بافت دردلاک از کجا آمده؟!

در اینجا میخواهیم به تاریخچه بافت دردلاک بپردازیم. آیا به فرهنگ خاصی تعلق دارد؟ از کجا آمده است؟ با تاریخ ما همراه باشید تا به شما بگوییم بافت دردلاک از کجا آمده؟!

 

ما تحقیقاتی در رابطه با منشا و تاریخچه بافت دردلاک انجام دادیم و طبق منابع مختلفه به یک نتیجه مشابه رسیدیم: بافت دردلاک قرن هاست که در تمدن های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. مسلم است که تمدن های قبلی تمام وسایل لازم برای آرایش مو و محصولاتی که ما در دسترس داریم را نداشتند و بدون توجه به نژادشان با همان موهای ژنتیک خود سر می کردند.

به طور مثال در یونان باستان، اولین بافت دیرد قدمتش به ۳۶۰۰ ق.م باز می گردد. در حقیقت، نقاشی های دیواری کشف شده در کرت، زادگاه تمدن مینوان، و در ترا (سانتورینی امروزی) افراد را با موهای بلند بافته شده نمایش داده اند.

در مصر باستان، آثار باستانی نشان میدهد که مصریان موهایشان را می بافتند و یا کلاه گیس های بافته بر سر می گذاشتند. علاوه بر این اولین شواهد باستان شناسی از بافت دردلاک متعلق به مصر می باشد و مومیایی های مصری با کلاگیس های بافته پیدا شدند.

به لطف ودا، کتاب مقدس هندوئیسم، که قدمت آن به ۱۵۰۰ ق.م باز می گردد، متوجه شدیم که بافت دردلاک در هند هم معروف بوده و خدای هندی، شیوا با کلاه گیس موی بافته به تصویر کشیده شده است.

به همین ترتیب، بسیاری از تمدن های آسیای صغیر، قفقاز، خاور میانه، شرق مدیترانه،  و شمال آفریقا به گونه ای به تصویر کشیده شده اند که در دوران آهن  عصر برنز کلاه گیس موی بافته بر سر داشتند.

بر اساس برخی اسناد رومی، سلتی ها موهایشان را می پوشیدند!! و چندین قبیله آلمانی و وایکینگ ها هم به استفاده از موی بافت معروف بودند.  جمعیت گینه نو قرن هاست که از این سبک مو استفاده می کنند و هنوز در آفریقا به ویژه قبیله های ماسایی، آشانتی، گالا و فولانی محبوب است.

البته در دوران مدرن، بسیاری از اسطوره های موسیقی با استفاده از این سبک بافت، باعث محبوبیت آن شده اند. در نهضت راستافاری این سبک بافت درد، از نازاریت ها الهام گرفته شده بود.

بافت دردلاک از کجا آمده؟!
بافت دردلاک از کجا آمده؟!

خب برخی این بافت را به آفریقایی ها نسبت می دهند ولی همانطور که خواندید، این در فرهنگ باستانی تمدن های مختلف بوده است. اگر تصمیم دارید موهایتان را بافت دردلاک کنید، بد نیست که درباره تاریخچه این بافت بدانید..

منبع theculturetrip
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
arefnikoo

درود ظاهران ایلامیان باستان هم مو های خود را می بافتند. در سنگ نگاره کورانگان که مربوط به یک مراسم مذهبی است مو های سر مردم ایلام بصورت بافته درازی است. همچنین در تصویری از شاهزاده هَنِّ در تنگ اشکفت سلمان، مو های خود را در دو بافه در آورده است.
دنیای گمشده ایلام. والتر هینتس. ص ۴۲