حقایق عجیب درباره ساختار سیاسی قوم متمدن مایا!

ساختار سیاسی قوم مایا به همان اندازه که جذاب بود، پیچیده هم بود. البته دشوار است که تمام حقایق شگفت انگیز درباره این قوم متمدن! را در اینجا بازگو کرد، ولی امیدوارم که این فهرست ۵ تایی ما برای شما جالب باشد. با تاریخ ما همراه باشید . حقایق عجیب درباره ساختار سیاسی قوم متمدن مایا!

 

مراسم تاجگذاری همراه با قربانی انسان!

مراسم قربانی کردن انسان
مراسم قربانی کردن انسان

پادشاهان در فرهنگ مایان به طور باورنکردنی محبوب بودند، مراسم جلوس آنها از مهمترین رویدادهای سیاسی بود.  باید با ماه قمری همزمان می ششد _ میدانیم که تقویم برای قوم مایا از ارزش بالایی برخوردار بود.  و یکی از مهمترین ویژگی های مراسم آنها ، قربانی کردن انسان به افتخار پادشاه جدید بود. او باید قربانی را خودش انتخاب می کرد.

حتما میدانید که مایا ها بسیار مذهبی بودند، و مراسم مذهبی زیادی داشتند. نه تنها پادشاه در مراسم تاجگذاری نیاز به قربانی داشت، تازه خود پادشاه هم باید خون وارث نوزاد را میریخت.


پادشاهان مایا به عنوان خدای کوچک!

پادشاه مایان با دو تن از زیردستانش!
پادشاه مایان با دو تن از زیردستانش!

همانطور که گفتم، مذهب یک بخش مهم از جامعه مایا بود و آنها معتقد بودند که حکام جامعه آنها از طرف خدا انتخاب شده بودند چرا که شبیه خدا بودند _ به نوعی خدای کوچک.. در واقع یکی از مهمترین وظایف یک حاکم این بود که تواناهایی خدا گونه خود را تقویت کند. پادشاهان قدرت و پرستیژ مذهبی داشتند و همین سلطنت بر قوم مایا را برایشان ساده می کرد. بهرحال، حکومت بر مایا ها چندان آسان نبود!


مایا یک کشور متحد نبود!

Dos pilas

چیزی که ما امروز از تمدن مایا میدانیم، این است که هرگز به یک امپراطوری متحد تبدیل نشد. تیکال، دوس پیلاس و کوپان ، هر کدام یک خدا داشتند. و این توضیح می دهد که چرا هیچوقت به یک ایالت مستقل تبدیل نشد_ حتما درگیری های بین خدایان یونان و خدایان مصر را به یاد دارید! و به همین دلیل این سه ایالت هیچگاه از هم جدا نشدند و همواره روابط محکم  و البته روابط تجاری پر سر و صدا داشتند.


کشیش، دومین عامل موثر بر قوم مایا بعد از پادشاه!

نقاشی از یک کشیش مایا
نقاشی از یک کشیش مایا

حکومت مایا کاملا سلسله مراتبی بود و تعجبی ندارد که کشیش ها بیشترین تاثیر را بر جامعه مایان داشتند _ البته بعد از پادشاهان. پادشاهان اغلب با کشیش ها زمان می گذراندند تا درباره درگیری ها از نصایحشان استفاده کنند یا به طور کلی درباره آینده صحبت می کردند. پادشاه، کشیش و نجیب زادگان معمولا تنها افرادی در جامعه مایا بودند که خواندن و نوشتن می دانستند.

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها