پنج واقعیت عجیب اهرام مصر

عکس Related image %d9%be%d9%86%d8%ac-%d9%88%d8%a7%d9%82%d8%b9%db%8c%d8%aa-%d8%b9%d8%ac%db%8c%d8%a8-%d8%a7%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%b5%d8%b1 Tarikhema.org

 

۱-  هرم بزرگ جیزه و محوطه‌های مخفی آن

در حدود سال ۱۹۹۳ میلادی درب کوچکی در بخش جنوبی بدنه سمت راست هرم بزرگ توسط یک ربات خزنده یافت شد.  در پشت این درب، یک فضای خالی و کوچک قرار داشت. سال ها بعد، درب دیگری نیز در همان منطقه کشف شد.به دنبال تحقیقات باستان شناسان، در سال ۲۰۱۰ نیز رباتی دیگر به نام Djedi، از بخش داخلی دربِ نخست عکس‌برداری کرده و مشخص شد یک دستگیره مسی و یک نقاشی که با گل اخرایی قرمز ترسیم شده در آن وجود دارد. همچنین، گفته می شود در طول ۹ سال اخیر هیچ انسانی وارد این اتاق ها نشده اما آثار خراشیدگی بر جا مانده روی دیوارها و سقف کاملا تازه هستند.

۲- هرم بزرگ مصر چند سال عمر کرده است؟

تحقیقات و پژوهش ها تا به امروز چنین نشان داده بود که  قدمت اهرام سه گانه جیزه به نام های خوفو، خَفرِع و مَنقُرع به دودمان چهارم مصر می‌ رسد. اما در جدیدترین بررسی های صورت گرفته روی لوح سنگی Inventory Stela که در قرن ۱۹ میلادی در جیزه کشف شد، مشخص شده که خوفو دستور بازسازی ابوالهول را صادر کرده است نه ساخت آن را.

همچنین بر اساس شیارها موجود روی بدنه مجسمه، که فرسایش حدود ۸ هزار ساله را نمایان می کند، در قدمت واقعی هرم بزرگ شک و شبهه هایی ایجاد شده است: فرضیه جدید این است که مجسمه اِسفینکس کهن تر از هرم خوفو است.

 

۳-وجود سیستم گرمایشی در هرم بزرگ

در سال ۲۰۱۶ روی بزرگترین هرم جیزه تحقیقاتی انجام شد که  نشان داد که منافذ و حفره های غیرقابل توضیحی در زیر هرم بزرگ و نوک آن وجود وجود دارند. فرض بر این است که فرورفتگی های زیرین به اتاق یا دالان کشف نشده در داخل هرم مربوط می شود. اما انجمن دولتی آثار باستانی مصر تاکنون از بیان هر گونه توضیحی در این رابطه خودداری کرده است.

 

۴- تکنولوژی ساخت اهرام

“بلوک های اهرام، درست روی همدیگر ساخته می شدند و این ادعا، مساله وزن و نبودن هیچ فاصله و شکافی بین بلوک ها را حل می کند.” این گفته ی شیمیدانی موسوم به «جوزف دیویدوویتز» است. این در حالی است که باستان شناسان و دیرین شناسان اعتقاد دارند که بلوک ها، پایه های رسوبی را ایجاد کرده اند؛ یعنی نظریه ای در جهت رد ادعاهای دیویدوویتز. بر همین اساس، هنوز هیچ گونه فرضیه قطعی در رابطه با روش ساخت هرم ها که همه محققان با آن موافق باشند، وجود ندارد.

 

۵-  آرامگاه توت عنخ عامون طلسم شده است

باستان‌شناس و مصرشناس مشهور بریتانیایی «هوارد کارتر»  – در سال ۱۹۲۲ میلادی– و تیم همراه وی مشغول حفاری و مطالعه روی معبد توت عنخ عامون بودند که لوحی را یافتند که روی آن نوشته شده بود: «مرگی هولناک در انتظار کسی است که قفل مقبره را باز نماید.»
کارتر این نفرین را باور نداشت تا اینکه در سال ۱۹۳۰ میلادی، ۲۲ نفر از افرادی که در زمان گشودن آرامگاه یازدهمین فرعون مصر باستان در آن جا حضور داشتند، به همراه خانواده هایشان گزارش شد و این پیامد به سرعت رسانه ای گشت. هنوز هیچ تائیدی مبنی بر صحت این طلسم وجود ندارد اما گفته می شود احتمالا مواد سمی موجود در دیوارهای مقبره و تابوت می تواند دلیل مرگ این افراد باشد.

 

عکس Image result for Egypt Pyramids %d9%be%d9%86%d8%ac-%d9%88%d8%a7%d9%82%d8%b9%db%8c%d8%aa-%d8%b9%d8%ac%db%8c%d8%a8-%d8%a7%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%b5%d8%b1 Tarikhema.org

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها