حلقه برودگار

پرواز به جزایر اورکنی شگفت انگیز بود. بسیاری از ویرانه های نئولیتی را می توان از هوا مشاهده کرد که زمین را لکه دار کرده. من چندین سایت از جمله سکارا برای(Skara Brae)و میزهو (Maeshowe) دیدم، اما حلقه برودگار بهترین سایتی بود که دیدم. باران میبارید ، باد میوزید و سرد بود که آنرا شگفت انگیز کرده بود. من در این فکر بودم که انسانها در هزاران سال پیش در این جزیره  قبل از اینکه اهرام بزرگ مصر ساخته شود زندگی می کردند. دیدن بناهای خلاقانه و دستاوردهای آنها در ذهنم می چرخد.

عکس Ring of Brodgar, Orkney.jpg %d8%ad%d9%84%d9%82%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d9%88%d8%af%da%af%d8%a7%d8%b1 Tarikhema.org

متعجبم از این که آنها چه کسانی هستند و چه چیزی را دوست دارند. در مورد چه چیزهایی فکر می کردند، برای چه چیز هایی می خنندند یا و گریه می کنند؟ یکی از چیزهای شگفت انگیز و غیر منتظره در دیدن خرابه ها این است که بسیاری از آنها در مالکیت خصوصی قرار دارند. مثلا کوه گورستان انستون و بسیاری دیگراز سایت ها درست در حیاط پشتی خانه ای قرار گرفته است. حتی اگر اهل ایالات متحده باشید(جایی که تنها در طول چند صد سال تقریبا همه چیزتوسط انسان ساخته شده است) ، شگفت انگیز است که زندگی روزمره مردم به همان شیوه و همان جایی است که اجدادشان برای هزاران سال انجام میدهند .

وقتی سفر می کنم، من همیشه در مجله ام در پایان روز می نویسم. در حالی که درکیرکوال(Kirkwall)من هر شب در کنار ساحل هنگام غروب انجام میدادم. متصدی، که خواست او را AB  صدا کنیم، از من خواست که بنویسید در خاطراتم بنویسم  که او “آدم مهمی است”. اگر از درکیرکوال بازدید میکنید، حتما  به نوار ساحل بروید و سراغی از AB بخواهی( نام واقعی او آلن است)

حلقه برودگار

 

ترجمه : زهرا طاهری

منبع: www.afar.com

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها