۴ راز سر به مهر درباره تاریخ آمریکای باستان !

حتما درباره رویدادهای مهم و بزرگ تاریخ آمریکا میدانید! مثل جنگ استقلال، خرید لوئیزیانا، جنگ داخلی، اعمال جنبش حقوق مدنی، جنگ های جهانی و غیره.. در اینجا به معرفی ۴ راز سر به مهر درباره تاریخ آمریکا باستان! می پردازیم که اطلاعات زیادی از آن در دسترس عموم نیست.. با تاریخ ما همراه باشید.

 ۱.آتش بازی و جشن ها

رازهای تاریخ آمریکای باستان : اکثرا آتش بازی را نماد فرهنگ آمریکایی و مراسم سنتی برای جشن گرفتن چهارم جولای میدانند. چیزی که ممکن است ندانید، این است که یک سلاح بریتانیایی به نام “موشک کانگریو” _در یک آتش بازی باشکوه_ باعث شد بریتانیا در جنگ سال ۱۸۱۲، واشنگتن را بگیرد که این رویداد به “سوزاندن واشنگتن” هم معروف است.

موشک کانگریو درست عمل نمیکرد و باعث مرگ ۲۶ نفر در طول جنگ شد . به سربازان آمریکایی ثابت شد که آن یک اسلحه مرگبار است. انها نقش مهمی در جنگ بلندنسبورگ داشتند ، جایی که پیروزی بریتانیا منجر به فتح و سوزاندن واشنگتن شد _ تنها زمانی که این شهر توسط نیروهای خارجی اشغال شد.


۲.کشف آمریکا توسط کورونادو

رازهای تاریخ آمریکای باستان
رازهای تاریخ آمریکای باستان

نام “فرانسیسکو واسکز کورونادو” شاید آشنا به نظر برسد. او یکی از اولین افرادی بود که طی یک سفر در جستجوی هفت شهر طلا، جنوب غربی آمریکا را کشف کرد.

کورونادو در طول سفرش با یک راهنمای بومی آمریکا معروف به “ترک” همراه شد. مخالفان اسپانیایی آنها را به قتل می رساندند و از آنها دزدی می کردند. بنابراین “ترک” تصمیم گرفت آنها را گمراه کند تا در بیابان گم شوند. پس آنها را به دشتهای بزرگ و دور از مردمش راهنمایی کرد.

سرانجام دستش پیش اسپانیایی ها رو شد و قبل از بازگشت به نیومکزیک او را کشتند. ترک به عنوان یک قهرمان بومی آمریکایی شناخته شد چرا که اقدام او باعث نجات قبیله اش هر چند برای مدت کوتاهی شد.


۳.پوپوف

رازهای تاریخ آمریکای باستان
رازهای تاریخ آمریکای باستان

برای کسانی که دوشان پوپوف را نمیشناسند: او کسی ست که جیمز باند یان فلمینگ از او الهام گرفته شد! پوپوف میدانست که در ۱۹۴۰ چگونه زندگی با کیفیتی داشته باشد. او یک جاسوس آلمانی بود که اطلاعاتی را از آمریکایی ها جمع آوری می کرد. او یک عامل دوگانه بود که برای بریتانیا هم کار می کرد. در حالی که برای انگلیس کار می کرد، شایعاتی مبنی بر حمله ژاپنی ها به یکی از پایگاه های دریایی پخش شد. به او دستور داده شد تا اطلاعاتی درباره حمله احتمالی جمع آوری کند.

او همان کاری که خواسته شده بود را انجام داد و وقتی به آمریکا رسید، نزد مدیر اف بی آی رفت. در حالی که منتظر ملاقات بود، پوپوف یک پنت هاوس اجاره کرد و با افراد معروف و ثروتمند میهمانی گرفت. به خاطر رفتار خودسرانه  و خطرناکش، هوور، مدیر اف بی آی ، خشمگین شد و او را تهدید به زندان به خاطر نقض قانون کرد و در نهایت به دلیل عصبانیت هوور، پوپوف نتوانست اطلاعات جاسوسی را در اختیارش قرار دهد.


۴. آبراهام لینکلن و قولی که به همسرش داد

 رازهای تاریخ آمریکای باستان
رازهای تاریخ آمریکای باستان

درباره مرگ آبراهام لینکلن ، نظریه ها و افسانه های زیادی وجود دارد. چیزی که ممکن است ندانید، این است که قتل او برنامه ریزی شده نبود. به جای شلیک، قرار بود گروگان گرفته شود. لینکلن خواب دید که او را می کشند. این خواب که خاطر او را آزرده کرده بود باعث شد یک بادیگارد بگیرد. محافظش از او خواست به تئاتر نرود. ولی به خاطر قولی که به همسرش داده بود رفت در حالی که میدانست ممکن است دیگر به خانه باز نگردد!

منبع thevintagenews
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها