۵ شهر باستانی که دوباره رونق گرفتند!

تاریخ باستان و شهرهای متعلق به آن دوره ، نقش مهمی در دنیای امروز ما ایفا کردند.  در حالی اکثریت امپراطوری ها و شهرهای بزرگ به بخشی از گذشته دور تبدیل شدند، برخی از شهرک های تاریخی که تا امروز باقی ماندند، دوران باشکوه باستانی را به یاد ما می آوردند. با تاریخ ما باشید تا ۵ شهر باستانی که دوباره رونق گرفتند! را به شما معرفی کنیم..

 

۱. اورشلیم شهری مقدس برای مسیحیان، مسلمانان و یهودیان!

شهر قدیم اوریشلیم
jerusalem old city

شهر قدیم اوریشلیم معروف به شهر داوود ، در ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد کشف شد. این شهر که مهد سه تا از مهمترین مذهب دنیاست، پر از مکان های معنوی و مذهبی ست. اگرچه ۵۲ بار به این شهر حمله شد، ۲۳ بار محاصره شد و دو بار ویران شد، هنوز شکوه و عظمتش را حفظ کرده است.


۲.پلوودیو معروف به “فیلیپوپولیس” بعد از فیلیپ دوم مقدونی!

شهر تاریخی پلودیو
plovdiv

پلودیو یک شهر باستانی ست که قبل از ۴۰۰ سال قبل از میلاد تاسیس شد و دومین شهر بزرگ بلغارستان است. این شهر توسط تراکیان ها، مقدونیه، یونانیان، بیزانس و عثمانیان بارها فتح شد. پر رونق ترین دوران پلودیو در طول سلطنت رومیان بود، زمانی که بسیاری از موسسات عمومی، تئاتر، حمام و سیستم آب ساخته شد.


۳.واراناسی مکانی مقدس برای نجات!

varanasi شهری با تنوع فرهنگی

واراناسی بیش از ۵۰۰۰ سال قدمت دارد و یکی از شهرهای هندوست که به خاطر مراسم مذهبی اش معروف است.  با موقعیت عالی در حاشیه رودهای گنگ، وارانا و آسی ، این شهر مکانی عالی برای مذهبیان و مراسم غسل بود. در دست نوشته های بوداییسم، بارها به تاریخ باشکوه این شهر شهادت داده شده است. واراناسی مثل سایر شهرهای هندو در طول سلطنت انگلیس ، آداب و رسوم انگلیسی ها را به خود گرفت که این شهر را بنارس نامیدند.


۴.آتن پدر تمدن غرب!

athens هم نماد یونان هم اروپا

آتن پایتخت یونان و بزرگترین شهر یونان می باشد. در طول تاریخ ۳۴۰۰ ساله این شهر، آتن به رونق سافتن، آزادی و صلح معروف بود. همچنین مهد تمدن هم بود. این شهر هر چند بارها فتح شد ، ولی هرگز ویران نشد.


۵.داماسکوس در خطر ناپدید شدن!

damascus یک مرکز فرهنگی تجاری مهم

داماسکوس یک شهر تاریخی با قدمت طولانی که از ۶۳۰۰ قبل از میلاد به مکانی مسکونی تبدیل شد. در طول قرون وسطی، این شهر مرکز تجاری و صنایع دستی بود.این شهر به خاطر تاثیر تمدن های مختلف چند فرهنگی ست که شامل هلنی، رومی، بیزانس و اسلام می شود. به دلیل شورش های داخلی اخیر، این شهر پایتخت سوریه، در خطر ناپدید شدن قرار گرفته است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها