راهنمای سفر به آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا

اگر به دنبال یک سفر تفریحی خوب و دلپذیر هستید به شما پیشنهاد می کنیم که این مقاله را بخوانید. با خواندن این مطلب به احتمال زیاد چمدان های خود را می بندید و راهی سفر به آنتالیا می شوید. ما قصد داریم با شما به طور اجمال درباره شهر آنتالیا و جاذبه های آن صحبت کنیم. اگر تا آخر مطلب را مطالعه کنید با برخی از مواردی که باید در هنگام سفر به این شهر بدانید نیز آشنا می شوید.

دانستنی هایی در مورد آنتالیا

آنتالیا شهری در کشور ترکیه با ساحلی زیبا و تفریحاتی دلپذیر است. ساحل فیروزه ای این شهر و طبیعت پاک و دلنشین آن مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران ایرانی است. کشور ایران به سبب اینکه در جوار ترکیه قرار گرفته است، یکی از گزینه های همیشگی سفر برای ایرانیان بوده است. شباهت فرهنگی و فاصله کم بین دو کشور، سفری آسان و راحت به آنتالیا را برای مردم ایران به وجود آورده است. این شهر در بخش آسیایی ترکیه قرار گرفته است ومساحت آن در حدود ۱۵۰۰ کیلومتر مربع است.

جالب است بدانید که آنتالیا با جمعیتی در حدود یک میلیون و نیم به عنوان پنجمین شهر پرجمعیت در جهان ارزیابی شده است. برای سفر به آنتالیا بلیط هواپیما و خریدن تور یکی از راه های راحت و با صرفه است. در ادامه با برخی از جاذبه های گردشگری و زیبای این شهر آشنا می شوید.

آشنایی با جاذبه های توریستی آنتالیا

در سفر به شهر زیبا و پر از شگفتی آنتالیا با جاذبه های مختلفی رو به رو می شوید که همه ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان را به این مکان جلب می کند. ما در ادامه این مطلب به برخی از آنها می پردازیم.

بازدید از شگفتی های غار موزه کارائین

غاری قدیمی و تاریخی در آنتالیا در شرق کوه چان با نام کارائین وجود دارد که قدمت آن مربوط به دوران پارینه سنگی است. موزه ای مهیج و شگفت انگیز در غار کارائین برای بازدید گردشگران برپاست که برخی از آثاری که در آن نگهداری می شود قدمتی در حدود ۱۶۰ هزار سال قبل از میلاد مسیح دارند.

سفر به آنتالیا

آکواریوم آنتالیا بزرگترین آکواریوم دنیا

اگر به دنیای زیر دریاها و اقیانوس ها علاقه دارید، حتما به دیدن آکواریوم شهر آنتالیا بروید. این آکواریوم بزرگ در وسعتی به مساحت سه هکتار طراحی شده است. آکواریوم مذکور که در سال ۲۰۱۲ ساخته شده است، تونل های بلند با طراحی های جذاب و خاص دارد. قدم گذاردن در این آکواریوم حس اعماق دریا را کاملا برای شما ملموس می کند.

آبشارهای دودن جلوه هایی زیبا از طبیعت

آبشارهای زیبا و آرامش بخش دودن یکی از جلوه های جذاب طبیعت هستند که در سفر به آنتالیا می توانید از دیدن آنها بهره مند شوید. یکی از این دو آبشار در دل جنگل واقع شده اند و دیگری با فاصله ای از اولی قرار گرفته است که آب آن نیز به دریا سرازیر می شود. آبشارهای دودن هر دو از رودخانه ای به همان نام سرچشمه می گیرند و به دو بخش بالایی و پایینی دسته بندی می شوند که قسمت بالایی آنها جزو محدوده آنتالیا است.

شما می توانید در رستوران ها و کافه هایی که در اطراف این آبشارها واقع شده اند، مدتی استراحت کنید و همراه با خوردن غذاهای لذیذ از طبیعت روح نواز آن نیز بهره مند شوید.

بازدید از کشتی دزدان دریایی با تور

یکی از جاذبه های گردشگری شهر آنتالیا مربوط به بازدید از کشتی دزدان دریایی است. کودکان و علاقمندان به فیلم های دزدان دریایی، حتما از این تور لذت خواهند برد. این کشتی در سه طبقه طراحی شده است. طبقه اول آن مربوط به مکان رقص، شادی، آهنگ و پارتی های دزدان است. در طبقه دوم با بخش آفتاب گرفتن و ریلکس کردن دزدان آشنا می شوید و در طبقه سوم از رستوران و بارها بازدید می کنید. در این تور در دو مکان که آب دریا کم عمق می شود، می توانید تنی به آب بزنید و شنا کنید.

معرفی بهترین مکان های ترکیه برای موج سواری

موزه کاله ایچی و آنتالیای قدیم

یکی از موزه هایی که در سفر به آنتالیا پیشنهاد می کنیم، کاله ایچی است. کاله ایچی که به معنای «داخل قلعه» است، در حقیقت بازسازی منطقه قدیمی آنتالیا است. شما در این موزه با آنتالیای قدیم زمانی که به صورت قلعه ای با دیوار دفاعی حفاظت شده بود آشنا می شوید. کوچه هایی سنگفرش شده و تو در تو که برای ورود به آنها باید از دروازه هایی قدیمی عبور کنید، همگی مربوط به آنتالیای قدیم است. در موزه کاله ایچی رستوران ها و کافه ها و همینطور مغازه هایی با انواع سوغاتی وجود دارند که جالب و دیدنی هستند.

در این موزه علاوه بر جاذبه هایی که بیان کردیم از مناره بیولی و لنگرگاه تفریحی مارینا که با قایق های ثروتمندان مزین شده است نیز بازدید کنید و از غذاهای رستوران های آن لذت ببرید.

سفر به آنتالیا

مواردی که بهتر است قبل از سفر به آنتالیا بدانید

موارد زیر را با دقت بخوانید:

  • یکی از مواردی که باید بدانید این است که شهر آنتالیا از نظر امنیت نسبتا خوب است ولی باز هم مراقب خود و وسایل همراه باشید.
  • در مورد آدرس پرسیدن از مردم هم پیشنهاد می شود که از نقشه یاب های موبایل استفاده کنید؛ زیرا برخی از افراد برای راهنمایی کردن از شما درخواست پول می کنند و شما را نیز به مقصد هدایت نمی کنند.
  • برای حفظ امنیت خود پول اندکی همراه داشته باشید؛ زیرا دستگاه های ATM در سرتاسر شهر وجود دارند.
  • در مکان های عمومی از کشیدن سیگار خودداری کرده و بلند صحبت نکنید.
  • به این نکته توجه داشته باشید که شما به کشوری مسلمان سفر کرده اید بنابراین برای دیدن از مراکز مذهبی باید پوشش مناسبی داشته باشید.
  • چندین مراکز خرید مانند: میگروس، تراسینی و مارک در این شهر وجود دارد که دیدن و خرید از آنها را فراموش نکنید.
  • خوردن غذاهای خوشمزه آنتالیا مانند لاماهجون، پیده، اسکندرکباب و کباب ساج را از دست ندهید.

سخن آخر

یکی از شهرهای مناسب برای سفر ایرانیان، شهر آنتالیا است. در سفر به آنتالیا با جاذبه های فراوان و امکانات و تفریحات مناسبی رو به رو می شوید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها