ازدواج، مقام زن و روسپیگری در یونان باستان

یونانیان باستان به گفته ویل دورانت ( عشق و ازدواج ) اکثرا زنان زیر پانزده سال را برای ازدواج بر میگزینند . مردان یونان پس از اولین ازدواج بر طبق قانونشان آزاد هستند باهر زن دیگری آمیزش و همبستری کنند .

ازدواج، سکس و مقام زن و روسپیگری در یونان باستان
ازدواج، سکس و مقام زن و روسپیگری در یونان باستان

دموستن می گوید با فاحشه گان شبها هم آغوش می شویم و با کنیزان و زنان غیر مشروع خود در روزها سلامت جسمانی خویش را تامین می کنیم . زن اول بر مردان خویش خرده نمی گیرند و مرد می تواند کنیزی را به خانه بیاورد و در روزگار جوانی با او در کنار همسرش نزدیکی کند . 

این عمل تا زمانی که کنیزک جوان باشد عملی می شود و سپس او به خدمتکار خانه آنها انتخاب میگردد . مردان می توانند بدون ارائه مدرک و دلیل زنان خویش را طلاق دهند .
اگر زن و شوهری نتوانند فرزند بیاورند و مرد عقیم باشد یکی از بستگان مرد با زن او همبستر می شود و بچه بدنیا آمده فرزند قانونی آنها می شود . زنان بیشتر توسط مردان خانه نشین هستند و با پاسداری مردانشان می توانند از خانه خارج شوند . حتی مردانی که مهمان به خانه می آورند زن حق ورود به مجلس را ندارد .در نمایشنامه مشهور لوسیستراتا اثر “آریستوفان کلئونیکا” از زبان زنان یونان باستانی اینگونه سخن می گوید : از ما زنان چه کار بر آید ؟
تنها کاری که میتوانیم انجام دهیم این است که با رنگها و روغنها گونه ها و لبان خویش را آرایش کنیم و در نهایت با جامه های نازک در کنار یکدیگر بنشینیم . در آتن معمول است که اگر پسر جوانی با زنی هرزه و روسپی شب را سپری کند هیچ مشکلی برایش نیست .
حتی اگر یکی از آنان را برای مراقبت به خانه بیاورد هیچ کسی بر او خرده نمی گیرد .

آتن فاحشه گی را در قانون رسمی خود آزاد دانسته است و کسانی که بدین کار مشغولند به دولت مالیات پرداخت می کنند . فاشحه گری جزوی از رسومات و بازارهای گرم آتن می باشد .
پست ترین قشر روسپی ها در پریاپوس زندگی میکنند و برای آنکه مردان به راحتی خانه های آنان را بیابند تندیسی از آلت تناسلی مرد را بر سر خانه خود آویزان میکنند تا شناخته شوند .
زنانی که در این خانه ها هستند با لباسهایی نازک و برخی دیگر بدون لباس مورد آزمایش مردان قرار میگریند و مرد پس از انتخاب یکی را برای همبستری بر میگزیند .
زنان روسپری میتوانند بر اساس قانون یونان با یک یا دو یا سه و حتی بیشتر در یک زمان سکس داشته باشند .
بالاترین طبقه فاحشه های یونان هتایرای نام دارد . مشهور ترین روسپی آتن کلپسودرا نام دارد . او شبها با سرداران و فرمانده هان یونانی به صورت مشترک هم آغوشی میکند .
تمیستونوئه زن فاحشه ای است که تا آخرین لحظه های زندگی و تا زمانی که مویش سپید بود و دندان در دهان داشت با مردان هم خوابه می شد

عضویت
اطلاع از
guest

8 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
آتوسا

بعد به هخامنشیهای آریایی انگ فساد میزنند یکی نیس بگه شماها که کشورتون پر از این کاره هاس چطور به شاهی که شعارش گفتارنیک کردارنیک پندارنیک بوده تهمت بیماری جنسی میزنین؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا عجیبه!!!!!!!!!

هیوا

اما در زمان یونان در موقعی که تمدن کرت بود برای زنان احترام بسیاری قائل بودند…این مال کدام زمان می باشد؟

محسن

مدرک بیار

احمدشاه مسعود

عالی بود

لللل

حالا اگر پارس نکنیم نمی شه؟

انتی پانترک

خوب عزیزم باباتو چه جوری صدا می زنی اونوقت؟

سعید

من مدتی در اتن زندگی کردم . روسپی ها در اتن مقابل درب منزلشان لامپی روشن میکنند که نشان میدهد اونها فاحشه هستند. بچه ها به اون محل خونه لامپی می گفتند……….که همان شهر نو خودمان است. در این زمان هم روسپی گری یک شغل به حساب می ایدو برای خودش بیزینسی می باشد……………………………………….ashkmehr_sp@yahoo.com

یوسف

در خیلی کشورها این مسئله حل و حتی بصورت قانون در آمده واین افراد دارای سندیکا هستن و دولت از آنها مانند دیگر مشاغل حمایت میکنه و اونها را بخش پر در آمد و از مشاغل قدیمی جهان و بدون سرمایه گذاری تلقی میشوند امروزه افراد بر اساس نیاز یا علاقمندی مبادرت به این کار میکنند ولی جنایت کارانی در جهان هستن که با زور و فریب دختران جوان را مجبور به این اعمال میکنند و نا گفته نماند در دهه گذشته روش جدیدی رواج یافته که زنان از مردان جوان و خوش قیافه و خوش اندام لذت برده و… مطالعه بیشتر »