تئاتر نرون در شهر واتیکان کشف شد!

کشف تئاتر نرون در واتیکان ایتالیا!

باستان‌شناسان اعتقاد دارند که شاید بقایایی از «تئاتر نرون» (Theatre of Nero) متعلق به روم باستان را در شرق شهر واتیکان کشف کرده‌اند.

براساس گزارش‌های داده شده، تئاتر نرون در اعماق باغی احاطه شده در قصری مشهور متعلق به عهد قرون وسطی با نام Palazzo Della Rovere یافت شده است. این کاخ با هدف راه‌اندازی هتلی در سال ۲۰۲۵ این روزها درحال بازسازی می باشد و از سال ۲۰۲۰ باستان‌شناسان به اکتشاف در آن اشتغال دارند.

کشف مکان باستانی روم باستان

باستان‌شناسانی که این بنای شبیه به تئاتر را کشف کرد‌ه‌اند، معتقدند که از آن به‌عنوان فضای نمایش امپراتوری قرن اول استفاده می‌شده است. همان‌طور که در متن‌های باستانی ذکر شده، نرون در این مکان احتمالاً شعرهای خود را آماده می‌کرد و اجراهای موسیقی در آن برگزار می‌شد. نکته جالب اینکه وجود تئاتر نرون فقط از طریق متن‌های مربوط به روم باستان شناخته شده و تاکنون هرگز کشف نشده بود.

ازجمله شواهدی که نشان می‌دهد باستان‌شناسان احتمالاً بقایای متعلق به تئاتر نرون را کشف کرده‌اند، به ستون‌های مرمری متفاوت و گچ‌بری تزئین‌شده با ورق طلا اشاره شده است. همچنین تعدادی آثار باستانی در اطراف آوار این منطقه کشف شده‌اند که شامل هفت جام شیشه‌ای کمیاب مربوط به قرون وسطی، دیگ‌های پخت‌وپز، قطعات سرامیکی، سکه، آلات موسیقی و قطعات استخوانی می‌شود.

باستان‌شناسان تخمین زده‌اند که بررسی کامل این آثار ارزشمند چند سال دیگر طول خواهد کشید. درهمین‌حال، آثار قابل انتقال به موزه منتقل خواهند شد و پس از پایان کارهای تحقیقاتی آن‌ها، منطقه دوباره تحت بررسی قرار می‌گیرد.

نرون کلاودیوس سزار آگوستوس ژرمانیکوس پنجمین امپراتور رم بود که از سال ۵۴ تا ۶۸ میلادی سلطنت کرد. نرون شاعر و جنگجو بود و علاقه بسیار زیادی به هنرهای نمایشی داشت. او در سن ۶۸ سالگی خودکشی کرد و پیش از مرگ گفت: «افسوس که با مرگ من، جهان هنرمند بزرگی را از دست می‌دهد.»

تئاتر تئاتر

منبع دیجیاتو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها