده است. خیلی از عمل‌های جراحی از آن سال‌ها باب شد. یکی از همین جراحی‌ها، عمل جراحی دندان بوده است. در تاریخ هم شواهدی از فعالیت دندانپزشکان در مصر باستان به دست آمده اما هیچ پاپیروس پزشکی وجود ندارد.

البته نمونه‌ای از تخلیه داخل دندان یا پرکردن آن یا استفاده از دندان مصنوعی هم وجود ندارد. اما با وجود این عکس‌هایی از آن زمان به دست آمده که نشان می‌دهد بعضی دندانپزشکان، پل‌ها یا سیم‌کشی‌هایی را روی دندان‌ انجام می‌دادند که شباهت آنها به ارتودنسی امروزی می‌ماند اما ابتدایی‌تر. به گزارش کتابخانه ملی آمریکا، به نظر می‌رسد این سیم‌کشی‌ها به دوران بطلمیوسی برمی‌گردد. اما این کار معمولا روی افراد زنده انجام نمی‌شد بلکه کاری مخصوص مردگان بوده که در خلال عملیات مومیایی کردن مردگان روی دندان آنها انجام می‌شد.

این اقدام از ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح رایج بوده است. مصری‌ها به ظاهر مردگان خود اهمیت زیادی می‌دادند و به همین دلیل بعد از مرگ، آنها را مومیایی می‌کردند. بسیاری از این دست نمونه‌ها به دست آمده است که نشان می‌دهد مصری‌های باستان بعد از مرگ عزیزان‌شان، علاوه‌بر این مومیایی، سعی می‌کردند دندان‌های متوفی را هم با سیم‌هایی به یکدیگر متصل نگه دارند تا اطمینان پیدا کنند که او به صورت کامل به دنیای مردگان و زندگی بعد از این دنیا منتقل می‌شود.

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها