تصاویر شهر رم ۱۸۰ سال قبل

این مکان‌های نمادین از ۱۸۰ سال پیش تغییر اندکی کرده‌اند و به‌نظر می‌رسد تصاویر قدیمی همین دیروز از رم ثبت شده است. این تصاویر را یک زوج اروپایی که به تصاویر قدیمی علاقه‌مند هستند طی سال‌ها در یک مجموعه گردآوری کرده‌اند. پیش‌بینی‌شده این مجموعه علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کند.

 

یکی از بهترین تصاویر این مجموعه عکس‌هایی از درون و بیرون کلسئوم است. انجمن رومی، تعدادی کلیسا، کاخ و میدان نیز در این تصاویر دیده می‌شود که جزو بهترین‌های این مجموعه هستند. این تصاویر را تعدادی از حرفه‌ای‌ترین نخستین عکاسان ثبت کرده‌اند. این عکس‌ها یک دهه بعد از اختراع عکاسی ثبت شده است.

 

برخی از عکاسان پیشگام افراد ثروتمندی مانند جیاکومو کازانو، فردریک فلشرون، یوجین کانستانت، جیمز اندرسون و رابرت مک‌فرسون بودند که با تور‌های پرزرق و برق اروپایی سفر می‌کردند. ‌آن‌ها تصاویر ثبت شده را به مشتریان ثروتمند از گردشگران تا علاقه‌مندان به هنر می‌فروختند.

 

مارن کلینج، یک کارشناس عکس در حراجی کلن می‌گوید: «این مجموعه بسیار ویژه است. زوجی که این مجموعه را گردآوری کرده‌اند بسیار وسواس به خرج داده و فقط تصاویری که از استاندارد بالایی برخوردار بودند را به مجموعه افزوده‌اند.»

 

«این تصاویر تکنیک‌های اولیه عکاسی در رم را بازنمایی می‌کند. این تصاویر به شدت نادر هستند. این آثار به روز‌های نخست شکل‌گیری این رسانه بازمی‌گردد و بسیاری از عکس‌هایی که در آن سال‌ها ثبت شده از بین رفته است.»

معبد ساترن، ۱۸۵۵

کلسئوم، ۱۸۶۰

معبد فورتانا ویرلیس، ۱۸۴۰

معبد ژوپیتر و طاق سپتیموس سوروس، ۱۸۵۰

کلسئوم، ۱۸۵۵

تصویری نادر از رم

انجمن رومی

ستون‌ها در انجمن نروا

منبع فرادید
عضویت
اطلاع از
guest

7 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
حیدر

پسر عمویم که رفته بود ایتالیا برای ما تعریف می کرد زبان ایتالیایی یک لهجه ی از تورکی هست که لغت های لاتین در آن رسوخ کرده اگه دقت کنیم متوجه میشویم تورکی حرف می زنند

خسرو چهرازلو

طبق تحقیقات دانشمندان تورک شناس و زبان شناس دانشگاه زبانشناسی استانبول چهل و هفت درصد زبان ایتالیایی از لغات تورکی ریشه گرفته و مردم ایتالیا اصالتا جز جامعه ی تورکان غربی هستند که به مرور زمان به لغات زبان لاتین آشنا شدند.

محمد

چیزی که انتها نداره حماقت این ابلهان پان هستش

حسن عمو اقلی

انشالله ایتالیا و مصر و یونان هم به کشورهای تورک زبان بپیوندند چون زبان الصاقی دارند و اصالتی تورکی

کمپین قادسیه

واقعا شما براستی شاگردان آتاترک هستید که گفت ما تاریخ و هویتی نداریم پس برای ما جعل تاریخ به اندازه ی تاریخ واقعی اهمیت دارد و مهم هست.شما یک مشت بی اصالت هستید که دست به تحریف هویت و حقایق تاریخی می زنید و تاریخ خود را در جعل تاریخ دیگران می بینید

علی اصلانلو سبزکوهی

شهر رم توسط ترکان آتروسک بنا شده هست و مردم ایتالیا از اقوام تورکتبار هستند که تمدنی بزرگ را بنا نهادند و از بازماندگان هون ها هستند که بعد پرچم جهان‌داری را به عموزادگان تورک عثمانی تحویل دادند

علی اصلانلو سبزکوهی

شهر رم یک بنای از تمدن شکوهمند تورکان ایتالیایی هست که بازماندگان تورکان هون و تورکان اتروسکی مهاجر از تورکیه می باشند