چرا تایلند را باید حداقل یکبار دید؟

تایلند

تایلند کشوری که با مردمی صمیمی و رفتار دوستانه، غذاهایی لذیذ و هیجان انگیز، فرهنگ و تاریخی غنی و طبیعت و سواحلی کم‌ نظیر، بیشترین بازدیدکننده را در سال‌ های اخیر به خود جذب کرده است. احتمالاً شما هم با شنیدن این تعاریف به همراه تعریف معابد پر زرق ‌و برق و سواحل دل ‌نشین گرمسیری تایلند هوس سفری هیجان انگیز با تور تایلند به این کشور پر جاذبه را در سر م یپرورانید. اگر اینطور است و علاقه دارید بیشتر با کشور تایلند آشنا شوید، با ما در این مقاله همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی

تایلند در جنوب شرقی آسیا با کشورهای برمه، لائوس از سمت شمال، با مالزی و خلیج تایلند از جنوب، با برمه و دریای آندامان از غرب و با لائوس و کامبوج از شرق همسایه است. پرجمعیت ترین شهر این کشور بانکوک است که پایتخت این کشور نیز محسوب می شود. جالب است بدانید نام این کشور در زبان محلی معنی «سرزمین حوری» می دهد.

آب و هوا و فصل مناسب سفر

با توجه به موقعیت قرارگیری تایلند در ساحل دریا، معمولا آب و هوایی معتدل دارد و از خاکی حاصلخیز برخوردار است. شمال این کشور کوهستانی و از جنگل پوشیده شده است و اما مرکز تایلند بیشتر به وسیله شالیزارهای سرسبز برنج پوشیده شده است. همچنین با توجه به آب و هوای این کشور بهترین وقت سفر از طریق تورهای تایلند از اواسط آبان تا ابتدای اسفند است که دمای هوا و رطوبت هوای این کشور به کمترین میزان خود می رسد.

هتل های تایلند

هتل های تایلند معمولا به عنوان هتل هایی با قیمت و هزینه مناسب شناخته می شوند. احتمالا با کمی جستجو در سایت های آنلاین رزرو هتل می توانید برای هر بازه قیمتی هتل های مناسبی پیدا کنید. همچنین در فصولی که مسافر کمتری به تایلند می رود می توانید هتل هایی با تخفیف (احتمالا تخفیف هتل ۳۰% الی ۵۰%) پیدا کنید. از دسامبر تا فوریه (اواسط آذر تا اواسط اسفند) معمولا اوج گردشگری در تایلند است. با توجه به رتبه بندی سایت لست سکند و نظرات کاربران این سایت از بهترین هتل های تایلند می توان به ۴ هتل زیر اشاره کرد:

  • دوآنجیت ریزورت و اسپا
  • هتل رویال کلیف پیچ
  • هتل نووتل
  • هتل بایوک اسکای

همچنین برای دیدن تصاویر و اطلاعات بیشتر در رابطه با این هتل ها و سایر هتل های تایلند می توانید وارد منبع مقاله شوید و بر روی نام هر هتل کلیک کنید و وارد صفحه مخصوص آن هتل در سایت لست سکند شوید.

رستوران های تایلند

یکی از جذابترین بخش های سفر به تایلند که جزء مولفه های اصلی جذب گردشگر در این کشور محسوب می شود، بخش رستوران ها و غذاهای متنوع این کشور است. احتمالا شما نیز تصور می کنید غذاهای کشوری مثل تایلند خیلی با مزاج ما ایرانی ها جور در نمی آید، یا طعم غذای رستوران های تایلند آنقدر که باید و شاید برای گردشگران ایرانی هیجان انگیز نیست.

پس بهتر است بدانید غذاهای تایلندی هم در بخش قیمت و هم در بخش طعم و مزه و پیچیدگی پخت تنوعی دور از انتظار را دارند و شما با هر ذائقه ای می توانید غذای مورد علاقه خود را پیدا کنید و از آن لذت ببرید. همچنین حدود هزینه غذا برای این کشور می تواند از ۱ دلار تا حتی ۱۰۰ دلار برای رستوران های لوکس هتل های ۵ ستاره متغیر باشد. با توجه به رتبه بندی بهترین رستوران های تایلند در سایت لست سکند و نظرات کاربران این سایت از بهترین رستوران ها می توان به ۴ مورد زیر اشاره کرد:

  • رستوران رد ساکای
  • رستوران پلیس
  • کافه کلاب
  • رستوران پادیران

همچنین برای دیدن تصاویر و اطلاعات بیشتر در رابطه با این رستوران ها و سایر رستوران های تایلند می توانید وارد منبع مقاله شوید و بر روی نام هر رستوران کلیک کنید و وارد صفحه مخصوص آن در سایت لست سکند شوید.

جاذبه های تایلند
جاذبه های تایلند
جاهای دیدنی تایلند

تایلند به عنوان محبوبترین مقصد تور های گردشگری در جنوب شرقی آسیا به حساب می آید. تقریبا جاذبه هایی از هر جنس را می توانید در تایلند کشف و تجربه کنید، از سواحلی زیبا گرفته تا مناطق پوشیده از جنگل، غذاهای عالی، خانه هایی چوبی و ارزان در نزدیکی ساحل تا هتل هایی گران قیمت و بسیار لوکس همه و همه در تایلند برای انواع گردشگر با بودجه های مختلف مهیا شده است.

این کشور با توجه به تاریخ غنی خود دیدنی های فرهنگی و تاریخی بسیار زیادی را برای هر نوع سلیقه گردشگری عرضه کرده است که در نوع خود می تواند منحصر به فرد و جذاب باشد. شهرها و مناطقی که معمولا به عنوان توریستی ترین شهرها پذیرای بیشترین میزان گردشگر هستند عبارت اند از: بانکوک، پاتایا و پوکت. با توجه به رتبه بندی بهترین جاهای دیدنی تایلند در سایت لست سکند و نظرات کاربران این سایت از بهترین جاهای دیدنی تایلند می توان به ۴ مورد زیر اشاره کرد:

  • جزیره جیمزباند
  • گرند پالاس
  • باغ گیاه شناسی گرمسیری نونگ نووچ
  • سافارس ورلد

برای دیدن تصاویر و اطلاعات بیشتر در رابطه با بهترین جاهای دیدنی تایلند می توانید وارد منبع مقاله شوید و بر روی نام هر جاذبه کلیک کنید و وارد صفحه مخصوص آن در سایت لست سکند شوید.

 

دانستنی های عمومی سفر به تایلند

مردم تایلند به زبان تای صحبت می کنند و زبان های چینی، مالایی و انگلیسی از دیگر زبان های رایج در تایلند محسوب می شود. ۹۵% از آن ها پیرو آیین بودا هستند. این کشور بر خلاف سایر کشورهای منطقه هیچگاه مستعمره و تحت سلطه قدرت های اروپایی نبوده است. واحد پول این کشور «بات» است که در حال حاضر حدودا معادل ۰.۰۳۳ دلار یا حدود ۳۸۰ تومان است. از جمله مواردی که بهتر است قبل از سفر به تایلند در مورد آن بدانید این است که در تایلند معمولا مردم در صف نمی ایستند. همچنین به سنت های تایلندی احترام بگذارید، البته این نکته را نیز فراموش نکنید که بهتر است در این کشور در مورد پادشاه تایلند صحبت نکنید.

سخن آخر

در نهایت اینکه اگر قصد دارید حداقل برای یک بار هم که شده به تایلند سفر کنید، خودتان را برای هزینه های متوسط رو به بالا آماده کنید، مگر اینکه قصد داشته باشید در هاستل ها اقامت کرده و خورد و خوراکتان را هم اقتصادی تر انتخاب کنید. تور تایلند، ارزشش را دارد.

منبع این مقاله: lastsecond.ir

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها