کشف قدیمی ترین پنیر دنیا!

در جولای ۲۰۱۸، یک دیگ پنیر در یک مقبره مصر باستان یافت شد که قدمت آن به حدود ۱۳۰۰ ق.م باز می گردد و این قدیمی ترین پنیر جامدی ست که تا کنون پیدا شده است. با وجود قدمتی که دارد، برخی هنوز دوست دارند این پنیر را تست کنند! پنیر برای مصریان باستان اهمیت زیادی داشته به حدی که آن را داخل یک دیگ سفالی ۳۲۰۰ ساله نگهداری و مهر و موم می کردند که باستان شناسان در جولای ۲۰۱۸ آن را کشف کردند.با تاریخ ما همراه باشید تا کشف قدیمی ترین پنیر دنیا! بدانید..

 

۱.کشف مقبره پتاهمز بعد از ۱۰۰ سال! 

مقبره پتاهمز
ستون های مقبره پتاهمز

شکارچیان گنج در ۱۸۸۵ مقبره ای در نکروپلیس سقاره کشف کردند . پتاهمز، شهردار ممفیس، پایتخت مصر باستان بود. آثار باستانی این مقبره در موزه های ایتالیا، هلند و ایالت متحده در معرض نمایش هستند.

متاسفانه یا خوشبختانه _برای روح پتاهمز_ موقعیت ۷۰ متری مقبره هرگز ثبت نشده و ۱۲۵ سال توسط ماسه های کویری پنهان بوده است. در ۲۰۱۰، باستان شناسان دوباره آن را کشف کردند و هنوز در حال تحقیق درباره این مقبره می باشند.


۲.پتاهمز، عاشق پنیر!

مصر باستان
مصر باستان

پنیر بین سفال های شکسته پیدا شده که احتمالا بخشی از مراسم خاکسپاری سنتی بوده است. وقتی مقامات مهم سلطنتی در مصر باستان می مردند، یک مراسم برگزار می شد و برای آنها توشه راه آماده می شد.

در مراسم مومیایی معمولا غذایی فراهم می شد که شخص در زندگی به آن خیلی علاقه داشت. در واقع مقبره محل زندگی آنها در زمین پس از مرگ بود. سلیمه اکرام ، یک مصر شناس می گوید: “گاهی این جشن ها و مراسم خیلی رویایی تر و پر شکوه تر از آنچه در طول زندگی افراد رخ میداد، برگزار می شده است.”


۳.قدیمی ترین پنیر دنیا!

پنیر در مصر باستان
مصر باستان

در حالی که ادعا می شود این قدیمی ترین پنیر باستان بوده است، ولی اینطور نیست. شاید این یکی از بزرگترین نمونه های پنیر متعلق به دوران باستان باشد که کشف شده ولی شواهد نشان میدهد پنیر قبل تر از آن در لهستان، چین و مصر تولید می شده که قدمت آن به ۷۰۰۰ سال پیش باز می گردد.


۴.طعم پنیر بز!

پنیر در مصر باستان
مصر باستان

انریکو گرکو، شیمی دانی که روی این پنیر ۳۲۰۰ ساله تحقیق کرد، گفت این پنیر از ترکیب شیر بز یا گوسفند و شیر گاو درست شده است. گفته می شود مصریان باستان در قرون وسطی پنیر نرم، متوسط و سفت استفاده می کردند. این کشف در مقبره پتاهمز نشان داد پنیری که استفاده می کنیم قبلا در مصر باستان استفاده می شده و همان طعم پنیر بز را می داده است.

 

منبع theculturetrip
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها