معرفی بزرگ ترین نقاشان تاریخ

 

همان طور که مطلع هستید نقاشی به عنوان یکی از هنرهای هفتگانه شناخته شده و بسیار هم پرطرفدار است. در ادامه در رابطه با شخصیت های نقاش در طول تاریخ صحبت می کنیم تا بتوانید با آن ها نیز آشنا شوید.

 

هنرهای هفتگانه و هنر نقاشی


باید بدانیم که هفت هنر به عنوان هنرهای هفتگانه شناخته شده و هنر نقاشی هم هنر سوم در این رتبه بندی است. همان طور که می دانید هنر ارزش و اهمیت بسیار بالایی دارد. جالب است، بدانید که ایده هفتگانه بودن هنر از دانشمند مشهوری چون ارسطو است و وی معتقد بود که هنرها باید به هفت گروه اصلی تقسیم شوند. عامل مشترک در تمامی هنرها تخیل و خلاق بودن هنرمند است.

به عبارتی دیگر زمانی شما به عنوان یک هنرمند شناخته شده و می توانید در رشته خود موفق باشید که بتوانید ایده های خاص و خلاقانه داشته باشید. در نقاشی هم دقیقا همین طور بوده و افرادی می توانند، در این زمینه شناخته شوند که بتوانند ایده های خاصی از خود داشته باشند. نکته قابل توجه این است که هنرهای هفتگانه مخصوصا نقاشی برگرفته از احساسات نقاش بوده و منطق هم تاثیر چندانی در آن ندارد.

همین موضوع هم سبب به وجود آمدن یک حالت منشوری و چندگانه برای اثر هنری شما خواهد شد. زمانی که یک نقاشی در معرض دید افراد قرار می گیرد، قطعا هر کسی به آن حس خاصی داشته و برداشت خود را می کند. در کل هم نمی توان گفت هر نقاشی یک برداشت یا یک احساس خاص دارد. به عبارتی دیگر هر کسی از نقاشی برداشته خود را خواهد داشت و ارتباط خاصی با آن برقرار می کند.

 

 

اهمیت هنر نقاشی


یکی از مواردی که برای آموزش تمامی افراد در نظر گرفته خواهد شد در سن پایین، هنر نقاشی است. در بین تمامی ملل و زبان ها نقاشی مشترک بوده و تمامی افراد دنیا به این وسیله احساسات خود را نیز بیرون می ریزند. کسی که در حال نقاشی تصویر فردی است که نشان از خود دارد، به این شکل حالات و احساسات خود را هم بیان می کند. هنگامی که شما به نقاشی افراد نگاه می کنید در واقع به احساسات به تصویر کشیده آن ها خیره شدید.

شاید برای شما هم جالب باشد، اما نقاشی به عنوان یک راه ثابت ارتباطی بین تمامی ملل ها رواج داشته و بسیاری از اقوام با استفاده از این هنر برتر از یک دیگر اطلاعاتی هم کسب می کنند. بزرگ ترین نقاشان تاریخ کسانی هستند که توانستند با هنر خود اعتقادات، دین، تفکر، زبان و احساسات و …. را بیان کرده و در رابطه با آن ها هم صحبت کنند. به همین دلیل بعضی ها معتقدند فلان نقاشی یا فلان اثر هنری با انسان صحبت می کند.

واقعا بعضی از نقاشی ها حرفا و احساسات خاصی را در برداشته و برای بیان آن ها رنگ های مختلف در کنار یک دیگر شکل خاصی گرفتند.

سعدیا مردم نکو نام نمیرد هرگز


همان طور که اطلاع دارید هنر نیز مختص به زمان خاصی نبوده و از سال های بسیار دور در بین مردم هم رواج داشته است. به جرات می توان گفت این که بزرگ ترین نقاشان تاریخ چه کسانی هستند، هزارن پاسخ خواهد داشت. به عبارتی دیگر هر زمان که نقاشی با توجه به سلیقه خود و مخاطبین توانسته باشد، ایده خاصی را اجرا کند، از نظر مردم بزرگ ترین نقاش خواهد بود. به همین دلیل بسیاری از هنرمندان و نقاشان در حرفه خود ماهر بوده و از آن ها اثرات فوق العاده ای هم بر جای مانده است.

بسیاری از بزرگ ترین نقاشان تاریخ نمرده و با خلق اثر عالی هم توانستند، برای همیشه در یاد مردم باقی بمانند. هر چقدر که به جلو می رویم و نسل های بعدی نیز وارد دنیا می شوند، باز هم نام نقاشان بسیار بزرگ شناخته شده باقی می ماند. به همین دلیل می توان به زندگینامه این بزرگان هم رجوع کرده و نکات بسیار خاصی از نحوه تلاش و سخت کوشی آن ها برداشت کرد.

 

 

 

بزرگ ترین نقاشان تاریخ


شاید برای شما هم سوال باشد، که شناخت بزرگ ترین نقاشان تاریخ چه تاثیری در زندگی مدرن ما خواهد داشت. به همین دلیل باید بگوییم، که اگر شما هم مانند هر فرد دیگری به نقاشی و هنرهای هفتگانه علاقه دارید، قطعا باید با بزرگ ترین هنرمندان آشنا شوید. همان طور که می دانید مسیر زندگی برای هر انسانی به شکلی سخت بوده و دشواری های خاص خود را هم دارد.

اگر شما هم بتوانید زندگینامه بزرگ ترین نقاشان تاریخ را بررسی کنید، قطعا به این نتیجه می رسید که تلاش زیاد شما را به هدف هایتان می رساند. همین امر سبب افزایش تلاش و در نتیجه موفق شدن شما خواهد شد.

 

نقاش نام آشنا و معروف لئوناردو داوینچی


همانطور که اطلاع دارید یکی از برترین و بزرگ ترین نقاشان تاریخ لئوناردو داوینچی است. این نقاش معروف نه تنها فردی خلاق و با پشت کار بسیار قوی بوده، بلکه به کار خود علاقه فراوانی هم داشته است. همین موضوع سبب شده که موفقیت های بسیاری داشته باشد. معروف بودن لئونارد در حدی است که حتی اگر شما به نقاشی هم علاقه ای ندارید، نام او را شنیده اید.

 

میکل آنژه


بسیاری از افراد نام این هنرمند معروف را شنیده اند و می دانید که یکی از بزرگ ترین نقاشان تاریخ است. این هنرمند هم مانند لئوناردو داوینچی اهل کشور ایتالیا بوده است. میکل آنژه نقاش و مجسمه ساز با استعدادی بوده است که متاسفانه بیشتر اثرهای او از بین رفته و در دسترس هم نیست. با این حال همچنان ایشان به عنوان یکی از برترین نقاشان کل تاریخ هستند.

 

هارمنس رمبرانت ون راین


 یکی دیگر از بزرگ ترین نقاشان تاریخ این هنرمند هلندی است که تغییر و تحولات خاصی را در زمینه نقاشی ایجاد کرده است. به همین دلیل نام او را هم تمامی افرادی که به نقاشی بسیار علاقه دارند، شناخته و اثرات هارمنس را هم دیدند. شاید برای شما هم جالب باشد که نام این هنرمند با نقاش نور و سایه شناخته شده و بیش تر از هر کسی در اثرات خود احساسات را به تصویر کشیده است.

 

وینسنت ونگوگ


به نقل از هزاران نقاش، این هنرمند نام آشنا یکی از تاثیر گذارترین نقاش های کل دنیا بوده است. زمانی که آثار هنری نقاش هلندی ونگوگ را ببینید، حضور احساسات را بیشتر از هر وقت دیگری درک خواهید کرد. به همین دلیل یکی از افرادی که تاثیر به سزایی در واقعی بودن هنر سوم یعنی نقاشی نیز ایفا کرده است، همین هنرمند گرامی وینسنت ونگوگ است.

 

پیکاسو


 پیکاسو را به عنوان نابغه نقاشی معرفی می کنند. این هنرمند هم یکی دیگر از بزرگ ترین نقاشان تاریخ بوده که تغییر و تحولات موثری توسط آن وارد سبک های نقاشی شده است. باید بدانیم که پیکاسو نام آشنا در سبک کوبیسم فعالیت بسیار داشته و معروف ترین آثار او در همین سبک است.

