همه آنچه که باید درباره لیزر مو بدانید

 لیزر موهای زائد بین آن گروه از مردم محبوبیت دارد که به دنبال راه حلی برای زدودن مو هستند که پایدارتر از روش‎های دیگر باشد. موزدایی با لیزر از طریق متوقف کردن رشد موهای تازه توسط فولیکول‎های مو کار می‎کند. به هر حال پیش از اقدام به این عمل مردم باید از برخی عوارض جانبی لیزر موهای زائد و نیز برخی افسانه‎ سازی‎های مربوط به این فرآیند باخبر باشند.

در مورد بیشتر مردم موزدایی با لیزر روشی امن برای خلاص شدن دایمی یا درازمدت از دست موی ناخواسته در برخی نقاط بدن است.

آیا موزدایی با لیزر ایمن است؟

اکثریت مردمی که این روش را مورد استفاده قرار می‎دهند آن را روشی ایمن و به خوبی قابل تحمل ارزیابی می‎کنند. به نظر نمی‎رسد عوارض جانبی دراز مدتی در مورد عمل مزبور مطرح باشد.

به هر حال برخی از مردم در صورت استفاده از روش موزدایی با لیزر به عوارض جانبی خفیفی دچار می‎شوند. مردم باید از متخصص پوست درخواست کنند تا پیش از انجام موزدایی با لیزر در سطح وسیع عمل مزبور بر روی بخش کوچکی از پوست تست شود.

مردم متمایل به استفاده از موزدایی با لیزر باید همیشه به متخصصان کارآزموده و مطمئن مراجعه کنند. با توجه به قیمت لیزر موهای زائد این روش کاملا به صرفه می باشد.

آیا موزدایی با لیزر دردناک است؟

برای چند روزی پس از انجام درمان مورد بحث این احتمال وجود دارد که پوست ناحیه مورد عمل قرمز رنگ و حساس باشد. بسیاری از مردم خبر از حسی مثل آفتاب‎سوختگی می‎دهند. به هر حال خود فرآیند موزدایی با لیزر معمولاً با درد همراه نیست.

عوارض جانبی لیزر موهای زائد چیست ؟

احتمال بروز عوارض جانبی مختلفی پس از موزدایی با لیزر وجود دارد. اغلب این عوارض جانبی خفیف و گذرا هستند. هر فرد دچار عوارض جانبی ادامه‌دار باید به بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در تهران مراجعه کند.

سرخی و تحریک

موزدایی با لیزر به فولیکول‎های موهای مورد نظر برای برداشته شدن آسیب می‎زند. بدن نسبت به این وضعیت واکنش نشان می‎دهد، و بسیاری از مردم در ناحیۀ آسیب دیده دچار سرخی و تحریک می‎شوند. پوست ممکن است حالت مور مور یا ورآمده پیدا کند، و نیز ممکن است اندکی متورم به نظر برسد.

علایم به طور معمول کوتاه مدت هستند. ناحیۀ آسیب دیده ممکن است شبیه به پوستی به نظر برسد که به تازگی موم‎مالی یا لایه‎برداری شده است. برخی درماتولوژیست‎ها برای کاهش میزان واکنش فرد به این فرآیند از برخی کرم‎های بی‎حس کننده استفاده می‎کنند.

تحریک پوست ممکن است پس از واکنش اولیه و معمولاً در طول چند ساعت پس از پایان درمان فروکش کند. ورم و سرخی پوست ممکن است به سرمادرمانی یا دوش آب سرد خوب جواب دهند.

پوسته دادن

برخی از مردم ممکن است در نواحی آسیب دیده دچار لایه برداشتن پوست شوند. این موضوع به طور معمول مشکل کوچکی است اما ممکن است ناخوشایند باشد.

پوسته دادن برخی از اوقات ممکن است به زخم برداشتن یا بروز جای زخم منجر شود. با استفاده از درمان‎های مراقبتی پس از موزدایی با لیزر مثل استفاده از مرطوب کننده‎ها فرد می‎تواند از بروز مشکلات ادامه‎دار در پیوند با درمان مورد بحث پیشگیری کند.

