مقبره‌ گلادیاتورهای رومی کشف شد

 

 در حین کاوش گروهی از باستان‌شناسان، در داخل و اطراف یک آمفی‌تئاتر رومی باستانی، مقبره‌های گلادیاتورهای رومی را کشف کردند.

 به نقل از انشنت اوریجینز، این اکتشاف هم در شهر باستانی «آناوارزا» (در منطقه آدانا، ‌ حوالی جنوب ترکیه) صورت گرفته است. این شهر باستانی، نیز سکونتگاه تمدن‌های بسیار مختلفی از یونان باستان تا امپراتوری عثمانی را در خود جای داده است.

 در چند سال اخیر گروه‌های مختلف باستان‌شناسان مشغول حفاری در آمفی‌تئاتر و این شهر باستانی بوده‌اند. کاوش های اخیر در این محوطه به سرپرستی دکتر «گولشن» ‌ از دانشگاه «چوکورا» ‌ هم انجام شده است. «گولشن» ‌ به خبرگزاری «آناتولی» ‌عنوان کرده است: «به همراه همکارانم مقبره‌های گلادیاتورهای را در بخش جنوبی این محوطه باستان‌شناسی و در نزدیکی آمفی‌تئاتر کشف کردیم. گمان می‌رود در این مکان گلادیاتورها با یکدیگر مبارزه کرده باشند.

با این‌که مقبره گلادیاتورهای این شهر باستانی هم شناسایی شده است، اما هنوز هم اسکلت‌های این گلادیاتورها کشف نشده است و انتظار می‌رود با ادامه کاوش‌ها در این منطقه اسکلت این افراد نیز کشف شود.

 

 

از سال ۲۰۱۴ کاوش در این محوطه آغاز شده است و محققان هم از آن زمان تاکنون مجسمه‌های سنگی الهه‌های یونان باستان و چند موزائیک و اثر تاریخی دیگر را هم کشف کرده‌اند.

 

 

بنابر گزارش باستان‌شناسان، این شهر باستانی قدیمی‌ترین و اولین خیابان جهان را در خود جای داده است. این خیابان نیز به طول ۲۷۰۰ متر و ۳۴ متر عرض ساخته شده است.

منبع اعتماد آنلاین
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
حمید

گلادیاتور ها یک نوع رزم و جنگ تمرینی بود که تورکان مقیم ایتالیا آن را اختراع کردند تا سربازان رومی هنگام جنگ با سربازان ایرانی بتوانند از فنون رزمی تورکان استفاده کنند.با تشکر از محققان تورک شناس و تورک پژو از دانشگاه معتبر جهانی استانبول تورکیه