۴ ژنرال شکست ناپذیر در دوران باستان

ژنرال های شگفت انگیز بسیاری مثل سزار، هانیبال یا آتیلا وجود دارند. ولی همه آنها به قدری خوب نبودند که بتوانند پیروز همه میدان های جنگ شوند. با ما همراه شوید تا ۳ ژنرال شکست ناپذیر در دوران باستان را به شما معرفی کنیم.

 

۱.الکساندر کبیر (۳۵۶ تا ۳۲۳ ق.م)

الکساندر کبیر
Alexander the Great

الکساندر کبیر یکی از معروف ترین ژنراهای تاریخ باستان می باشد. او تاج و تخت مقدونیه را در سن ۲۰ سالگی از پدرش گرفت. او بقیه عمرش ، هر چند کوتاه، به جنگ هایی از یونان و بالکان در سراسر آسیای غربی و مصر تا هند پرداخت . در سن ۳۰ سالگی او بزرگترین امپراطوری دنیا را به وجود آورد. یکی از معروف ترین پیروزی های او در نبرد ایسوس گوگاملا بود که در آن امپراطوری ایران را فتح کرد. او به دلایل نامعلوم در ۳۳ سالگی مرد و رکوردش را از دست داد.


۲.آشوکا کبیر ( ۳۰۴ تا ۲۳۲ ق.م)

آشوکا کبیر
Ashoka The Great

آشوکا یکی از عجیب ترین ژنرال های باستان بود ، نه تنها به خاطر رهبری نظامی بزرگ، بلکه به این خاطر که او تنها کسی بود که جنگ های ساده را قبول نمی کرد. او امپراطور هندی سلسله موریان بود. او در طول ۸ سال حاکمیت خود تشنه خون بود و قلمرو خود را از آسام تا افغانستان گسترش داد. فقط بخشی از جنوبی ترین بخش هند در تسلط او نبود. این امر با فتح کالینگا همراه بود که منجر به مرگ ۱۰۰ هزار سرباز و نظامی شد. بعد از آن احساس گناه کرد و تصمیم گرفت در صلح فرمانروایی کند پس از جنگیدن خودداری کرد. و همین باعث شد تا زمان مرگش بدون شکست باقی بماند.


۳.پابلیوس کورنلیوس اسکیپیو آفریکانوس ( ۲۳۶ ق.م تا ۱۸۳ ق.م)

اسکیپیو
Publius Cornelius Scipio Africanus

اسکیپیوس یکی از معروف ترین و سیاستمدار ترین ژنرال های روم باستان بود. موفقیت های اصلی او در طول جنگ دوم پانیک بین روم و کارتاژ بود. اول یک مبارزه موفقیت آمیز در شبه جزیره ایبری را رهبری و قلمرو کارتاژ را فتح کرد. بعد از آن به آفریقای شمالی رفت و هانیبال را در جنگ معروف زوما شکست داد و از این رو لقب آفریکانوس به او داده شد. شکست بزرگترین دشمن روم کافی نبود، پس جنگ های بیشتری را ترتیب داد. او در چشم مردم یک قهرمان بود کسان زیادی به او حسادت می ورزیدند. بعد از محاکمه های منظم برای بی اعتبار ساختن او از دنیای رقابت و جنگ فاصله گرفت.

 

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها