عجیب‌ترین شهرهای متروکه جهان

شهرهای بسیاری روی کره زمین از قرن‌ها پیش تا به امروز وجود داشته است. در این مطلب قصد داریم عجیب ترین شهرهای متروکه جهان را معرفی کنیم.
در طول تاریخ شهرهای بسیار زیادی بر روی کره زمین به وجود آمدند و برخی از آنها نیز به دلایل مختلفی نابود شده و از بین رفته‌اند. تعدادی از شهرهای جهان را بلایای طبیعی از بین برده و برخی دیگر هم خود انسان‌ها تبدیل به ویرانه کرده‌اند. گاهی نیز وقوع جنگ‌های خانمان‌سوز باعث شده شهری به کلی فراموش شود و ساکنان آن به کلی از بین بروند.

عجیب ترین شهرهای متروکه جهان را بشناسید

 اصولا هر نقطه‌ای از کره زمین شهرها و کشورها و… در نبود انسان‌ها نیز سرسبز می‌شود و اصولا وقتی آدمی پایش روی کره زمین نباشد، طبیعت به تنهایی از پس حفاظت از شهر برخواهد آمد. بدین ترتیب ساختمان‌ها و خانه‌ها لباسی از خزه و شاخ و برگ درختان نیز به تن می‌کنند و…

همچنان اگر انسان‌ها بر روی کره زمین نباشند، آن وقت تپه‌های شنی بلندقامت‌تر از قبل شده و حیوانات نیز از مکان‌های خود بیرون می‌آیند و در شهر و خیابان‌های آن پرسه می‌زنند چون دیگر خطری آنها را تهدید نمی‌کند. همچنین می‌توانید با بدترین و بهترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۱ برای زندگی آشنا شوید.

 

۱.جزیره رس در هندوستان

 

در چندین دهه پیش کشور بزرگ و پهناور هندوستان نیز تبدیل به مستعمره بریتانیا شده و انگلیسی‌ها بر حاکمان آن ناحیه تسلط بسیار داشتند. برای تبعید جنایتکاران در آن زمان از جزیره رس استفاده می‌شد و مجرمان به این منطقه می‌رفتند.

 عده‌ای از هندوستانی‌ها در سال ۱۸۵۸ میلادی علیه دولت بریتانیا شورش به راه انداختند، اما این شورش راه به جایی نبرد و باعث شد دولت بریتانیا نیز جنایتکاران و آشوبگران به را این جزیره تبعید کند. این منطقه هم به هیچ وجه مناسب زندگی کردن نبود و به همین خاطر تبعیدی‌ها را راهی آنجا می‌کردند.

 این جزیره تنها کاربردش، مکانی برای تبعیدی‌ها نبود، بلکه در آن زمان ساختمان‌هایی برای انگلیسی‌هایی هم ساختند که به جزیره رس آمده بودند. همزمان با خروج ارتش بریتانیا و در اثنای جنگ دوم جهانی از خاک جزیره رس، درهای آن به کلی بسته شد و این جزیره متروکه و خالی از سکنه گردید. هم‌اکنون نیز این جنگل است که کنترل جزیره رس را بر عهده دارد.

 

۲. انگکور وات در کامبوج

 

کامبوجی‌های قسمت شمالی در قرن دوازدهم میلادی برای عبادت خدای خود، معبدی را در منطقه انگکور وات ساختند. ساختمان‌هایی به مساحت ۴۰۰ کیلومتر مربع در این ناحیه متروکه و جادویی را در خود جای داده و نیز از جمله مهم‌ترین مکان‌های باستان شناسی در جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود.

ساختمان‌های این شهر بسیار عجیب و غریب نیز هم‌اکنون با گونه‌های بسیار مختلف گیاهی پوشانده شده و زمام امور آنجا نیز به دست گیاهان افتاده است. اگرچه انگکور وات خالی از سکنه شده است، اما همچنان مردمان بومی آن قسمت برای کشت برنج و انجام مراسم‌های مذهبی خود به آنجا می‌روند.

 

۳. هوتووان در چین

 

چین نیز تمدن‌های باستانی بسیار زیادی داشته و یکی از آنها شهر هوتووان واقع در جزیره شنگشان است. این مکان محلی نیز برای زندگی هزاران ماهی‌گیر بوده و به دلایلی از کشور چین جدا افتاده است. به علت جدایی هوتووان از خود چین، نتوانست توسعه و گسترش یابد و جمعیت آن روز به روز کاهش یافت.

 هوتووان در سال ۲۰۰۲ میلادی بود که رسماً خالی از سکنه شد و ساکنان آن هم تصمیم گرفتند به مناطق توسعه یافته چین مهاجرت کنند. چند سالی از ترک مردمان هوتووان نمی‌گذرد، اما هم‌اکنون گیاهان سرسبز تقریبا سازه‌های منطقه را پوشانده و نیز باعث شده‌اند منظره‌ای بسیار جذاب و دیدنی به وجود آید. در حال حاضر این ناحیه تبدیل به منطقه‌ای برای بازدیدکنندگان شده است.

 

۴. کولمانسکوپ در نامیبیا

 

 در هر منطقه‌ای وجود معادن با ارزش باعث افزایش جمعیت می‌شود. یکی از کارگران راه‌آهن در سال ۱۹۰۸ میلادی بود که هنگام عبور از صحرای نامیبیا و در میان ماسه‌ها به شیء درخشانی بر می‌خورد. بعد از مدتی کاوش تازه متوجه می‌شود به الماس رسیده است.

دولت هم تصمیم می‌گیرد برای راه‌اندازی این صنعت و استخراج الماس شهر کولمانسکوپ را تأسیس کند. شوربختانه مردم برای دست یافتن به الماس‌های این ناحیه به شهر هجوم می‌آورند و از آنجا که دستیابی به این سنگ‌های قیمتی دشوار می‌شود، موجی از ناامنی و درگیری و آشوب در شهر به راه می‌افتد.

کشف معادن جدید الماس نیز به آشوب‌ها و ناامنی‌ها دامن می‌زند تا این که مردم رفته رفته شهر کولمانسکوپ را ترک می‌کنند. در سال ۱۹۰۸ این شهر از میان تپه‌های شنی سر در آورد و سال‌ها بعد در میان همان ماسه‌ها آرام خفت.

 

۵. سن جوان پارانگاریکوتیرو در مکزیک

 

برای ساکنان شهرهایی که پای آتشفشان ایجاد می‌شوند بسیار ناامن محسوب می‌شوند. یکی از شهرهای مکزیک به نام سن جوان پارانگاریکوتیرو در سال ۱۹۴۳ میلادی دچار یکی از بلایای طبیعی شد و ساکنان آن مجبور شدند خانه‌های خود را ترک کنند.

در یک چشم به هم زدن لرزش بسیار شدیدی در این شهر کوچک حس شد و پس از آن هم هوا تاریک شد. وقتی ناقوس کلیسا به صدا درآمد ساکنان سن جوان دریافتند که وقت ترک شهرک فرا رسیده است. خوشبختانه گدازه‌های آتشفشانی نتوانستند به مردمان این ناحیه نیز آسیب برسانند.

آتشفشان پاریکوتین داشت فوران می‌کرد و گدازه‌ها هم از هر طرف بر آسمان پرتاب می‌شدند. شهر متاسفانه با وقوع این حادثه از بین رفت، ولی مردم نیز موفق شدند بدون کوچک‌ترین آسیبی آنجا را ترک کنند. تنها چیزی که از آن شهرک باقی ماند، کلیسا بود که هم‌اکنون هم تبدیل به مکانی برای گردشگران شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع رویداد 24
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها