کالیگولا

منبع: parshistory.com

گایوس ژولیوس سزار کالیگولا اگوستوس ژرمانیکوس در روز ۳۱ اوت ۱۲ میلادی در آنتیوم ایتالیا به دنیا آمد. او سومین امپراتور از خاندان ژولیو کلودی است که ملقب به کالیگولا است، چرا که سربازانش او را به این نام ملقب ساختن چون او پوتین های سربازی کوچکی به پایش میکرد(کالیگولا: پوتین های کوچک) مدت امپراتوری کالیگولا ۴ سال می باشد.(مرگ او در سال ۴۱ میلادی)

عکس پوتین های کالیگولا %da%a9%d8%a7%d9%84%db%8c%da%af%d9%88%d9%84%d8%a7 Tarikhema.org

کالیگولا در زمان تیبریوس در قصر وی در جزیره ای به نام کاپری که در سی مایلی شهر روم قرارداشت، روزگار به سر می برد و درآنجا دست به جنایات فراوانی زد به طور مثال بنا به نوشته مورخان ایتالیایی در جزیره کاپری پرتگاهی به ارتفاع ۳۰۰۰ متر وجود داشت که برای تفریح هزاران تن از زنان و کودکان بی گناه را از آن پرتگاه به پایین انداخته است.
در این زمان امپراتور وقت روم تیبریوس، ژرمانیکوس (پدر کالیگولا) را جانشین خود اعلام کرده بود ولی ژرمانیکوس به طور مشکوکی به قتل رسید. پس از این واقعه کالیگولا به امپراتوری رسید(۳۷ میلادی)

کالیگولا پس اینکه به سلطنت رسید همچون نرون سلامت عقل خود را از دست داد و بنابر نوشته سیوتاتیوس کالیگولا به ارتش های جنگ دیده و زبده خود دستور داده بود که در ساحل ها صدف حلزون جمع آوری بکنند. او حتی به اسب خویش لقب کنسول داده بود. در آن زمان بین مردم شایع شده بود که کالیگولا امپراتور وقت با هر سه خواهر خود رابطه جنسی داشته است.

کشته شدن کالیگولا

در سال ۴۱ میلادی، کالیگولا همراه زن و دخترش در جشن بازی های پالاسیوم به دست سربازان گارد پرتورین به قتل رسید. او در هنگام مرگ ۲۹ سال داشت. پس از مرگ کالیگولا عموی وی به نام کلادیوس به امپراتوری روم برگزیده شد.

عضویت
اطلاع از
guest

2 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
تاریخ پارسی

درود
آقای کاظمی ازشما انتظار نداشتم که مطالب ما رو کپی و در سایتتون پیست کنید