تغییرات رنگ پوست

برخی از مردم ممکن است متوجه ایجاد تغییرات رنگی خفیف در ناحیۀ درمان شده گردند. این ناحیه از پوست ممکن است در پی موزدایی با لیزر اندکی تیره‌تر یا روشن‎تر از بقیۀ قسمت‎های پوست شود.

مردم دارای پوست روشن بیشتر محتمل است که تغییرات رنگدانۀ تیره‎تر را تجربه کنند. مردم دارای پوست تیره بیشتر احتمال دارد که دچار تغییرات رنگدانه‎های روشن‎تر شوند. این تغییرات گرایشی به محو شدن در گذر زمان نشان می‎دهند و پوست به حالت نرمال خود برمی‎گردد.

جراحت چشم

عمل لیزر موهای زائد شامل استفاده از لیزر پرتوان است. این بدان معنی است که به شکل بالقوه ریسک آسیب‌دیدگی جدی چشم به ویژه زمانی که پزشک یا درمانگر روی صورت کار می‎کند، وجود دارد.

هم فرد مورد درمان و هم درمانگر باید در هنگام انجام فرآیند عمل موزدایی با لیزر از ابزار محافظ چشم استفاده کنند.

خطر عفونت پوست

همانند دیگر روش‎های موزدایی آسیب دیدن فولیکول مو در مواجهه با لیزر می‎تواند به بروز عفونت در پوست منجر شود.

ناحیۀ آسیب دیده ممکن است تا هنگام التیام به عنوان یک زخم تحت درمان قرار گیرد. مردم باید در مورد بروز هر گونه نشانه‌های عفونت به درماتولوژیست مراجعه کنند.

در نهایت مردم نباید در صورت گسترش عفونت از کرم‎های آنتی‎بیوتیک غیر نسخه‌ای برای نواحی وسیع پوست استفاده کنند.

عوارض جانبی نادر

عوارض جانبی کمتر شایع موزدایی با لیزر شامل موارد زیر است:

سوختگی و تاول

در صورت عدم انجام درست موزدایی با لیزر احتمال بروز سوختگی و تاول زدن پوست وجود دارد.

به هر حال در هنگامی که موزدایی با لیزر توسط متخصصان کاربلد صورت می‌گیرد احتمال بروز عوارض مزبور اندک است.

موزدایی با لیزر از لیزرهای با دمای بالا استفاده می‎کند.

درمانگر ممکن است درست در آستانۀ استفاده از لیزر از یک دستگاه خنک کننده برای کاهش حرارت پوست فرد استفاده کند. این کار به پیشگیری از سوختگی پوست توسط گرمای ناشی از لیزر کمک می‌کند.

جای زخم

جای زخم به طور معمول از جملۀ عوارض جانبی موزدایی با لیزر محسوب نمی‎شود. به هر حال، اگر درمانگر مرتکب خطایی در کوران کار شود، احتمال بروز جای زخم وجود خواهد داشت. این مشکل در پیوند با اغلب درمانگر کارآزموده مطرح نیست.

جای زخم در عین حال ممکن است بر اثر عدم مراقبت درست از نواحی درمان شده پس از پایان فرآیند درمان ایجاد شود.

مردم باید پوست آسیب دیده را همانند مواقع آسیب‎دیدگی بر اثر آفتاب سوختگی درمان کنند تا از بروز صدمات بیشتر پیشگیری شود. این کار به معنی مرطوب نگه داشتن پوست، محافظت آن در مقابل نور و بررسی منظم برای نشانه‎های عفونت احتمالی است.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
مبینا

با سلام.ممنون از مطالب خوبتان
من برای خدمات پوستی و لاغری به کلینیک ره یا مراجعه کردم و بسیار از خدمات انها راضی بودم
https://rahyaclinic.com/
ره یا کلینیک