فسیل ۸۶ میلیون ساله «اژدهای مرگ» در آرژانتین کشف شد!

دانشمندان در آرژانتین فسیل‌های گونه جدیدی از یک خزنده پرنده عظیم‌الجثه را کشف کردند. این موجود که به نام «اژدهای مرگ» شناخته می شود، ۸۶ میلیون سال پیش در کنار دایناسورها زندگی می‌کرد. این اکتشاف ابعاد تازه‌ای از این موجود شکارچی ماقبل تاریخ، که طول بدنش به اندازه یک اتوبوس مدرسه بود، را برملا می‌کند.

به گزارش رویترز، گونه جدید خزنده پرنده باستانی یا «پتروسور»، حدود ۹ متر طول داشت و به گفته پژوهشگران، حتی پیش‌تر از نمونه‌های اولیه پرندگان ماقبل تاریخ، که از بال‌های خود برای شکار طعمه در آسمان استفاده می کردند، بر روی زمین می‌زیسته‌است.

گروهی از دیرینه‌شناسان فسیل‌های این خزنده‌-پرنده تازه یافت شده که «اژدهای مرگ» نامگذاری شده را در کوه‌های «آند» در غرب آرژانتین کشف کرده‌اند. آنها تخمین زده‌اند، قدمت سنگ‌هایی که بقایای این خزنده را حفظ کرده‌اند به ۸۶ میلیون سال پیش و به دوره کرتاسه باز می‌گردند.

این خزنده-پرنده غول پیکر، احتمالاً ظاهری ترسناک داشته است.

پژوهشگران که نتایج مطالعات خود را در ماه آوریل گذشته در مجله علمی «پژوهش کرتاسه» منتشر کردند، می‌گویند که استخوان‌های عظیم این فسیل، آن را در دسته بزرگترین «پتروسور» کشف شده در آمریکای جنوبی و در جهان، قرار می‌دهد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها