رسم پوشیدن لباس صدخانه در چین

یکی از رسوم مردمی سرزمین چین این است که والدین به کودکان لباس صدخانه می‌پوشانند. آرزوی هر پدر و مادر چینی برای فرزند خود این است که او سالم و سلامت رشد کند و وقوع این اتفاق با استفاده از رفتار مسالمت آمیز دیگران می‌باشد. به همین خاطر کودکان و اطفال چینی بایستی غذای صدخانه خورده و لباس صدخانه پوشیده تا سالم و سلامت باشند.

باید به این نکته اشاره کنیم که پوشیدن این لباس توسط کودکان نمادین است. برای تهیه‌ی این لباس از هر خانه و خانواده یک تکه پارچه گرفته می‌شود و تمام این پارچه ها را به هم وصل کرده و در نهایت لباس درست خواهد شد.

همان طور که در شکل زیر می‌بینید، لباس صدخانه‌ی زیر یک زیرپوش بدون آستین و زیبا است. قطعات پارچه‌ی زیر رنگارنگ است و اشکال آن مختلف است. تمام این پارچه‌ها در کنار هم تبدیل به لباسی رنگارنگ شده است و ترکیب روشنی دارد که مردم چین به آن علاقه‌ی فراوانی دارند.
لباس صدخانه محدود به زیرپوش‌های بدون آستین نمی‌شود بلکه در انواع بلند و کوتاه وجود دارد. آداب و رسوم پوشیدن لباس صدخانه در شمال چین مانند استان های شن سی ، شان شی گان سو ، خه نن ، خه بی و شاندونگ بسیار رایج است و در بعضی نواحی جنوب چین نیز دیده می شود .

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها