اهرام ثلاثه جیزه کجاست؟

یکی از مهم ترین اهرام مصری در شهر جیزه قرار دارد. آنطور که منابع و مشاهدات پژوهشگران نشان می‌دهد، قدمت اهرام جیزه یا اهرام سه گانه (ثلاثه) که عظمت و شکوه آن‌ها لب‌ها را به تحسین وا می‌کنند به دودمان چهارم مصر باز می‌گردد. نام این اهرام خوفو، خَفرِع و مَنقُرع است که از این میان هرم خوفو بزرگ‌ترین و تنها بازمانده‌ی عجایب هفتگانه‌ی دنیای باستان به شمار می‌رود. اهرام سه گانه، نقطه‌ی عطفی در سبک معماری مصر باستان محسوب می‌شوند که به نوعی نماد مصر هم هستند. هرم عظیم خوفو با ۱۴۶.۵ متر ارتفاع، تا قبل از ساخت کلیسای کاتدرال لینکولن در سال ۱۳۱۱ میلادی، بلندترین بنای جهان به شمار می‌رفت. البته امروزه بر اثر فرسایش، ارتفاع این هرم به ۱۳۷ متر کاهش پیدا کرده است. در ساخت بنا حدود ۲,۳۰۰,۰۰۰ بلوک سنگی با میانگین وزن ۲/۵ تن به کار رفته که احتمالا از معادن استخراج می‌شدند. محوطه‌ ۸ کیلومتر مربعی جیزه علاوه بر اهرام سه گانه‌ی اصلی، تعدادی هرم کوچک‌تر و همچنین مجسمه‌ی زیبا و مشهور ابوالهول را هم در خود نگه می‌دارد. امروزه این مجموعه بزرگ‌ترین میزان جذب گردشگر در سراسر مصر را به خود اختصاص داده است.اهرام جیزه در شهر جیزه واقع در مصر قرار دارند.

 

 

عکس اهرام مصر %d8%a7%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%85-%d8%ab%d9%84%d8%a7%d8%ab%d9%87-%d8%ac%db%8c%d8%b2%d9%87-%da%a9%d8%ac%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f Tarikhema.org

اگر شما هم جزء افرادی هستید که به سفر های خارج از کشور علاقه مندید، به همین خاطر بازدید از اهرام سه گانه آنقدر جالب و شگفت انگیز می‌باشد که حتما برنامه سفر به این دیار را در لیست سفر های آتی تان بگنجانید. سفر به این منطقه و تماشای شکوه بازمانده از پادشاهان مصر باستان و سیری نمادین در گذر زمان تا مدت‌های مدیدی از خاطرتان محو نخواهد شد. برای بازدید از اهرام بزرگ و مجسمه‌ی ابوالهول، بزرگسالان باید ۸۰ لیر و دانشجویان ۴۰ لیر بپردازند. این میزان پرداختی امکان ورود به محوطه‌ی باستانی را به شما می‌دهد اما متاسفانه اجازه‌ی ورود به خود اهرام را نخواهید داشت. اگر تمایل دارید به تنها بازمانده از عجایب هفتگانه‌ی دنیای باستان وارد و محو عظمت و اتمسفر رازآلود آن شوید، باید هزینه‌ای جداگانه بپردازید. این میزان هزینه برای بزرگسالان ۲۰۰ و برای دانشجویان ۱۰۰ لیر مصری است که البته ارقامی قابل توجه به شمار می‌روند.. به طور کلی منطقه‌ی باستانی جیزه و اطراف اهرام به قدری بزرگ است که مجبور هستید از اتومبیل استفاده کنید. با این حال پیشنهاد ما این است که در یکی از تورهای راهنما شرکت کنید تا بسیاری از دیدنی‌های آن را از دست ندهید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها