نوشته‌های روی بلیط هواپیما به ما چه می‌گویند؟

تا حالا اصلا فکر کردید که علائم و نوشته‌های روی بلیط‌های هواپیما حاوی چه اطلاعاتی هستند؟ بعد از رزرو بلیط هواپیما و دریافت بلیط الکترونیکی و چاپ آن، خواهید دید که نوشته‌های زیادی بر روی بلیط درج‌شده‌اند که هر کدام به نوبه خود بسیار با اهمیت هستند.

توجه‌نکردن به نوشته‌های روی بلیط هواپیما، در برخی موارد می‌تواند، مشکلاتی را برای مسافران در پی داشته باشد. اگر درباره نوشته‌های روی بلیط هواپیما، اطلاعات کافی داشته باشید، مشکلاتی پیرامون پروازتان، برای‌تان پیش نخواهند آمد و مسافرتی لذت‌بخش را تجربه خواهید کرد. با ما همراه باشید تا با نوشته‌های روی بلیط هواپیما که بسیار با اهمیت هستند، آشنا شویم.

اطلاعات شخصی مسافر

اول از همه، باید نام و نام‌خانوادگی‌تان را بر روی بلیط هواپیمایی که از علی بابا رزرو کرده‌اید، بررسی کنید. نام و نام‌خانوادگی درج‌شده بر روی بلیط هواپیما، باید دقیقا مشابه کارت ملی و شناسنامه‌تان باشند. در صورتی که مشخصات درج‌شده بر روی بلیط‌تان، مغایرتی حتی به ظاهر کم‌اهمیت داشته باشد، باید حتما با پشتیبانی این شرکت در میان بگذارید، چون در غیر این‌صورت، وقتی به فرودگاه رسیدید، مسئولان فرودگاه می‌توانند مانع سوارشدن‌تان به هواپیما ‌شوند.

اطلاعات پرواز درج‌شده روی بلیط

در سمت راست بلیط، اطلاعات پروازتان آورده شده است. اطلاعاتی که در این قسمت آورده شده‌اند، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مبدا
  • مقصد
  • شماره ترمینال (اگر فرودگاه، بیشتر از یک ترمینال داشته باشد، در این قسمت نوشته می‌شود)
  • تاریخ پرواز،که هم به صورت شمسی و هم میلادی نوشته می‌شود.
  • ساعت پرواز
  • ساعت رسیدن به مقصد

بعد از رزرو بلیط هواپیما از علی بابا و چاپ آن، به دقت تمامی اطلاعات درج‌شده روی بلیط را بخوانید. مبدا و مقصد را دوباره بررسی کنید. ساعت و تاریخ پروازتان را به دقت نگاه کنید. در صورت هرگونه مغایرتی، با صادرکننده بلیط، تماس بگیرید.

بهتر است همیشه، یک و نیم تا دو ساعت، زودتر از ساعت پرواز در فرودگاه حاضر شوید تا در صورت مواجه با ترافیک و …. از پروازتان عقب نمانید.

اطلاعات بلیط

در قسمت چپ بلیط، اطلاعات بلیط‌تان درج‌شده است. این اطلاعات شامل موارد زیر هستند:

  • اسم شرکت هواپیمایی‌تان
  • مدل هواپیما
  • نوع کلاس کابین ( نوع کلاس پروازی‌تان کدام است؟ کلاس بیزینس، اکونومی یا پریمیوم؟)
  • بار مجاز برای مسافران (مقدار بار مجازی که مسافران می‌توانند برای مسافرت با هواپیما همراه خود ببرند. این عدد به کیلوگرم است)

 

در سمت چپ قسمت اطلاعات بلیط درج‌شده بر روی بلیط هواپیما، لوگوی شرکت هواپیمایی که بلیط‌ آن را رزرو کرده‌اید با شماره پروازی در زیر آن درج‌شده است. در واقع این شماره پرواز به شما کمک خواهد کرد تا هنگامی که به فرودگاه مراجعه کردید، بتوانید به آسانی گیت پروازتان را در شلوغی مسافران پیدا کرده تا بارتان را تحویل دهید.

در زیر شماره پرواز، نوع بلیط‌تان نیز درج‌شده است. اینکه بلیط از نوع چارتری است یا نوع سیستمی، در این قسمت نوشته خواهد شد. هنگام خرید بلیط، باید به دقت به این مورد توجه داشته باشید و  بعد از چاپ بلیط‌تان، آن را به دقت بررسی کنید.

سپس در پایین نوع بلیط، شماره‌ای با عنوان شماره بلیط درج‌شده است که به عنوان شناسه منحصربه‌فردتان عمل می‌کند. به این صورت که، مشخصات شما در سیستم، با این شماره ثبت شده است.

در انتهای ستون نیز، شماره‌ای درج‌شده است که شماره مرجع نام داشته و به صورت مخفف (PNR) نوشته شده است. شماره مرجع، مخفف عبارت Passenger Number Record است. کاربرد این شماره مرجع برای زمانی است که می‌خواهید برای چند نفر بلیط رزرو کنید. بلیط‌های هر فردی باید به صورت مجزا خریداری شود، اما شماره مرجع همگی آن‌ها با شماره مرجع خریدار یکی خواهد بود.

اطلاعات اضافی دیگر روی بلیط

بعد از اطلاعاتی که در قسمت‌های پرواز و بلیط درج‌شده بود، اطلاعاتی مربوط به شرایط استرداد بلیط و جزئیاتی شامل قیمت پایه و مالیات پرواز که بهای کل بلیط را شامل می‌شود، بر روی بلیط نوشته شده است.

در انتهای بلیط نیز، به نکات ضروری مانند: همراه‌آوردن کارت شناسایی و … اشاره شده است که بسیار با اهمیت هستند. توجه به این نکات می‌تواند، مسافرت‌تان را راحت‌تر کند.

حرف آخر

رزرو بلیط هواپیما را می‌توان آسان‌ترین بخش شروع مسافرت با هواپیما دانست. بعد از اینکه بلیط‌تان را چاپ کردید و یا به صورت الکترونیکی دریافت کردید، باید تمامی اطلاعاتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم را با دقت بررسی کنید. اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی مسافر، تاریخ و ساعت پرواز، نوع بلیط و نام هواپیمایی که بلیط آن را خریداری کرده‌اید، همه و همه را به دقت بررسی کنید.

هر گونه مغایرتی در هر کدام از اطلاعاتی که در بلیط درج‌شده است را فورا با علی بابا در میان بگذارید. اگر این کار را انجام ندهید، به احتمال زیاد مسئولان فرودگاه، مانع پروازتان شوند و یا به دلیل اطلاعات اشتباهی مانند تاریخ و ساعت پروازتان، به پروازتان نرسید.

حالا که با این اطلاعات آشنا شده‌اید، باید بدانید که نوشته‌های روی بلیط هواپیما چقدر می‌توانند اهمیت داشته باشند و برای مسافران مفید باشند.

 

/رپورتاژ آگهی/

 

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها