۵ غذای رایج چین باستان

قدمت غذاهای چینی به ۵۰۰۰ سال پیش برمی گردد. در طول زمان مردم چین طرز تهیه وسیستم غذایی خود را بهبود بخشیده اند. روش آنها برای بوجود آوردن بهترین ترکیبات، روش های آشپزی چند مرحله ای، مدیریت طعم ها در چند مرحله ، در طول زمان پیشرفت های زیادی کرده است. با نگاهی برای تاریخ چین باستان، میتوان فهمید که از آغاز به دنبال غذاهای سالم بودند. کشاورزی در چین باستان هم حدود ۵۰۰۰ سال پیش آغاز شد. اگر بخواهیم به تاریخچه غذاهای چینی نگاهی بیاندازیم، متوجه تغییر و تنوع آن خواهیم شد. مردم در چین باستان آشپزی را یک هنر میدانستند. با ما باشید تا ۵ غذای رایج چین باستان را به شما معرفی کنیم.

 

۵.توفو 

Tofu

توفو (خوراک لوبیا) از چین نشات می گیرد و از شیر سویا و آب و لوبیا تشکیل شده است. این غذای مغذی یکی از غذاهای اصلی چین باستان و ایران باستان بوده است. آنها میدانستند که گوشت یکی از منابع پروتئین می باشد و باید در غذا وجود داشته باشد. ولی تنها افراد ثروتمند در مراسم خاص میتوانستند از آن استفاده کنند. برا یجبران این مسئله ، آنها هر هفته یک پیمانه از این غذای لذیذ توفو را میل می کردند که رد آن سویا ، برنج و چیزهایی می ریختند که جبران نبود گوشت بر سر سفره شان را بکند. در بین گیاهخواران غربی، توفو امروزه بسیار محبوب است.


۴.نودل

Noodles

نودل هم یکی از از غذاهای بومی چین باستان بوده است. قدمت این غذا به سلسله هان شرقی (۲۰۶ ق م، ۲۲۰ ق م) باز می گردد. نودل یکی از ترکیبات اصلی و حیاتی غذاهای چینی به شمار می رود. در دوران باستان، نودل از خمیر گندم به دست می امد. در طول سلسله سانگ نودل به قدری محبوب بود که تمام شبانه روز مغازه های نودل فروش باز بودند. در سال ۲۰۰۲ یک کاسه سفالی که بقایای معروف ترین نودل جهانی در آن بود، در مکان باستانی لایجا ، چین پیدا شد!


۳.گندم

Wheat

حدود ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد، مردم شروع به کشت و خوردن گندم حتی در چین شمالی کردند. آنها گندم را به صورت فرنی می خوردند ولی آن را به نان تبدیل نمی کردند. چرا که زغال سنگ برای پخت نان گران بود. انها گندم را به آسیای غربی صادر می کردند. گندم منبع اصلی کربوهیدارت می باشد.


۲.ارزن

Millet

گندم بومی چین نبود و زمان زیادی طول کشید تا به یکی از منابع غذایی اصلی چینی ها تبدیل شود. مردم از ۴۵۰۰ سال قبل از میلاد در چین شمالی ارزن کشت می کردند که بهترین جا برای کاشت آن بود. ارزن در چین فراوان بود و به عنوان غذای اصلی آنها استفاده می شد. در واقع پودینگ ارزن یک غذای معروف و مهم در چین شمالی بود.


۱.برنج

Rice

مثل ارزن، گندم و دیگر غلات، برنج هم سرشار از کربوهیدرات بود. اما قدمت برنج در چین به دوران سنگی بر می گردد. (حدود ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد) . شاید کشت برنج از تایلند شروع شده باشد ولی چینی ها بودند که آن را اختراع کردند.

منبع ancienthistorylists
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها