همه چیز در مورد ماجراجویی در فضا

ماجراجویی در فضا

جهان هستی، در فضایی سیاه و بی‌انتها به‌نام فضا قرار گرفته است، در این محدوده از خلقت سیارات بسیار دیگری علاوه بر کره‌زمین  وجود دارد. با پیشرفت علم و تکنولوژی و ذهن کنجکاو انسان درمورد آگاهی از اطراف خود، دلایلی موجب کنکاش اطراف سیاره و فضا شد. در سال‌های اخیر کشورهای بزرگ دنیا تلاش‌های قابل توجهی برای حضور و ماجراجویی در فضا کردند.
ساختن ایستگاه فضایی، پرتاب موشک و ماهواره، فرود آوردن انسان برروی کره‌ماه و بسیاری از موارد دیگر که نمونه‌هایی از این ماجراجویی می‌باشند.

۷ ماجراجویی در سفر که هر کسی دل و جراتش را ندارد

شرایط سفر به فضا

کسانی که به حضور در فضا علاقه‌ دارند، با پشت‌‌سر آزمایش‌ها و آموزش‌های فراوان تحت‌نظر افراد ماهر و باتجربه درعرصه پزشکی و ورزشی، موفق به کسب آن می‌شوند و همچنین از نظر جسمی باید در سلامت کامل باشند تا در ایستگاه‌های فضایی دچار مشکلاتی مانند حمله قلبی، تنگی نفس و… نشوند.

ماجراجویی در فضا

شرایط روحی فضانوردان نیز از اهمیت بالایی برخودار است چرا که در فاصله‌ی بسیار دور از خانه و با امکاناتی محدود مدت زمان نسبتا زیادی را باید سپری کنند و به تحقیقات علمی در آن محل بپردازند.

از نظر علمی نیز باید با تمام قوانین فیزیک و فضا آشنایی کامل داشته باشند تا با حضور در ایستگاه‌های فضایی بتوانند مفید واقع شوند.

ماجراجویی در فضا و وظایف فضانوردان

به طور کلی ماجراجویی در فضا هیجان بسیار بالایی دارد، به همین دلیل فقط افرادی که به شدت به حضور در فضا علاقه‌مند هستند، مشکلات و خطرات این سفر را به جان خریده و به فضا سفر می‌کنند.
از وظایف فضانوردان در سفینه فضایی و ایستگاه فضایی، اعلام وضعیت علائم حیاتی بدنشان است، به این صورت که هر ۹ دقیقه باید حرارت بدن، نبض و ضربان قلب را به ایستگاه فضایی زمین اعلام کنند. یکی دیگر از وظایف آن‌ها، حفظ نظافت سفینه است چرا که درصورت رعایت نکردن این نکته، آلودگی‌های تولید شده باعث پیش آمد اتفاقات ناخوشایندی خواهد شد و ماجراجویی در فضا را به کابوسی ترسناک تبدیل می‌کند.

ماجراجویی در فضا

حادثه ای تلخ

یکی از فضانوردان به نام والنتین بوندارنکو در جریان یکی از همین آزمایش هایی که در اتاقک های فضایی انجام می داد، منجر شد تا او بمیرد. دلیل هم از این قرار بود که وی پس از این که نمونه گیری از خون خود را انجام داد و در حال نظافت اتاقک فضایی خود بود ناگهان پنبه الکلی بر روی اجاق برقی افتاد و به دلیل اینکه درون این اتاقک ها اکسیژن خالص وجود دارد موجب انفجار شدیدی در این اتاقک شد و او پس از ۱۶ ساعت زجر کشیدن در بیمارستان بوتکین از دنیا رفت. ماجراجویی در فضا به همین جا ختم نمی شود.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها