۴ افسانه خواندنی درباره اساطیر رومی

روم باستان همواره به خاطر داستان های مرموز خود معروف بوده است. این داستان ها اساطیری در آثار هنری و ادبیات آنها مشهود است. اوید استاد ارائه  افسانه های اساطیری تاریخ روم به شکل مجسمه ها بوده است. رومی ها همیشه به مسائل فرا انسانی اعتقاد داشتند و قهرمان های جاودانه یکی از مهمترین و رایج ترین تم های داستانی در روم می باشد. در اینجا ۴ افسانه خواندنی درباره اساطیر رومی! را شرح می دهیم..

 

۴.تاریخ آئنیاس!

تاریخ آیناس
History of Aeneas

آینیاس قهرمان اسطوره ای روم و تروی می باشد. هومر در ایلیاد از او به عنوان پسر عموی اول پادشاه پریام و تروی یاد می کند. آئنیاس یکی از تروجان هایی بود که بعد از شکست تروی ، نه کشته شد و نه به بردگی کشیده شد. بعد از دستور خدایان به ایتالیا فرار کرد تا پیشگام رومیان شود. او با خود مجسمه خدایان تروجان را به ایتالیا برد.  بالخره در کارتاژ مستقر شد و عاشق ملکه کارتاژ، دیدو ، شد. سپس به او پیشنهاد داد تا با یکدیگر بر کارتاژ ها و تروجان ها سلطنت کنند. آفرودیت (الهه رومی و مادر آئیناس) به کمک ژوپیتر انگیزه آیناس را بر ملا کرد و باعث شد از آنجا فرار کند. به همین دلیل دیدو با روم دشمن شد. سپس خود را با شمشیر کشت.  مورخان برای این داستان درباره تروجان ها و آئناس ، احترام زیادی قائلند.


۳.داستان آپولو و کاساندرا!

داستان آپولو و کاساندرا
Story of Apollo and Cassandra

آپولو یکی از برجسته ترین خدایان رومی و یونانی بود. او تنها خداییست که هم در افسانه های یونانی هم رومی حضور دارد. کاساندرا زیباترین دختر پادشاه پرایم بود. آپولو عاشق او شد و به او قول بخشیدن قدرتی ماورا طبیعه داد. کاساندرا بعد از دریافت آنچه میخواست، از تشکیل اتحاد با آپولو سر باز زد. آپولو او را نفرین کرد تا کسی قدرت او را باور نکند. از آن پس مردم کاساندرا را زنی دروغگو و دیوانه میشناختند و پدرش او را در قلعه ای زندانی کرد. با وجود هشدارهایی که به تروجان ها داد، کسی حرفش را باور نکرد در نهایت تروی سقوط کرد.


۲.افسانه ژوپیتر و یو!

افسانه ژوپیتر و یو
The Myth of Jupiter and Io

لو یکی از معشوقه های ژوپیتر بود. از آنجایی که ژوپیتر (مشتری) عاشق لو بود، خود را به شکل ابری سیاه در آورد تا بتواند به لو نزدیک تر باشد و از همسرش جونو پنهان نگهش دارد. جونو زنی نبود که فریب بخورد. او متوجه ابر سیاه شد و تشخیص داد که او همان همسرش می باشد. وقتی که جونو به زمین رسید، ژوپیتر خود را شکل گاوی سفید تبدیل کرد تا از لو در مقابل خشم همسرش حمایت کند.با وجود تمام تلاش های ژوپیتر برای پنهان ساختن لو، جونو او را پیدا کرد. جونو گاو سفید را تحت نظارت آرگوس قرار داد که صدها چشم بود که به سختی بسته می شد.

ژوپیتر برای آزاد کردن لو، پسرش مرکوری  را به نزد آرگوس فرستاد تا او را بخواباند. مرکوری موفق شد و آرگوس را خواباند و او را کشت و لو را آزاد کرد. ژوپیتر به جونو قول داد که سراغ لو نرود و پس از آن لو به مصر رفت و الهه مصر شد.


۱.پلوتو و رودخانه استیکس

پلوتو و رودخانه استیکس
Pluto and the River Styx

سیاره پلوتو پس از مرگ خدای روم به این نام انتخاب شد. با توجه به افسانه های رومی، هر کسی پس از مرگ باید به عالم اموات برود. مرده ها باید اول از استیکس عبور کنند که به رودخانه مردگان معروف بود. مرده ها با یک سکه دفن می شدند تا بتوانند برای عبور از رودخانه سکه پرداخت کنند. آب رودخانه به قدری بدشانسی می آورد که حتی خدایان نمیتوانستند از شرش خلاص شوند. اگر کسی به این رود نزدیک میشد، تا ۹ سال صدایش را از دست میداد!

منبع ancienthistorylists
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها