۵ اختراع حیرت انگیز که آن را مدیون هند باستان هستیم!

هند یک کشور زیبا و مرموز است و  اختراعات مهمی در اختیار جهانیان قرار داد . در ادامه درباره آنچه هند باستان برای ما به ارمغان آورده بیشتر توضیح می دهیم. ۵ اختراع حیرت انگیز که آن را مدیون هند باستان هستیم!با تاریخ ما همراه باشید.

 

۱.آیورودا 

آیورودا 
آیورودا

آیورودا یک علم باستانی و اولین متون دارویی معروف دنیا بود که ریشه آن به حدود ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد در هند باستان باز می گردد. آیورودا یک سیستم دارویی سنتی هندی ست که هنوز در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. قبلا به عنوان روش درمانی جایگزین معروف نبود ولی برای درمان سل، جذام و تومور استفاده میشد. همچنین بخش بزرگی از اولین جراحی های پلاستیک دنیا بود.


۲.اولین دانشگاه دنیا

اولین دانشگاه دنیا
اولین دانشگاه دنیا

اولین دانشگاه دنیا ۷۰۰ سال قبل از میلاد در تاکشیلا ، بهارات، هند (پاکستان امروزی) ساخته شد. این موفقیت خارق العاده به حدود ۱۰۰۰۰ دانشجو از هند و همچنین ایالات دیگر مثل بابل ، یونان و چین امکان داد تا در ۵۰ رشته به تحصیل بپردازند_ برخی دانشگاه های امروزی کمتر از این تعداد رشته را مدیریت می کنند! حداقل سن مجاز برای ورود به دانشگاه ۱۶ سال بود و امتحان ورودی به قدری سخت بود که تنها ۳-۴ دانشجو از هر ۱۰ نفر موفق به پاس کردن آن می شدند. متاسفانه، این دانشگاه در قرن پنجم به شدت تخریب و در نهایت متروکه شد.


۳.زبان سانسکریت

زبان سانسکریت
زبان سانسکریت

زبان سانسکریت اولین زبان مقدس هندوییسم می باشد. امروزه سانسکریت یکی از غنی ترین زبان های دنیا به شمار می رود و تقریبا هر زبان هند اروپایی که امروز مورد استفاده قرار می گیرد را تحت تاثیر قرار می دهد. به طور مثال کلمه انگلیسی ” Navigation”: “جهت یابی” از کلمه سانسکریت “Navgatih” می آید و هندی ها تنها کسانی بودند که آن را توسعه دادند و هنر “جهت یابی” را تکمیل ساختند.

حقیقت جالب: فوربس زبان سانسکریت را مناسب ترین زبان برای نرم افزار کامپیوتر نامیده است.

۴. اولین جراحی پلاستیک دنیا

اولین جراحی پلاستیک در هند باستان
اولین جراحی پلاستیک در هند باستان

حتما زره تحسین برانگیز جنگجویان یونانی و رومی را دیده اید. ارتش هند کلاه خود نظیر آنها را نداشت_در عوض ، انها از چیزی استفاده کردند که میتواند نمونه خوبی از جراحی پلاستیک باشد. تا ۵۰۰ سال قبل از میلاد چندین عمل رینوپلاستی انجام شد چرا که هندی ها مجازات های سختی مثل بریدن بینی داشتند.

برای اثبات تخصص هندی ها در پزشکی در اینجا یک مثال دیگر می زنیم: جراحان هندی زخم ها را به کمک مورچه های بنگالی شفا میدادند که به طور شگفت انگیزی مثل گیره های جراحی عمل می کرد. دهانشان گیره مانند بود ، بخش آسیب دیده را گاز می گرفتند و توسط دکتر آن عضو قطع میشد.


۵.عدد پی

عدد پی در هند باستان
عدد پی در هند باستان

نماد π یک کشف ریاضی خیلی خاص بود که آن را مدیون هند باستان هستیم. مقدار پی برای اولین بار قرن چهارم قبل از میلاد توسط بودایانا محاسبه شد و توضیح دقیقی هم از قضیه فیثاغورث ارائه کرد. از روش مجموعه بینهایت برای محاسبه پی استفاده شد که آن هم در ۱۵۰۰ سال بعد از میلاد توسط هندی ها توسعه یافت. اولین نسخه ای این روش به زبان سانسکریت نوشته شد.

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها