کشف صندلی تاشو قرون‌وسطایی از یک گور

باستان‌شناسان نیز با کاوشِ در یک گور قرون‌وسطایی، یک صندلی تاشو را کشف کرده‌اند.

 به نقل از انشنت اوریجینز، ‌ظاهرا در زندگی پس از مرگ آسایش، دغدغه‌ای در دوران قرون وسطی بوده است. گورستان‌ها هم می‌توانند جنبه‌های مختلف فرهنگی و ارزش‌های مردم گذشته را نیز مشخص کنند، از این رو این منابع غنی برای باستان‌شناسان و تاریخ‌دانان نیز محسوب می‌شوند.

 

 

باستان‌شناسان هم این‌بار یک صندلی تاشو آهنین را در گور یک زن قرون‌وسطایی کشف کرده‌اند. این صندلی به حوالی سال ۶۰۰ میلادی تعلق دارد و دومین اثر تاریخی مشابهی است که تاکنون در آلمان کشف شده است.

این گور در ‌آلمان در ایالت «بایرن» قرار دارد و باستان‌شناسان هم با کاوش در آن، توانسته اند علاوه‌ بر صندلی تاشو، آثار تاریخی دیگری را کشف کنند.

این صندلی تاشوی بسیار نادر در ابعاد ۷۰ در ۴۵ سانتی‌متر ساخته شده است و یکی از ۲۹ صندلی تاشو محسوب می‌شود که در گورهای قرون‌وسطایی واقع در اروپا کشف شده‌اند.

 

 

به گفته کارشناسان، صندلی‌های تاشو آهنین و برنزی از دوره‌های باستانی تولید می‌شدند، شواهدی از ساخت آن‌ها در دوره‌های رومی هم وجود دارد و در آن زمان هم به عنوان نمادی از قدرت، افتخار، و اعتبار در جامعه در نظر گرفته می‌شد.

در خارج از اروپا و در دوره‌های قدیمی‌تر نیز یک صندلی تاشو نفیس در مقبره «توت‌عنخ‌آمون» فرعون مصر باستان کشف شده است که از چوب درخت آبنوس و عاج نیز ساخته شده بود و به سال ۱۳۲۷ پیش از میلاد تعلق دارد. این نوع صندلی‌ها هم اولین بار در حوالی سال ۱۴۰۰ پیش از میلاد در اروپای شمالی ساخته شدند.

این نوع صندلی‌ها هم اغلب به عنوان یکی از اشیاء‌ مخصوص دفن به همراه جسد در گورهای زنان قرار داده می‌شدند.  در گور «بایرن» کشف چنین صندلی‌ای نشان‌دهنده موقعیت اجتماعی بالای این زن است.

البته علاوه‌بر این صندلی، در گور این زنِ نیز حدودا چهل تا پنجاه ساله، ‌اشیاء دیگری از جمله گردنبندی با مهره‌های کوچک شیشه‌ای، ‌و یک کمربند و سگک و یک مروارید بسیار بزرگ نیز کشف شده است.

منبع ایسنا
عضویت
اطلاع از
guest

8 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
فرهاد

الان پانترک ها سر کله ی شان پیدا می شه و میگن این توالت را ما ساختیم و مال شرکت مشترک اجداد اردوغان علیف بوده

آرش

صاحب این صندلی جناب اغوزخان بزرگ جد اعظم اردوغان می باشند.اجداد علیف کردتبارن و ایشان خودش را چسبانده به ریش ترکان و مبتلا به بیماری خود ترک پنداری می باشند مانند پان ترکان ایرانی

خسرو تورک قشقایی

طبق تحقیقات دانشمندان تورک باستان شناس تورکیه انجام دادن آلیاژی که برای ساختن این صندلی استفاده شده از کوه های شرق سیری می باشد که این لوازم رو با خود به اروپا می بردند.از طرف خسرو تورک قشقایی از نوادگان اغوزخان بزرگ و فرزند طاهرخان ایل بیگی از محققان تورک شناس و استاد دانشگاه های معتبر جهانی استانبول تورکیه

ااااا

بیشرفا کیهان بدزدنش ، این مال کاساندان همسر کوروشه

مهرداد

حیوان مودب باش بیشرف نمک بحرام یه تار مو زن کوروش ارزش داره به تمام ایل و تبار خائنت

علی

کسی که تعصب دشمنان وطن را دارد از پشت پدر خود نیست

محمود

از نشانه های حرامزادگی این هست که دشمنان میهن را پدر خود بدانی و تعصب خون نیاکان نداشته باشی

مهگل

بدبخت مبتلا به بیماری خود ترک پنداری هستی برو خودت رو درمان کن بیچاره ترکان با مغولان همریشه و همنژاد هستند و زرد پوست هستند تو بیچاره اگه شرف می‌داشتی به نیاکان خودت توهین نمی کردی