در تاریخ هر قوم و نژادی جنگ هایی رخ داد است. که اکثرا اجتناب ناپذیر و برای دفاع از سرزمین و یا اصولا برای گسترش قلمرو بوده است. بهرحال در این میان سربازان و دلاوران بوده اند که بواسطه دلاوری ها، نام خود را به تاریخ پیوند زده اند. لیست کردن همه بزرگان و دلاوران جهان کاری است بس دشوار و در حوصله این مقاله نیز نمی گنجد، لذا در زیر نام ۱۱ سرباز بزرگ تاریخ بشریت آورده می شود. اگر شما نیز نام بزرگ مردی ا در این راستا می شناسید، در قسمت “دیدگاه” بیان نمایید…

  • ۱- آریوبرزن (Ariobarzanes)

آریوبرزن یکی از سرداران بزرگ تاریخ ایران است که در برابر یورش اسکندر مقدونی به ایران زمین، دلیرانه از سرزمین خود پاسداری کرد و در این راه جان باخت و حماسه‌ی «در بند پارس» یا «دروازه پارس» را از خود در تاریخ به یادگار گذاشته است. نام آریوبرزن در پارسی کنونی به گونه آریابرزین هم گفته و نوشته می‌شود که به معنی ایرانی باشکوه‌ است.

Ariobarzanes

Ariobarzanes

  • ۲- الکساندر (Alexandre)

نام او در کتاب های مقدس ارجح تر از فرماندهانی چون جولیوس سزار و هانی بال ذکر شده است. وی جنگ های بسیاری را پیروز شد و امپراتوری های بسیاری را تسخیر کرد. او را می توان باهوش ترین و برجسته ترین شاگرد ارسطو دانست.

Alexandre

Alexandre

  • ۳- لئونیداس (Leonidas)

لئونیداس باهوش ترین فرزند آنکساندریاس دوم بود. او را به خاطر شجاعت و همیتش در جنگ ها می ستایند.

Leonidas

Leonidas

  • ۴- سان تزو (Sun tzu)

وی بعنوان بزرگترین متخصص علوم نظامی در جنگ ها شناخته شده است. سان تزو مقتدرترین امپراتور وو (wu) بود. او همچنین یک ریاضیدان و نویسنده بزرگ نیز بود. که در این میان می توان از کتاب هنر جنگ او به عنوان یک کتاب و راهنمای جنگ ها برای نظامیان نام برد.

Sun-Tzu

Sun-Tzu

  • ۵- هانیبال (Hannibal Barca)

او یک فرمانده کوشا و جنگنجوی بزرگ بود. او قویترین فرمانده ارتش در مقابله با امپراتوری روم بود که توانست در جنگ های Trebia, Trasimene و Cannae سربازان رومی را شکست دهد.

Hannibal Barca

Hannibal Barca

  • ۶- جولیوس سزار (Julius Cesar)

در۱۳ ام جولای ۱۰۰ سال قبل از میلاد متولد شد. به سرزمین های بسیاری حمله کرد، میلیون ها نفر را در آتش سوزاند، طلاها و الماس های فراوانی بدست اورد و سر هزاران نفر را برید. او امپراتوری روم را به شکوفایی خود برگرداند و بسیاری از امپراتوری های دیگر را زیر سلطه خود درآورد. او دامنه سلطه خود را به اروپا، قسمت هایی از آفریقا و شرق آسیا گسترش داد.

Julius Cesar

Julius Cesar

  • ۷- مایوماتو موساشی (Miyamoto Musashi)

او استاد ورزش کینجوتسو و یک سامورایی بزرگ در تاریخ ژاپن بود. او در ۶۰ جنگ تن به تن (دوئل) سامورایی شرکت کرد و در همه آنها پیروز شد بدون اینکه کوچکترین زخم ی بردارد.

Miyamoto Musashi

Miyamoto Musashi

  • ۸- آئودی مورفی (Audie Murphy)

خدمت او در جنگ جهانی دوم خاتمه یافت. در این مدت صدها ماموریت خطرناک را انجام داد. مجله لایف در جولای ۱۹۴۵ عکس وی را بر روی جلد مجله چاپ کرد. او در طول عمر خود مدالهای زیادی بخاطر شجاعت و دلاوری هایش دریافت کرد.

Audie Murphy

Audie Murphy

  • ۹- صلاحدین ایوبی (Saladin)

یکی از بزرگان جنگ های صلیبی…. صلاحدین مسلمان بود و شهرت وی بخاطر هوش و مهارت جنگی و توانایی هایش در مذاکره با دشمن است. بزرگترین داستان در مورد وی، بازپس گرفتن شهر اورشلیم از مسیحیان در دوره سوم جنگ های صلیبی و خوشرفتاری با اسرا را می توان نام برد.

Saladin

Saladin

  • ۱۰- اسپارتاکوس (Spartacus)

اسپارتاکوس فقط یک برده بود که مهارت های جنگی داشت. باید بدانید که او هیچگاه در هیچ نبرد تن به تنی شکست نخورد. بزرگترین قابلیت وی در استراتژی های او در نبردهایی با تعداد سرباز بالا و مدیریت آنها برای پیروزی بود.

Spartacus

Spartacus

  • ۱۱- شاه ریچارد اول (شیردل) (King Richard)
     

     

    King Richard

    King Richard

ریچارد اول از سال ۱۱۸۹ تا ۱۱۹۹ بر انگلستان حکومت کرد. وی را به خاطر رشادت ها، استراتژی جنگ و توانایی هایش می شناسند. او نقش بزرگی در جنگ های صلیبی داشت و در زمان حیاتش توانست مصر و ترکیه را تصرف کند.