۳ شخصیت مهم در چین باستان! (به جز امپراطورها)

چین کشوری ست که سالهاست مسافران و علاقمندان به جو فرهنگی  و همچنین حاکمان سایر کشورها برای تسخیر منابع طبیعی را به خود جلب کرده است. با تاریخ ما همراه شوید تا ۳ شخصیت مهم در چین باستان! (به جز امپراطورها) را به شما معرفی کنیم.

 

۱.گان دی

گان دی
گان دی

گان دی یک اختر شناس و ستاره شناس بود. او مدت ها قبل از گالیله، سیاره مشتری را دیده بود. این اتفاق در ۳۶۴ ق.م افتاد، زمانی که هیچ تلسکوپ یا فناوری برای کمک به او وجود نداشت و ما به این نتیجه رسیدیم که احتمالا با چشمان غیر مسلح این سیاره را دیده باشد .درحالی که سیاره مشتری را نگاه می کرد، متوجه شد یک ستاره قرمز هم در نزدیکی آن وجود دارد. او به این نتیجه رسید که قمرهای مشتری معمولا در پشت این سیاره پنهان می شوند و نور کمی دارند.گان دی مشاهدات خود را در کتاب اخترشناسی ثبت کرد.


۲.ژانگ هنگ

ژانگ هنگ
ژانگ هنگ

ژانگ هنگ در طول سلسله هان زندگی می کرد و در زمینه هایی مثل نجوم، ریاضیات، هیدرولیک و علوم متخصص بود. ژانگ از یک خانواده سلطنتی نبود ولی کنفسیونیسم را آموخت و در ابتدا به عنوان یک ستاره شناس مشغول شد و بعدها به عنوان یک سرپرست در دربار سلطنتی به کار گرفته شد. اگرچه فرصت های شغلی بهتری هم داشت ولی با این ادعا که جاه طلب نیست، آن پست ها را رد می کرد.

در دوران باستان، اخترشناسان معروف مثل ژانگ، برای پادشاهان تقویم می نوشتند. تقومی در اداره مملکت به پادشاهان کمک می کرد. امتناع ژانگ برای تهیه تقویم چینی غیر مجاز برای دولت، او را به طور عجیبی در بین مردم محبوب ساخت. ژانگ یک کره اختراع کرد که برای محاسبه ارتفاعات و طول ها استفاده می شد. همچنین نظریه هایی در مورد ماه و ارتباط آن با خورشید مطرح کرد. همچنین با نوشتن اشعار و داستان هایی در زمینه ادبیات هم فعالیت کرد. و علاقه او به ادبیات از زمان کار در دربار به وجود آمد که به کتاب های ادبی مهمی دسترسی داشت.


۳.زو چونگژی

زو چونگژی
زو چونگژی

زو چونگژی به خاطر دقتش در محاسبات، درکش از ریاضیات و نجوم معروف بود. او در یک خانواده ستاره شناس به دنیا آمده بود و تمام مهارت های ریاضی و نجومی را از پدربزرگش آموخت. خانواده او سالها در خدمت پادشاه بودند. ستاره شناسان در دربار نقش مهمی داشتند چرا که تصور می شد پادشاهان دستورات اجرایی خود را از آسمان ها و بهشت دریافت می کنند!زو فردی باهوش و شوخ طبع بود. او از مهارت ریاضی خود در مبحث نجوم استفاده می کرد.

منبع ancienthistorylists
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها