داستان های عجیب درباره ۱۰ خدای یونان باستان!

داستان های خدایان و الهه های کشور اساطیری یونان باستان ، طرفداران زیادی دارد. شخصیت این خدایان یونانی در بین مردم توسط نمایشنامه نویسان معروف یونان باستان مثل هومر و هسوید جاودانه شده است. خدایان یونان باستان نه تنها از نظر ظاهری، بلکه از نظر طبیعت و احساسات شبیه انسان ها بودند. علاقمندان به تاریخ یونان میدانند که چگونه تسئوس ، میناتور را به قتل رساند، یا هادس به دنیا حکمرانی کرد، و یا چگونه زئوس غرش خود را با رعد و برق به رخ کشید! در اینجا  داستان های عجیب درباره ۱۰ خدای یونان باستان! برای شما بازگو می کنیم:

 

۱۰. هرمس

هرمس
Hermes

هرمس پسر زئوس و مایا که به او لقب “پیامبر” می دادند. به روش های مختلفی از شخصیت او در نمایشنامه ها، اشعار و افسانه ها استفاده می شد. در داستان ها شخصیت او یک جوان خوشتیپ، ورزشکار ، گاهی بدون ریش و سبیل و گاهی ریشو نشان داده میشد. هرمس اندیشمند بود، فرز و چابک بود و به خاطر حیله گری در بین خدایان معروف بود. از آنجایی که طبق افسانه های یونانی، قادر به جابجایی در سه دنیای بهشت، برزخ و دریا بود ، به عنوان پیامبر در بین خدایان معروف بود. به دلیل ترفندهای حیله گیری که در خلو برای سرگرمی با سایر خدایان انجام میداد، شباهت عجیبی بین او و خدای نورس لوکی وجود دارد. یک نمونه از معجزه های او این است که در کودکی از گهواره خود بیرون پریده، احشام آپولو را دزدیده و دوباره مثل نوزادی بی گناه در گهواره خوابیده است. تعجبی ندارد که هنوز به او لقب خدای تزویر و حیله گری می دهند.


۹.هفائستوس

خدای یونان
Hephaestus

هفائستوس در فرهنگ عامه یونانی به عنوان خدای آتش شناخته می شد. پیدایش او با توصیف های متناقضی توسط هومر و هسوید نقل شده است. هومر او را پسر فلج زئوس و هرا معرفی می کند در حالی که هسوید در تعریفی جذاب و متفاوت ، او را تنها فرزند هرا میداند. او شل به دنیا آمد و همین باعث شد مادرش او را از کوه المپوس پرتاب کند. وقتی به زمین افتاد به یک هنرمند شگفت انگیز تبدیل شد و دوباره به بهشت بازگردانده شد . براساس افسانه ها او در بهشت برای خدایان و الهه ها ، صنایع دستی حیرت انگیزی می ساخت. همچنین زره های باشکوهی برای خدایان می ساخت که معروف ترین آنها ، زره آشیل در نبرد تروی بود.


۸.آرس

10 خدای یونان
Ares

آرس پسر زئوس و هرا نیز خدای جنگ بود. او جنبه های خشونت آمیز جنگ را بیشتر از جنبه های عادلانه منعکس می کرد. او تنها برای نشان دادن توانایی هایش در میدان نبرد حاضر میشد و کمتر برای دفاع از خود و عدالت میجنگید. این رفتار غیر محتاطانه او باعث شد والدینش از او نا امید شوند و چشم امید به خواهرش آتنا داشته باشند. علیرغم اشتیاق او به جنگ، تنها با آسیب کوچکی در نبردها مثل یک ترسو عمل می کرد. او دیوانه وار عاشق آفرودیت بود که با هفائستوس ازدواج کرده بود. عاشقانه های بین او و آفرودیت ، خشم عموم را برانگیخت. خدایان او را قبول نداشتند و مردم هم او را نمی پرستیدند.


۷.کرونوس

داستان های عجیب درباره 10 خدای یونان باستان!
Cronos

کرونوس که در بین تیتان ها محبوب بود، تا قبل از خدای المپیا، خدای حاکم بود. تیتان ها به خاطر بدن های عظیم و نیروی بیش از حدشان معروف بودند و کرونوس زمانی به حاکمیت رسید که در مبارزه با پدرش ، اورانوس به پیروزی رسید. اما وقتی به قدرت رسید، فرزندانش را آزار میداد که مهم ترین آنها زئوس، آفرودیت و پوسیدون بودند. در توهمات خود، او این فرزندانش را بلعید تا مبادا از او پیشی بگیرند. اما مادرش گایا و همسرش ریا، زئوس را نجات دادند.


۶.آپولو

10 خدای یونان
Apollo

آپولو برادر دوقلوی آرتمیس، با چهره های متعدد بود. پدرش زئوس بود و پیش مادرش لتو در جزیره دلوس به دنیا آمد، تنها پناهگاه برای در امان ماندن از خشم هرا ،زن اول زئوس.. تعجبی هم ندارد! اهالی دلوس به لتو احترام زیادی میگذاشتند چرا که او به آنها قول داده بود آپولو رفاه آنها را تامین کند. آپول چهره های متناقض بسیاری داشت. خدای موسیقی و آرامش بود. کماندار ماهری بود که گاهی تصاویر او با زره نقره ای رنگ دیده می شود. خدای شفا و درمان هم بود ، اما وقتی خشمگین میشد با تیرهای مرگ را هدیه می کرد. او با ارابه چهار اسبی خود، زیمن و آسمان را به لرزه در می آورد و نور و زندگی را هر روز به مردم می بخشید. در دلفی هر سال جشن هایی برای پرستش او برگزار می کردند.


۵.دیونیسوس

دیونیسوس خدای یونان
Dionysus

دیونیسوس خدای لذت و شراب و خوشگذرانی بود که در بین خدایان و مردم شهرت زیادی داشت. او تنها خدایی بود که مادرش یک فرد عادی به نام سمل بود و پدرش زئوس بود. او را به پناهگاه های کوهستانی بردند چرا که هرا، همسر زئوس، به داستان های عاشقانه همسرش حسادت می کرد. دیونیسوس کم کم فرقه ای از پیروان خود را ساخت که او را در سفرهایش به دور دنیا همراهی می کردند. او نسبت به دیگر خدایان نشست و برخاست و خوشگذرانی بیشتری با پیروان خود داشت. او با قاطعیت عاشق آریانه شد که به طرز بی رحمانه ای توسط تسئوس در جزیره ناکسوس یونان ترک شده بود.

یونانیان جشن های زیادی به یاد او میگرفتند  و میتوان گفت در برخی موارد از زئوس محبوب تر بود.


۴.پرومتئوس

پرومتئوس خدای یونان
Prometheus

پرومتئوس یکی از محبوب ترین خدایان تیان بود، پدرش لاپتوس هم یک تیتان بود. او به طور هوشمندانه ای در جنگ با المپیان ها همراه شد و در نهایت از زندان با آنها به تاتاروس فرار کرد.

پرومتئوس بر اساس افسانه های یونانی، مسئول خلق انسان از گل بود. بعد از خلق انسان، نگران رفاه آنها شد. وقتی زئوس آتش را از بشر گرفت، پرومتئوس آن را از بهشت دزدید و دوباره به انسان بخشید. زئوس او را به خاطر خیانتش مجازات کرد و او را به سنگ تبدیل کرد و یک عقاب را مامور ساخت تا هر روز جگر او را بخورد . ( جگر او به خاطر جاودانگی خدایان تجدید می شده!) در نهایت توسط هرکول از این طلسم رهایی یافت.


۳.پوسیدون

پوسیدون خدای یونان
Poseidon

وقتی زئوس و برادرنش تصمیم گرفتند که هر کسی خدای یک منطقه باشد، پوسیدون قلمرو دریاها را انتخاب کرد. به این ترتیب حاکم دریاها شد و با همسرش آمفیریتیت گروهی از خدایان کوچک مثل تریتون و نریدز را رهبری می کردند. او توسط دریانوردان و مسافران پرستش می شد.


۲.هادس

هادس خدای یونان
Hades

بعد از پیدایش خدای المپیا، هادس خدای برزخ شد. جایی که تنها مردگان اجازه ورود داشتند. طبیعتا این حاکمیت ناخوشایند در اساطیر یونان چندان برجسته نبود. برخی از یونانی ها او را به عنوان شخصیت مرگ میشناختند و مبالغی ماهیانه به او از ترس پرداخت میکردند.


۱.زئوس

زئوس
Zeus

زئوس خدای کل عالم بود. بعد از پیروزی تیتان ها ، زئوس خدای کل آسمان ها و حاکم سایر خدایان شد. زئوس با هرا، ملکه خدایان ازدواج کرد اما چندین رابطه عاشقانه دیگر هم داشت. او پدر خدایان نامیده می شد و تعداد فرزندان او چندان زیاد نبود.

منبع
عضویت
اطلاع از
guest

7 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
salesi
امتیاز :
     

سلام من علاقه بسیار زیادی به تاریخ یونان و الهه ها خدایان و … دارم و الان در حال جمع آوری اطلاعاتی هستم و دوست دارم که خیلی موضوعات و چیزهای دیگه ای درباره این موضوع بفهمم این مطلبتون خیلی زیباست بعضی از موضوع هاش رو نمیدونستم عالی بود👌👌👌

Fateme

مطالبتونو برای من هم میفرستید
fatemeh.1996.3@gmail.com

A.N.A

بسیار عالی بود.

سحر وفادار

ممنون از همراهی تون دوست عزیز..

m

برای من هم بفرستید.
m.nazari@aol.com

به تو چه

قشنگه من هم له یونان علاقه دارم من چند وقت پیش فیلم سرسئوس رو دیدم خیلی جالب پیشنهاد میکنم شما هم از گوگل ببینین و۳جلد کتاب آتش دزد رو بخرید یا دانلود کنید درباره تئوس یا همان پرو متئوس ادامه بعد از آزاد شدن تئوس

ناشناس
امتیاز :
     

من عاشق افسانه های یونانم پر از پند درس عبرت !! شیرین و جذاب از بین خدایان مرد زئوس و هیفاستوس و پوزیدون دوس دارم و آرس که شیرینه