کدام ویتامین ها برای پوست مفید است ؟

ویتامین ها برای عملکرد بدن شما ضروری هستند و می توانند پوست شما را تقویت کنند.

در حالی که برخی از ویتامین ها – برای مثال A و C – باعث رشد سلول های پوست می شوند، برخی دیگر ممکن است ارزش وقت و هزینه شما را نداشته باشند و برندهای زیبایی از عنوان این دسته از ویتامین‌ها به عنوان یک تکنیک بازاریابی استفاده میکنند نه راه حل واقعی برای تقویت پوست شما.

 

دکتر افتون کاب، متخصص پوست دارای گواهی بورد جکسون هول و دکتر هدلی کینگ، متخصص پوست در شهر نیویورک در این رابطه نقطه نظرات جالبی دارند که در ادامه با هم میخوانیم.

متخصصان پوست استفاده از رتینوئیدهای مشتق شده از ویتامین A را برای از بین بردن آکنه و تغییر رنگ توصیه می کنند

 

کاب گفت: اگر یک ویتامین وجود دارد که باید برای روتین مراقبت از پوست خود بخرید، ویتامین A را انتخاب کنید.

 

رتینوئیدها فرمول‌های مبتنی بر ویتامین A هستند که می‌توانند گردش سلولی پوست را افزایش دهند، تغییر رنگ را بهبود بخشند و پوست را حجیم کنند؛ همگی برای مبارزه با علائم پیری کاربرد دارند.

 

به گفته کاب، محصولات مشتق شده از ویتامین A می توانند با کاهش سلول های پوستی که در حین بالغ شدن پوست جمع می شوند یا در منافذ مسدود می شوند، آکنه را به حداقل برسانند.

 

این ویتامین می تواند با نازک کردن لایه بالایی پوست به بیماران مبتلا به پسوریازیس  کمک کند و با مهار تولید رنگدانه می تواند لکه های قهوه را به حداقل برساند. 

ویتامین های C و E با هم می توانند آسیب های پوستی را به حداقل برسانند

دکتر کینگ در این رابطه گفت: ویتامین C در سنتز کلاژن مورد نیاز است. کلاژن پروتئین اصلی در بافت های ساختاری و همبند بدن است که شامل پوست، استخوان ها و ماهیچه ها می شود.

مکمل‌های کلاژن خوراکی  معمولا به سفت و چاق ماندن پوست با افزایش سن کمک نمیکنند اما کاب گفت که ویتامین C موضعی می‌تواند با آسیب و تجزیه کلاژن در هنگام قرار گرفتن پوست در معرض آفتاب، سیگار کشیدن یا آلودگی مبارزه کند.

کاب گفت: “ویتامین C در پوست ما در واقع یکی از عوامل کلیدی در نحوه ساخت و تثبیت کلاژن است.” ایده اصلی این است که ویتامین c با ساخت کلاژن می‌تواند به کاهش آسیب‌های محیطی و خورشید کمک کند تا از چین و چروک و پیری جلوگیری کند.

   

Various food containing vitamin E, top view

                                                                                کاب گفت: استفاده از ویتامین C موضعی دارای معایبی است. یکی از آنها این است که بسیاری از فرمول های موضعی اسیدی هستند و می توانند پوست را تحریک کنند.

ویتامین C همچنین می تواند ناپایدار باشد یا در صورت قرار گرفتن در معرض نور تغییر شکل دهد؛ به این معنی که محصول توانایی خود را برای کمک به پوست به محض بیرون آمدن از بطری از دست می دهد. به گفته کینگ، برخی تحقیقات نشان می‌دهند که ترکیب ویتامین C با ویتامین E می‌تواند مولکول را تثبیت کند و این دو را در کنار هم موثرتر از مصرف یکی از آن‌ها کند.

بیوتین، ویتامین B، برای پوست و ناخن محبوب است، اما می تواند خطرناک و یا ناکارآمد باشد

طبق دانشکده بهداشت عمومی هاروارد بیوتین که به عنوان ویتامین H یا ویتامین B7 نیز شناخته می شود، یک ویتامین محلول در آب است که در تخم مرغ پخته شده، ماهی قزل آلا، جگر گاو و آووکادو، یافت می شود. این ماده مغذی به تجزیه چربی، کربوهیدرات و پروتئین موجود در غذا کمک می کند و به تنظیم سیگنال های سلولی کمک می کند.

                                                                                       در حالی که برخی از فروشندگان مکمل بیوتین را کلید سلامت پوست، مو و ناخن می دانند، تحقیقات هنوز این ادعا را تایید نکرده است. به گفته هاروارد، تعداد کمی از مطالعات منتشر شده حاکی از آن است که مکمل‌های بیوتین می‌توانند به رشد مو و ناخن کمک کنند، و مطالعات کوچکی که به نظر می‌رسد فوایدی را نشان می‌دهند، میزان کمبود این ماده مغذی را اندازه‌گیری نمی‌کنند.

کاب گفت که بیوتین را به بیماران توصیه نمی کند. بیوتین می تواند خطرناک باشد، زیرا می تواند در نتایج آزمایشگاهی برای تروپونین، نشانگری در بدن که در هنگام حمله قلبی ظاهر می شود، تداخل ایجاد کند. بیوتین نتایج آزمایشگاهی را برای نشان دادن سطوح پایین تروپونین تغییر می دهد، در حالی که بدن در واقع مقدار زیادی از آن را دارد.

کاب گفت: “بنابراین اگر شما دچار حمله قلبی شده اید و بیوتین مصرف می کرده اید، ممکن است پزشکان ندانند که شما دچار حمله قلبی شده اید، زیرا تروپونین به طور کاذب پایین می آید.”

ویتامین K برای سیاهی زیر چشم تبلیغ می شود، اما شواهد بسیار کمی برای اثربخشی آن وجود دارد

ویتامین K نیز مانند بیوتین، تحقیقات کافی در مورد اثربخشی آن وجود ندارد تا بتواند آن را به یک خرید معقول تبدیل کند. ویتامین K به لخته شدن خون کمک می کند و برخی افراد می گویند که این ماده مغذی می تواند با بهبود رگ های خونی شکسته در این ناحیه، ظاهر حلقه های زیر چشم را کاهش دهد.

 

اما کینگ گفت “داده های زیادی” وجود ندارد که نشان دهد ویتامین K می تواند سیاهی زیر چشم را بهبود بخشد. کاب گفت ویتامین K ممکن است به کبودی کمک کند، اما این اولین چیزی نیست که او برای درمان سیاهی زیر چشم توصیه کند.

 

دکتر کینگ همچنین در اخر افزود که قبل از خرید یک محصول، از وجود تحقیقات با کیفیت در مورد ویتامین‌های موضعی اطمینان حاصل کنید، زیرا گاهی اوقات شرکت‌ها می‌توانند از ویتامین‌ها به عنوان یک «تکنیک بازاریابی» استفاده کنند.

منبع عصر اقتصاد
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها