آداب ازدواج در چین باستان

 

Image result for Marriage ceremony in ancient China

ازدواج در چین باستان در شش مرحله انجام می‌شده است: در ابتدا داماد به عروس هدایای نامزدی اهدا می‌کرد. پس از دادن هدایا به آن خانم پیشنهاد ازدواج می‌داد و سپس نام و روز تولد او را می‌پرسید. پس از آنکه عروس با این پیشنهاد موافقت کرد، با مشورت یکدیگر روز خجسته‌ای را برگزیده و مراسم بسیار ساده ای را برگزار می‌کردند. بعد از این مراسم ساده عروس و داماد به عنوان نامزد معرفی می‌شدند. پس از آن داماد وسایل مورد نیاز شروع زندگی را آماده کرده و به عروس تقدیم می‌کرد. در پایان روز مبارک و خجسته‌ی دیگری را انتخاب و آخرین مراسم را در آن روز برگزار می‌کردند.

 

Related image

 

در هنگام برگزاری مراسم ازدواج، برخی از رسومات بایستی اجرا شود. مثلا هنگامی که عروس در حال ترک خانواده‌ی خود می‌باشد، بایستی گریه کند تا به همگان نشان دهد که نمی‌خواهد خانواده‌ و خانه ی خویش را ترک کند. در این مراسم، عروس و داماد به پدر و مادر خود و سایر اعضای خانواده تعظیم کرده و از آن ها قدردانی می‌کنند. مراسم جالب تر این است که پس از برگزاری مراسم عروسی در شب مهمانان با هیاهو و شادی کنان با عروس و داماد شوخی می کنند .

در دوره‌های متفاوت، وسائل و اسباب عروس نیز متفاوت بوده . مثلا در گذشته چینی ها از کالسکه استفاده می‌کردند و در برخی مناطق دیگر از چهارپایان مثل اسب و خر و از قایق نیز استفاده می‌شد.

 

Image result for Marriage ceremony in ancient China

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها