عجیب ترین مزرعه دنیا که در آن کادیلاک کاشته می شود!

مزرعه کادیلاک!

امروز می خواهیم در مورد عجیب ترین مزرعه دنیا صحبت کنیم. مزرعه کادیلاک!  همان طور که از نامش مشخص است در این مزرعه اتومبیل های کادیلاک در زمین کاشته شده اند! تنها ۱۶ کیلومتر که از شهر آماریلو تگزاس دور شوید در کنار بزرگراه ۶۶ می توانید ردیف ماشین های رنگارنگی را ببیند که سر و ته در خاک فرو رفته اند. در این مزرعه از دل خاک به جای گل و گیاه، ماشین کادیلاک بیرون آمده است و با نقاشی های رنگارنگی که روی آن ها شده فضایی غیرواقعی و عجیب را به وجود می آورد. این مزرعه در واقع یک اثر هنری است و امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه تبدیل شده است. با تاریخ ما همراه باشید تا در مورد عجیب ترین مزرعه دنیا با شما صحبت کنیم.

 

مزرعه کادیلاک چگونه به وجود آمد؟

مزرعه کادیلاک یک اثر هنری است که در آماریلو مکزیک قرار دارد. این مزرعه مکانی محبوب برای هنرمندان و عکاسان میباشد و عکاس ها تصاویر بسیار زیبایی از این مزرعه عجیب در فضای مجازی منتشر کرده اند. این اثر هنری به تغییر و تحولات صنعت ماشین سازی به ویژه اتومبیل کادیلاک اشاره دارد و برخی از مشهورترین مدل های کادیلاک در این مزرعه کاشته شده اند!  مزرعه کادیلاک در سال ۱۹۷۴ و توسط هنرمندانی اهل سن فرانسیسکو به نام های چیپ لرد، هادسون مارکز و داگ میشلز به وجود آمده است. این سه هنرمند در واقع اعضای گروهی موسوم به Ant Farm بودند و در این اثر ۱۰ اتومبیل کادیلاک را در فاصله های منظم داخل خاک فرو کرده اند. تمام اتومبیل ها از قسمت جلوی ماشین وارد خاک شده و تا نصفه در خاک فرو رفته است. به گفته این سه هنرمند حالت مورب این ماشین ها از هرم بزرگ جیزه الهام گرفته شده است و سعی شده شکوه و ابهت هرم بزرگ در ردیف کادیلاک ها هم بازتاب داشته باشد.

میلیاردری به نام استنلی مارش حامی مالی آن ها بود و در واقع مزرعه کادیلاک در زمینی متعلق به او شکل گرفته است. در سال ۱۹۷۴ اوج فعالیت های هنرمندان هیپی بود و مزرعه کادیلاک به سرعت محبوب و پرطرفدار شد. گروه های زیادی که از بزرگراه عبور می کردند با مشاهده مزرعه کادیلاک ها راه خود را کج می کردند و به این سمت می آمدند. امروزه با گذشته دهه ها از ساخت مزرعه کادیلاک بر شهرت آن اضافه شده است و از جاده اصلی که عبور می کنید بوی اسپری رنگ و صدای موزیک و حرف زدن را می توانید بشنوید. هنرمندانی از کشورهای مختلف به این مزرعه می آیند تا هم از کادیلاک ها دیدن کنند و هم طرحی گرافیتی روی اتومبیل ها بکشند.

چیپ لرد و داگ میشلز هردو معمار بودند و مارکز هم دانشجوی رشته هنر بود. به گفته چیپ لرد گروه آنت فرم تمرینی جسورانه در زمینه معماری بود. ما همه نوع تجربه عجیب و غریبی را در زمینه معماری و سازه ها امتحان کردیم و مزرعه کادیلاک هم یکی از مشهورترین آن هاست. کار این هنرمندان در آن زمان آنقدر مورد توجه قرار گرفت که سرمایه گذاران بسیاری پیدا کردند و یکی از میلیونرهای منطقه هم از آن ها حمایت مالی انجام داد.

مزرعه کادیلاک ابتدا در یک مزرعه گندم به وجود آمد اما در سال ۱۹۹۷ کل مجموعه به محلی جدید در سه کیلومتر دورتر منتقل شد تا فضای بیشتری داشته باشد. هر دو زمین متعلق به میلیاردر محلی به نام استنلی مارش بود که حامی اصلی پروژه مزرعه کادیلاک هم محسوب می شود.

مزرعه کادیلاک از بزرگراه هم دیده می شود و ردیف کادیلاک هایی که از دل زمین بیرون آمده اند مردم را به سمت خود جذب می کنند. مردم با دیدن چنین مزرعه ای تعجب می کنند و دوست دارند بدانند به چه دلیل این همه ماشین کادیلاک در دل خاک فرو رفته است؟! بیش از ده اتومبیل کادیلاک در یک ردیف منظم و به صورت مورب در دل خاک کاشته شده اند و مزرعه کادیلاک را به وجود آورده اند. امروزه نقاشی کشیدن و رنگ کردم اتومبیل به یکی از رسم و رسوم بازدید از مزرعه تبدیل شده است. اتومبیل های کادیلاک که در طول این سال ها رنگ و جلای اصلی خود را از دست داده اند با اسپری رنگ آمیزی می شوند و هرکس طرحی گرافیتی روی آن ها می کشد. به همین دلیل این ماشین ها فوق العاده رنگارنگ شده است و نقاشی های مختلف روی هم دیگر کشیده شده و جلوه ای جالب به کادیلاک ها داده است. حتی رنگ آمیزی این کادیلاک ها هم معنا و مفهوم خاصی پیدا کرده است. مثلا در روز تولد همسر استنلی تمام اتومبیل به رنگ صورتی رنگ آمیزی شدند و هنگامی که داگ میشلز فوت کرد کادیلاک تماما مشکی پوش شدند!

مزرعه کادیلاک از همان بدو تولد توجه همه را به سمت خود جلب کرد و شهرت زیادی پیدا کرد. شهرت این مزرعه تا حدی است که در موزیک ویدئوی چند آهنگ مشهور تصاویری از این مزرعه دیده می شود و بسیاری از گروه های موسیقی برای اجرا و ضبط آهنگ هایشان به این مزرعه می آیند. حتی نام یکی از آهنگ های Bruce Spring از آلبوم رودخانه به نام مزرعه کادیلاک نامگذاری شده است. در انیمیشن مشهور اتومبیل ها که توسط کمپانی پیکسار ساخته شده در صحنه ای این مزرعه کادیلاک نشان داده می شود.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها