دانستنی های شگفت انگیز درباره وایکینگ ها!

وقتی اسم وایکینگ ها به میان می آید ،مردان بزرگ جثه بلوند با کلاه خودهای شاخدار که به غارت سرزمین های اطراف می پرداختند، را تصور می کنیم. اما داستان های بسیاری درباره آنها وجود دارد . در اینجا به برخی از دانستنی های شگفت انگیز درباره وایکینگ ها! می پردازیم.

 

شغل وایکینگ ها

Occupation

برخلاف اعتقاد مردم، تعداد کمی از وایکینگ ها فرصت داشتند که دائما در حال سرقت و غارت باشند. بیشتر آها تاجر و یا کشاورز بودند. غارت بخشی از کار روزمره وایکینگ های تاجر بود. کشاورزی شغل اول مردان وایکینگ بود.


کلاه خود وایکینگ ها

helmet

برخلاف باور عموم، انها همیشه کلاه خود شاخدار نمی پوشیدند. سبک مبارزاتشان برای حفظ ایمنی، چنین ساختاری در کلاه ها ایجاد کرده بود. معشوقه های مسیحی آنها سعی داشتند دین یهودیت را به شیطان نسبت بدهند، بنابراین ایده کلاه خودهای شاخدار را به آنها دادند. هیچ شواهدی وجود ندارد که ثابت کند آنها هر کلاهی از هر جنسی را می پوشیدند.


تخته بازی وایکینگ ها

board game

وایکینگ ها علاقمند به بازی های تخته ای بودند. یک بازی شبیه شطرنج که دو رقیب مقابل هم قرار می گرفتند. هنفاتافی اسم بازی بود که قبل از شطرنج به وجود آمد.


طلاق وایکینگ ها

divorce

زنان وایکینگ ها مجبور بودند در سن کم یعنی ۱۲ سالگی ازدواج کنند، ولی برخلاف فرهنگ همسایگان خود، حق طلاق هم با زنان بود. زن میتوانست دو شاهد بیاورد و از شوهرش طلاق بگیرد. دلایل طلاق در آن دوران : تنبلی بیش از حد مردان و نرفتن سر کار، سواستفاده از آنها و موی بیش از حد سینه ! بود.


مرگ وایکینگ ها

death

وایکینگ ها معتقد بودند کسانی که در میدان جنگ کشته شوند به والحالا و یا دنیای پس از مرگ (تحت حاکمیت اودین) می روند. بشتر مردگان و جنگجویان در دریا دفن میشدند. آنها را داخل قایق می گذاشتند و میسوزاندند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها