رازگشایی از شگفت انگیز خوفو که ۴۶۰۰ سال در اهرام ثلاثه دفن بود

 از زمان کشف یک کشتی باستانی مرموز در نزدیکی هرم بزرگ جیزه شصت و نه سال گذشته است. به بیش از ۴۶۰۰ سال پیش، مصریان باستان هم تصمیم گرفتند اجزای یک کشتی باستانی به نام خوفو را از هم جدا و در یک گودال در پای هرم جیزه دفن کنند. از کشتی خوفو عجیب ترین رازهای این است که کاوشگران از زمان کشف آن تاکنون نتوانستند علت دفن این کشتی را بفهمند. در این مقاله به ده نکته بسیار جالب در مورد این کشتی باستانی آمده است که تاکنون نمی‌دانستید.

 

 

۱- در ۲۶ مه سال ۱۹۵۴ میلادی (۵ خرداد ۱۳۳۳) یک کشتی باستانی معروف به نام کشتی خوفو توسط مصرشناسان در فلات جیزه کشف شد. این کشتی را مصریان باستان به صورت تکه تکه در زمین دفن کرده بودند. زمانی که کاوشگران با دقت و مهارت فراوان اجزای این کشتی را کنار یکدیگر گذاشتند، انگار همین دیروز ساخته شده است. این در حالیست که به بیش از ۴۶۰۰ سال از زمان دفن آن می‌گذرد.

 

 

۲- این کشتی نیز در پای هرم بزرگ جیزه که به آن هرم خوفو نیز گفته می‌شود، کشف شد. به همین دلیل، کارشناسان نیز معتقدند که کشتی خوفو به این هرم مرتبط است. محققان هم تا به امروز اطلاعات بسیار زیادی را در مورد کشتی به دست آورده‌اند؛ اما هنوز نمی‌دانند که مصریان باستان در ابتدا برای چه هدف و منظوری آن را دفن کرده بودند.

۳- باستان شناس به نام Kamal el-Mallakh، کشتی خوفو را در ضلع جنوبی هرم بزرگ جیزه کشف کرد. اجزای این کشتی از چوب درخت سدر هستند که شامل ۱۲۰۰ قطعه است، که به صورت تکه تکه دفن شده بودند و بعدا هم توسط باستان شناسان مونتاژ شدند. در حال حاضر کشتی خوفو در موزه Solar مصر واقع در مجاورت هرم بزرگ جیزه به نمایش گذاشته شده است.

۴- یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین کشتی‌های باستانی کشتی خوفو به حساب می‌آید به ۴۳.۶ متر طول و ۵.۹ متر عرض را دارد و شکل ظاهری آن به طور کامل حفظ شده است.

۵- یکی دیگر از عجیب ترین رازهای کشتی خوفو این است که اجزای آن داخل پنج گودال مجزا در جنوب هرم بزرگ جیزه قرار داشته‌اند. این گودال‌ها همچون گنبدهای وکیوم شده‌ای بودند که ۴۲ بلوک آهکی روی هر کدام قرار گرفته بود.

 

 

۶- کارشناسان اداره آثار باستانی مصر با زحمت فراوان طی پنج سال این کشتی را به طور کامل بازسازی کردند. در این مدت هم آنها تمام سعی خویش را کردند تا به هیچ یک از قسمت‌ها آسیب نرسد و از ارزش‌ باستانی آن هم کم نشود.

۷- علاوه بر اینکه کشتی خوفو ۶۹ سال پیش کشف و بازسازی شد و مطالعات فراوانی هم روی آن انجام گرفت، محققان هنوز به هدف اصلی آن پی نبرده‌اند. آیا یک کشتی تشریفاتی بوده است یا یک کشتی کاربردی؟ یا اینکه هدف کاملا متفاوتی داشته؟

کارشناسان فکر می‌کنند که این کشتی برای فرعون خوفو ساخته شده بود. اما اینکه هدف ساخت آن چه بوده هنوز هم مشخص نیست. یکی دیگر از نظریه‌های اصلی این است که کشتی خوفو برای حمل فرعون به زندگی پس از مرگ وی ساخته شده بود؛ اما اگر فرض کنیم چنین موردی هم صحیح باشد، چرا باید مومیایی فرعون خوفو هنوز در داخل هرم کشف نشده است؟

باستان شناسان نیز معتقدند که کشتی خوفو یک کشتی تشریفاتی بوده که روح فرعون را با هدایت خدای رع به زندگی پس از مرگ منتقل می‌کرد. برخی دیگر از محققان هم تصور می‌کنند که سازندگان هرم باستانی از این کشتی برای ساخت هرم استفاده می‌کردند. هرمی که از ۲.۴ میلیون بلوک سنگی ساخته شده است.

 

 

۸- طبق آزمایش‌ها و بررسی های انجام شده مشخص شد که مصریان باستان قبل از باز کردن و دفن کشتی خوفو، از آن نیز استفاده می‌کردند. به همین دلیل این احتمال هم وجود دارد که کشتی خوفو، فرعون را در حدود ۴۵۰۰ سال پیش بر روی خود سوار کرده و به سفر برده است.

۹- کارشناسان، نیز این کشتی را یک شاهکار زیبای چوبی می‌دانند که اگر همین الان آن را در آب بیاندازند هنوز هم کارایی خود را دارد و می‌تواند در آب حرکت کند.

 

 

۱۰-آنقدر کشتی خوفو هنرمندانه ساخته شده بود که حتی می‌توانست مصالح سنگین و حتی بلوک‌های سنگی ۳ تنی را حمل کند. به همین دلیل بسیاری از باستان شناسان معتقدند که از این کشتی برای ساخت هرم بزرگ جیزه کمک گرفته شده و از این رو در پای همین هرم دفن شده است.

منبع خبر آنلاین
عضویت
اطلاع از
guest

9 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
سورنا
امتیاز :
     

هیچ کس نمی دانداولین زبان چه زبانی بوده است وهرکس ادعایی کندادعاش محصوربه خودشه وهیچ مقبولیت عامی نداردزبان مصریان قدیم قبطی است بنابراین فرعون ومصریان نه عرب بودندونه ترک ونه لروکردایناادعای یک عده نژادپرسته واعتبارش هم ماننداینه که بگیم ماست سیاهه الحمدلله امروزه علم باستانشناسی باقدرت تمام همه چیزراثابت کرده امااین وبدونیم تمام زبانهایک ریشه دارندولغات مشترک دربین زبانهافراوان است به عنوان مثال عنکبوت درعربی اینچه بوت ترکی است یعنی نازک پاوقس علی هذا

حسن عمو اقلی

با توجه به کشفیات باستان شناسی دانشمندان تورک شناس دانشگاه بین المللی استانبول که فراعنه تورکتبار بودند و این کشتی خوفو هم نامی الصاقی تورکی هست که به زبان تورکان غربی به معنای عظیم می باشد و این آثار تمدن های باستانی تورکتباران باید در یونسکو به نام ملت تورک شناسایی و ثبت بشوند

حسین نعامی اهواز

ترک نبودند مصریان عرب زبان بودند حضرت موسی وبرادرش هارون درزمان یکی ازفراعنه زندگی میکرد وبازبان عربی باانها سخن گفته است تاانهارابه یکتا پرستی دعوت کند وخدا رابپرستند

H7777777

مصریان آفریقایی بودن نه عرب. از ۱۴۰۰ سال پیش زبونشون عربی شد.

مجید نعامی

حضرت آدم ابوالبشر عرب زبان بود چون اولین آدم عرب بوده پس اصالت مصری ها عرب هستند

جاسم عطلاوی

پس هرکسی هم سبیل داره پدر شما ترک ها هست.چون سبیل علامت شوهر مادرتان هست

ایرانی

خجالت بکش من خودم آذری ام اما وقتی امثال شماها رو می بینم از خودم بدن می اد .چه ترکی؟ما ترک نیستیم از قوم ماد ایرانی هستیم ترک ها زرد پوست و از اقوام آسیای مرکزی مثل اویغورها مغولها ازبکها بودند .حتی ترکیه امروزی که خودس را ترک می داند از آمیخته شدن اقوام اریایی و رومی مدیترانه‌ای بوجود آمده نه ترک های زرد پوست کوتاهی قد

جانم فدای ایران

شما پان ترکا اگه هیچی ندارین فقط خوب اعتماد بنفس دارین. ممکنه در آینده حکیم توس و خواجه نصیرالدین توسی رو هم به خودتون نسبت بدین

خسرو تورک قشقایی

باید تحقیقات در این زمینه صورت بگیر که تورکتبارن یا نه چون فعلا کار دانشمندان باستان شناسی تورکیه در زمینه ی تمدن های باستانی هست نه فردشناسی