 

یکی از بزرگ ترین نقاشان تاریخ ایران کمال الملک


کمال الملک هم یکی از برترین نقاشان زمان خود بود چرا که فقط یکی از آثار او سبب به استخدام او در دربار شاه شد. به همین دلیل می توانید به زندگی شخصی وی رجوع کرده و نکات بی شماری را در رابطه با سخت کوش بودن آن نیز به دست آورید.

 

محمود فرشچیان


لازم به ذکر است که در کشورهای مختلف دنیا آثار این هنرمند معاصر ایرانی به تصویر کشیده شده و طرفداران بسیار خاصی هم دارد. شاید برای شما جالب باشد که مقامات سیاسی در دیدارهای خاص از آثار محمود فرشچیان به عنوان هدیای ارزنده به کشورهای دیگر تقدیم می کردند.

 

پل گوگن


یکی دیگر از بزرگ ترین نقاش های فرانسوی پل گوگن بوده است. شاید برای شما جالب باشد که چند مورد از برترین آثار وی به نام از کجا آمده ایم، کیستیم، به کجا می رویم و ….. است. شما می توانید با دیدن آثار فوق العاده وی حس او را به طور کامل درک کنید.

 

سبک انواع نقاشی بزرگ ترین نقاشان تاریخ


نقاش های معروف ذکر شده نیز در سطرهای بالا دارای چه سبکی بودند؟ به همین دلیل قبل از بیان هر نکته ای باید بدانید که یکی از بهترین و پرطرفدارترین سبک های نقاشی، سبک رئال است. در لغت کلمه رئال به واقعی بودن معنا خواهد شد. این سبک از نقاشی به این شکل است که هر چیزی زشت یا زیبا به همان شکلی اصلی خود کشیده شده و تغییری در آن ها هم ایجاد نخواهد شد.

بسیاری از نقاشان هنرمند بزرگ دنیا براساس سبک رئال نیز نقاشی می کنند چرا که می دانند طرفداران بسیار زیادی دارند. یکی دیگر از سبک های نقاشی که دقیقا نقطه مقابل سبک رئال است، به نام رومانتیک شناخته می شود. در این سبک نیز هر چیزی طبق میل و سلیقه خود نقاش طراحی و کشیده خواهد شد. بسیاری از مردم به این سبک علاقه بسیار دارند و بسیاری دیگر دقیقا برعکس این سبک را دوست ندارند.

 یکی دیگر از انواع سبک های نقاشی فرا واقع گرایی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. به طور مثال بعضی از بزرگ ترین نقاشان تاریخ سبک خاص داشته و برای نقاشی خود از طرح هایی جالبی استفاده می کردند. شاید بارها هم دیده باشید که طرح هایی فراتر از واقعیت و هستی روی تابلوی خاصی کشیده شده و حرفای زیادی را می توان از آن برداشت کرد.

 

 

جمع بندی: تمامی مطالب بالا را در نهایت به این شکل می توان بیان کرد که بزرگ ترین نقاشان تاریخ دارای ویژگی بسیار خاصی به نام سخت کوشی و پشتکار بالا هستند. شما هم می توانید هنر سوم از هنرهای هفتگانه یعنی نقاشی را طبق سبک های مختلف یاد گرفته و برای موفقیت در این رشته تلاش کنید. نام تمامی هنرمندان و نقاشان بزرگ تاریخ در سطرهای بالا بیان شده که می توان لئوناردو داوینچی، کمال الملک، پیکاسو و …. را نام برد. سبک رئال و سبک رومانتیک دو مورد از پرطرفدارترین سبک های نقاشی هستند که بسیاری از بزرگ های نقاشی طبق این سبک ها آثار خود را به ثبت رساندند.

 

منبع مینوشکا
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
Rosa

نقاشان ایرانی مثل منصور قندریز، حسین زنده رودی، ناصر اویسی، جعفر روحبخش و … رو معرفی نکردین و به جاش دو چهره ای که همه میشناسن و لازم به معرفی نبود رو تو این لیست جا دادین. افرادی که نام بردم در دنیای هنر ایران شناخته شده هستن اما مردمی که اطلاعات هنری چندانی ندارن این چهره ها رو نمیشناسن.