همه چیز در مورد پایتخت اندونزی

همه چیز در مورد پایتخت اندونزی

می‌پرسید پایتخت اندونزی کجاست؟ جاکارتا پایتخت جمهوری اندونزی است. جاکارتا کلانشهر عظیم و گسترده‌ای است که بیش از ۱۰ میلیون نفر با نژادهای مختلف قومی از سراسر اندونزی در آن  زندگی می‌کنند. این شهر نه تنها مقر دولت ملی و استانی کشور است، بلکه مرکز سیاسی آن نیز است. علاوه بر این، جاکارتا قطب امور مالی و تجاری  اندونزی نیز هست.

 جای تعجب نیست که شما جاکارتا را به عنوان یک شهر پویا بشناسید، زیرا فعالیت‌هایی تجاری زیادی در سراسر مناطق پرجمعیت آن بصورت شبانه روزی انجام می‌شود. این شهر به ۵ منطقه جاکارتا پوسات، جاکارتا اوتارا، جاکارتا برات، جاکارتا تیمور و جاکارتا سلاتان تقسیم شده است. در این مقاله قصد داریم همه چیز در مورد این کلانشهر زیبا و توسعه یافته را به شما بگوییم. آیا موافق هستید؟ اگر پاسختان مثبت است برای فهمیدن این اطلاعات با ما همراه شوید.

توضیحات مختصری درباره جاکارتا

جاکارتا پایتخت اندونزی است.  کشور اندونزی با بیش از ۱۷۰۰۰ جزیره و بیش از ۲۱۰ میلیون نفر جمعیت، پانزدهمین کشور دنیا شمرده می‌شود. جمعیت اندونزی بیش از ۳۰۰ گروه قومی است که به ۲۰۰ زبان و گویش متمایز صحبت می‌کنند و در سنت‌های زبانی، فرهنگی و مذهبی خود از تنوع باورنکردنی برخوردار هستند. به عنوان پایتخت کشور، جاکارتا واقعاً نقطه ملاقات نمایندگان از سراسر مجمع الجزایر است.

جاکارتا، قطب پر جنب و جوش اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور است و میراث بیش از ۳۰ سال گسترش اقتصادی بی وقفه را در خود جای داده است. این محل بسیاری از بهترین موسسات تحقیقاتی کشور، امکانات آموزشی و سازمان‌های فرهنگی کشور است و به طور منحصر به فرد به عنوان مقر دولت ملی و همچنین منطقه‌ای عمل می‌کند.

در طی چند دهه گذشته ، جاکارتا با افتخار به یکی از برجسته‌ترین مراکز شهری آسیا تبدیل شده است. با جمعیت کنونی بیش از نه میلیون نفر، جاکارتا رشد چشمگیری داشته است.

فرودگاه‌های پایتخت اندونزی

جاکارتا دارای دو فرودگاه بین المللی است، یکی بزرگ‌ترین فرودگاه بین المللی سوکارنو-هتا است که در تانگرنگ واقع در استان همسایه بانتن واقع شده است. دیگری فرودگاه کوچکتر Halim Perdanakusuma است که مختص پروازهای داخلی محدود است.

فرهنگ در جاکارتا

جاکارتا جایست که مردم آن عاشق خرید هستند. اگر یک چیز وجود دارد که جاکارتانی‌ها دوست دارند، آن هم خرید است. در میان آسمان خراش‌های برجسته شهر بیش از ۱۳۰ مرکز خرید بزرگ وجود دارد که تقریباً هر آنچه را می‌توان در آنها پیدا کرد.  از کالاهای طراحی داخلی گرفته تا اقلام خارجی وارد شده، در این مراکز به فروش می‌رسد.

فروشگاه‌های آن ۲۴ ساعت در روز و ۷ روز در هفته باز هستند، هرگز زمان بدی برای ورود به مغازه ها وجود ندارد. اگر از یک خرید خوب لذت می‌برید ، مکان مناسب شما، جاکارتا است.

جاکارتا در واقع یک شهر نیست

جاکارتا شاید به عنوان پایتخت اندونزی شناخته شود، اما در واقع یک شهر نیست چرا که با مساحت چشمگیر ۶۶۱.۵ کیلومتر مربع، آنقدر بزرگ است که رسماً یک استان محسوب می‌شود. جاکارتا به عنوان یک مرکز تجاری مهم تاریخی و قلب سیاست، فرهنگ و اقتصاد اندونزی، عنوان منطقه ویژه پایتخت را بدست آورده است، اگرچه معمولاً به عنوان یک شهر شناخته می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری جاکارتا

شاید مواقعی که به اندونزی فکر می‌کنید بیشتر  دیدنی‌های شهر بالی را متصور شوید. این در حالیست که پایتخت آن یعنی جاکارتا شهر مدرن این کشور چیزهای زیادی برای ارائه دارد. شاید بالی شهری آرامتر است اما جاکارتا ویژگی خاص خود را دارد. بنابراین باید یک تور گشت و گذار در جاکارتا را برنامه ریزی کنید.

 اگر می‌خواهید بهترین استفاده را از سفر خود در اندونزی ببرید، جاکارتا مکانی است که باید حتما از آن دیدن کنید. ما لیستی از چند مکان برتر برای بازدید در جاکارتا تهیه کرده‌ایم تا از این طریق  لذت بردن از ذات واقعی شهر را از دست ندهید. اینها شامل:

بنای یادبود ملی

بیایید با یکی از جاذبه‌های ساده و در عین حال زیبا در پایتخت اندونزی شروع کنیم. این یکی از برترین نقاط مورد علاقه جاکارتا است. این سازه با ارتفاع ۱۳۲ متر برای ادای احترام به مبارزات استقلال ساخته شده است. هم می‌توانید از منظره این معماری شگفت‌انگیز از زمین لذت ببرید و هم می‌توانید تا سطح بالا صعود کنید و از منظره خیره کننده شهر لذت ببرید.

پایتخت اندونزی

 این بنای ملی در قلب مردم اندونزی جایگاه ویژه ای دارد. این جاذبه نه تنها توسط گردشگران بازدید می‌شود بلکه افراد محلی زیادی را مشاهده خواهید کرد که برای  تماشای این معماری شگفت‌انگیز آمده‌اند.

مسجد استقلال

مسجد Istigal که در سال ۱۹۷۸ ساخته شده است، بزرگ‌ترین مسجد جنوب شرقی آسیا و یکی از مکان‌های خیره‌کننده برای جاکارتا است. اگر قصد سفر به اندونزی را دارید، این یکی از بهترین مکان‌های جاکارتا برای بازدید است.

ظرفیت این مسجد ۲۰۰۰۰۰ نفر است. یک حیاط شگفت‌انگیز با مناره‌های تزئینی از سنگ مرمر و تزئینات دارد. فضای داخلی مسجد دارای طرح‌های تزئینی اسلامی است. معماری و طراحی این جاذبه از جاذبه‌های پایتخت اندونزی ،  هر ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند و مطمئناً در سفر به جاکارتا در اندونزی ذهن شما را نیز درگیر خواهد کرد.

هزار جزیره

به دنبال استراحت هستید؟ پس هزار جزیره برای شما مناسب است که در ساحل شمالی شهر واقع شده است. این جزایر به شما فرصتی می‌دهند تا احساس نزدیکی به طبیعت داشته باشید. در اینجا شما با تعدادی از استراحتگاه‌ها، رستوران‌ها و سواحل طلایی خلوت شگفت‌انگیز با یک منظره خیره کننده روبرو خواهید شد.

این جزایر به شما فرصتی می‌دهند تا در آفتاب اندونزی غوطه ور شوید. این مکان در میاندیگر جاذبه‌های جاکارتا، بهترین مکان‌ برای دوستداران طبیعت و علاقه‌مندان به عکاسی است.

پایتخت اندونزی

پارک Taman Mini Indonesia

می خواهید تاریخ و فرهنگ مردم اندونزی را کشف کنید پس Taman mini Park Indonesia یک مکان ضروری برای بازدید شما است. این پارک ۲۵۰ هکتار وسعت دارد و تعداد بیشماری از  میراث و سنت‌های کشور اندونزی را در خود جای داده است.

در این جاذبه از جاذبه‌های پایتخت اندونزی مجسمه‌های مینیاتوری از مجمع‌الجزایر اندونزی، یک سینمای IMAX برای لذت بردن از بهترین فیلم‌های در حال اجرا در زمان بازدید خود، یک تئاتر سنتی  نیز در این پارک بسیار جذاب وجود دارد. این پارک عظیم نه تنها برای گردشگران بلکه برای افراد محلی نیز یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در جاکارتا در یک روز در نظر گرفته شده است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها