داروی زندگی ابدی و سفر شوفو به ژاپن

نخستین امپراتور حکومت سلسله‌ای سرزمین چین « چین شی هوان» نام داشته است. او پس از آن‌که به مقام امپراتوری رسید، در صدد آن بود تا زندگی جاودانه و ابدی داشته باشد. او شنیده بود که در میان دریای « بو های» یک کوه الهه وجود دارد که در آن داروی معجزه‌آسای زندگی ابدی وجود دارد. به همین خاطر افرادی را برای یافتن این دارو به آن منطقه فرستاد.

اولین کسی که به این ماموریت اعزام شد، « لو شنگ» نام داشت. او تلاش بسیاری کرد اما موفق نشد تا آن را بیابد. . اکنون در پارک «دون شان» شهر «چین هوان دائو» یک اثر باستانی با نام « محل سفر دریایی چین شی هوان» وجود دارد. در سال ۱۹۹۲، مردم محلی در این ناحیه مجسمه امپراتور «چین شی هوان» را با سنگ گرانیت مشکی ساختند که ۶ متر ارتفاع و ۸۰ تن وزن دارد.

پس از آن‌که « لو شنگ» در انجام ماموریت خود با شکست مواجه شد، امپراتور فرد دیگری به نام « شوفو» را به آن منطقه فرستاد. پس از آن‌که شوفو به آن منطقه رسید و بازگشت، به امپراتور گفت که به کوه مورد نظر رسیده و دارو را پیدا کرده است. اما الهه کوه به او گفته که هدایایی که به او اهدا شده، کم است و او از این بابت ناراحت می‌باشد و می‌خواهد تا خدایان و مردان و زنان و کارگران بیشتری را به او تحویل دهیم. امپراتور از این حرف بسیار خوش حال شد و دستور داد تا سه هزار از پسران و دختران کارگر و صنعتگران را به آن کوه بفرستند و به الهه آنجا تقدیم کنند. شو فو چنین کرد اما وقتی برای بار دوم به آن منطقه رفت، دارو را پیدا نکرد. او پس از بازگشت به امپراتور گفت: علت به دست نیاوردن دارو، وجود ماهی بزرگی در دریا و جلوگیری از پهلوگرفتن کشتی در کوه خدایان بود.

او ادامه داد که برای این که به کوه برسد باید تیرانداز‌ها و جنگجویان ماهری را با خود به همراه ببرد. اتفاقا امپراتور در همان روز خواب دیده بود که در حال جنگ با الهه کوه است. این خواب این چنین تعبیر شد که اژدها یا ماهی بزرگی در دریا است. دقیقا نیز چنین شد و آن ها با یک ماهی بزرگ روبرو شدند و امپراتور خود شخصا آن ماهی را کشت. اما آ‌نها نتوانستند کوه و داروی الهه را پیدا کنند. شوفو دیگر جرئت نداشت تا با امپراتور دیدار کند. به همین خاطر با ۳۰۰۰ نفر مذکور به ژاپن پناه برد و در آنجا زندگی کرد و در نهایت در همان جا درگذشت.
در ژاپن افسانه های فراوانی از شوفو وجود دارد و برخی معتقدند که او پادشاه مشهور « شن وو» است. در ژاپن او را الهه‌ی کشاورزی و دارو می‌دانند و در پاییز هر سال، مردم محلی نخستین خوشه برنج حاصله خود را به عبادتگاه « شو فو» نثار خواهند کرد و هر ۵۰ سال، مراسم پرشکوهی برای عبادت وی برگزار خواهد شد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها