دو طلسم جادویی مصر رمزگشایی شدند

عکس Image result for The spells of the Pyramids of Egypt %d8%af%d9%88-%d8%b7%d9%84%d8%b3%d9%85-%d8%ac%d8%a7%d8%af%d9%88%db%8c%db%8c-%d9%85%d8%b5%d8%b1-%d8%b1%d9%85%d8%b2%da%af%d8%b4%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%b4%d8%af%d9%86%d8%af Tarikhema.org

 

دو سند نوشتاری بر روی پایپروس های مصری وجود داشت که به حالت رمز نگاری شده نوشته شده بود . بعد از سال ها تلاش و ممارست محققان ایتالیایی موفق شدند این دو سند را گشایی کنند. این اسناد کهن ترین طلسم های جادویی شناخته شده هستند که برای کنترل رفتار و روابط انسانها مورد استفاده قرار می گرفتند. اسناد به قرن سوم پیش از میلاد بازمی گردداما دراصل ترجمه‌ای به زبان یونانی از متون قدیمی تر مصرباستان است.به گفته باستان شناسان این طلسم‌ها بخشی از مجموعه طلسم‌ها و اشکال و واژگان رمزی و جادویی بزرگتری است که بیش از ۱۰۰ سال پیش در اسناد پاپیروسی در محوطه باستانی “یواکسینس” Oxyrhynchus واقع در شمال «المنیه »در کشور مصر کشف شده بود.پس از سالها بررسی و مطالعه بر روی این اسناد سرانجام توسط محققی ایتالیایی این اسناد رمز گشایی شدند.

با رمز گشایی این طلسم ما روشن شد که در یکی از طلسم‌ها دستورالعمل خاصی برای درخواست کننده نوشته شده که طبق آن درخواست کننده باید لوازم خاصی را در حمام سوزانده و طلسم خاصی را نیز بر روی دیوارهای حمام بنویسد که درآن از خدایان درخواست می‌شود«قلب زنی را بسوزاند» که ظاهراعشق او را رد کرده است.

در طلسم دیگر حروق جادویی نوشته شده بود تا مردی را به اطاعت از شخص درخواست دهنده مجبور کند. و سپس این پلاک باید بر روی لباس های مرد مورد نظر الصاق گردد. هر دو طلسم به نحوی طراحی شده که شخص درخواست کننده بتواند هدف معین خود را از طلسم درجای خاصی از آن طلسم وارد کند.طلسم‌های یاد شده توسط «فرانکو ملتومینی» از دانشگاه اودین ایتالیا رمزگشایی شده است.

 

اسناد جادویی بر روی پاپیروس های مصری

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
هموطن

بنظر ای دوطلسم متعلق به زلیخاه بوده برای طلسم وجادو کردن حضرت یوسف شواهدامربیشترین نشان ازاین قرار است یاحق.