غار مخصوص بودائیسم در چین

Image result for Cave in china

 

می‌توان عظیم‌ترین و گسترده ترین آثار بودائیسم در جهان را غارهای « موگائوکو» و « دون هوان» دانست. این اثر بزرگ هنری در تمام جهان معروف و شناخته شده می‌باشد و در بیابان‌های شمال غربی چین و در یک پرتگاه ایجاد شده است.

« له جون» که یک راهب بودایی بوده ، محل ساخت این غارها را تعیین کرده است. قضیه‌ی ساخت این غارها به این صورت بوده است که در سال ۳۶۶ میلادی، به غرب سفر کرده بود و در راه به کوه « شان وی» رسید. او جایی برای اقامت گزیدن نداشت به همین خاطر متوجه کوه مین شل شد و وقتی این کوه را دید، جذب مناظر حیرت‌انگیز آن شده و مشاهده کرد که در بالای آن کوه نور بوده و چندین نفر بودا در آنجا بودند. این راهب وقتی منظره را دید، بسیار متحول و شگفت زده شد و به همین خاطر افراد زیادی را گماشت تا در آنجا حفاری کرده و بیش از هزار غار در آن‌جا به وجود آمد.

محققان متوجه شدند که ساخت چنین غارهایی در این منطقه اتفاقی و برحسب تصادف نبوده است بلکه نشان از هوش و ذکاوت و کاردانی مردم آن دوران دارد. ساخت این غارها در منطقه سبز در میان بیابان، ایده انزواگرایی از زندگی معمولی و آمیختگی با طبیعت بودیسم را نشان می دهد. این غار در پای کوه و در کنار رود ایجاد شده و این رود سبب سرسبز شدن این مناطق گردیده است.

جهت این غار به صورتی است که در مقابل باد و شن مقاوم است و باد و شن از بالای غار گذشته و به داخل آن نفوذ نمی‌کند. به خاطر مقاوم بودن این غار بیش از ۱۰۰۰ سال است که این غار به همراه نقاشی‌ها و مجسمه‌های فراوان خود سالم مانده و به یک میراث ارزشمند تبدیل شده است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها